امریکا چاره‌ای جز بازگشت به برجام ندارد

۱۳۹۹/۱۲/۲۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۷۶۷۸۹

رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: جمهوری اسلامی ایران آمادگی دارد در همه زمینه‌های اقتصادی مشترک با ازبکستان مناسبات خود را توسعه ببخشد.رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در ابتدای این دیدار از تقویت همکاری‌های پارلمانی میان ایران و ازبکستان استقبال کرد و گفت: گروه‌های دوستی پارلمانی میان مجالس دو کشور تشکیل شده‌اند و تعاملات خود را آغاز کرده‌اند. خوشبختانه نشست مجازی روسای دو گروه به خوبی برگزار شده و گام مهمی جهت تحکیم روابط پارلمانی دو کشور برداشته شد. ذوالنوری با اشاره به دوستی دیرینه ایران و ازبکستان، اظهار کرد: دو کشور تعلقات فرهنگی زیادی دارند. مهم‌ترین وجه اشتراک دو کشور، دین اسلام است. خوشبختانه علی رغم حکومت نسبتا طولانی کمونیست‌ها بر ازبکستان، مردم باورهای دینی خود را حفظ کرده‌اند. این وجه مشترک دو ملت می‌تواند مبنای اساسی برای تقویت و توسعه دوستی‌های مردم ایران و ازبکستان باشد. وی در ادامه افزود: حفظ بنیان‌های فرهنگی و دینی در جوامع امروزی مانع مهمی جهت جلوگیری از نفوذ استکبار جهانی و مبارزه با سیطره آن‌ها است که به طرق مختلفی تبلیغ می‌شود. امروزه نظام سلطه به دنبال جهانی‌سازی فرهنگ خود، کنترل سایر کشورها و کمرنگ کردن سنت‌ها و باورهای دینی و فرهنگی سایر ملت‌ها است؛ از این رو در همکاری‌های دو کشور باید جایگاه ویژه‌ای برای تقویت وجوه فرهنگی دو ملت قائل باشیم. رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در خصوص اهمیت همکاری‌های اقتصادی دو کشور، تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران آمادگی دارد در همه زمینه‌های اقتصادی مورد علاقه طرفین مناسبات خود را با ازبکستان تحکیم ببخشد. جمهوری اسلامی ایران در زمینه تامین 

ماشین آلات و قطعات، خدمات فنی و مهندسی، ساخت جاده و راه‌سازی، سدسازی و کشاورزی ظرفیت بالایی دارد. تسهیل مناسبات در این حوزه‌ها کمک شایانی به افزایش سطح مناسبات دو طرف خواهد کرد. مجلس شورای اسلامی این آمادگی را دارد که در این راستا زیرساخت‌های قانونی را فراهم سازد و به رفع موانع قانونی احتمالی همکاری‌ها کمک کند. ذوالنوری در پایان و در پاسخ به سوال معاون وزیر خارجه ازبکستان در خصوص آینده‌ برجام با توجه به تغییرات کنونی کاخ سفید، خاطرنشان کرد: ما وضعیت همکاری‌های خود با سایر کشورها را با تغییر افراد در کاخ سفید تنظیم نمی‌کنیم. جمهوری اسلامی ایران بنا را بر توان خود در داخل گذاشته است و با توجه به مقاومت یکپارچه ملت در مقابل امریکا، تحریم‌های آنها رنگ باخته‌اند و چاره‌ای برای امریکا جز برگشتن به تعهدات برجامی و لغو تحریم‌ها وجود ندارد.

 


راه‌اندازی 1050 شعبه  در محاکم برای حفظ بیت‌المال

حجت‌الاسلام والمسلمین «جعفر منتظری» دادستان کل کشور با اشاره به برگزاری نخستین جلسه شورای عالی حفظ حقوق بیت المال در مردادماه امسال از اصلاح دستورالعمل اجرایی و فعالسازی دبیرخانه این شورا در دادستانی کل کشور خبر داد. دادستان کل کشور با اشاره به تلاش برای اجرای مصوبات نخستین جلسه شورای عالی حفظ حقوق بیت المال اظهار کرد: در راستای تشکیل شعب تخصصی رسیدگی به پرونده‌های اراضی ملی و منابع طبیعی، مجموعاً ۷۰۲ شعبه محاکم بدوی و تجدیدنظر و ۳۴۸ شعبه بازپرسی و دادیاری با همکاری روسای کل دادگستری‌ها و دادستان‌ها راه‌اندازی شده است.

ارسال نظر