سیاست

۱۳۹۹/۱۲/۱۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۷۶۶۷۴

واکسن برکت با نمونه‌های خارجی قابل مقایسه نیست

رییس دفتر مقام معظم رهبری گفت که واکسن برکت با همه آنچه که غربی‌ها در این رابطه فعالیت دارند، قابل مقایسه نیست. آیت‌الله محمدی گلپایگانی در مراسم آیین افتتاح ۱۰۰ مدرسه جدید برکت، ۳۵۰ مسجد و امضای تفاهم نامه احداث ۱۰۰۰ مدرسه برکت با اشاره به گزارش جامع، کامل و بلیغ دکتر مخبر در رابطه با فعالیت‌های گسترده‌ای که این ستاد اجرایی دارد و کارهای عظیمی که تاکنون انجام شده، به ویژه بنیاد برکت، بیان کرد: برای من که بسیار جالب بود شنیدن این گزارش و ان شاءالله به حضرت آقا عرض خواهم کرد آن چه را من شنیدم و آن فعالیت‌های عظیمی که این ستاد اجرایی دارد. وی افزود: می‌توانم بگویم تقریبا چراغ خاموش دارند کارشان را انجام می‌دهند، به خصوص در مساله تولید واکسن طوری که من از ایشان شنیدم، چیزی که در دست تکمیل آن هستند و انجام می‌دهند، با همه آنچه را که غربی‌ها و هرجا در این رابطه فعالیت دارند، قابل مقایسه نیست. آیت‌الله محمدی گلپایگانی ادامه داد: آنچه را که امریکایی‌ها به نام فایزر درست کردند، تاکنون چند نفر را کشته یا جواب نداده و برخی‌ از کشورها اصلا از قبول این واکسن خودداری کردند و قبول نکردند و نکته مهم این است که در عین تحریم که همه درها را به روی ما بستند این کار انجام شده و امروز این مسائل را ما می‌شنویم و می‌بینیم.

بایدن نیز وضع اضطراری علیه ایران را تمدید کرد

در ادامه رویکرد خصمانه امریکا درقبال کشورمان، کاخ سفید اعلام کرد که جو بایدن وضعیت اضطرار ملی علیه ایران را برای یک سال دیگر تمدید کرده است. به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، جو بایدن رییس‌جمهور امریکا بامداد شنبه طی نامه‌ای خطاب به کنگره اعلام کرد که وضعیت اضطرار ملی علیه ایران را که در سال 1995 آغاز شده، از 15 مارس برای یک سال دیگر تمدید می‌کند. بایدن در این نامه با تکرار ادعاهای نخ‌نما و ساختگی امریکا علیه کشورمان آورده است که اقدامات و سیاست‌های ایران همچنان تهدیدی علیه ایالات متحده است و ازاین رو، تحریم‌ها علیه این کشور به منظور مقابله با این تهدیدات می‌بایست حفظ شود. به گزارش ایسنا، بیل کلینتون رییس‌جمهور وقت امریکا در ماه مه 1995 در راستای پیشبرد اهداف خصمانه این کشور علیه جمهوری اسلامی ایران فرمان اجرایی 12957 را صادر کرد که به موجب آن، ایران یک تهدید علیه امنیت ملی، سیاست خارجی و اقتصاد ایالات متحده شناخته می‌شود و بر همین اساس، تحریم‌هایی را با هدف اعمال فشار اقتصادی بر کشورمان وضع کرد. از آن زمان تاکنون روسای جمهور امریکا به‌طور مرتب اجرای این فرمان را تمدید کرده‌اند.

دیدار پاپ و آیت‌الله سیستانی ابعاد مختلفی دارد

یک کارشناس مسائل غرب آسیا، با بیان اینکه به نظر می‌رسد سفر پاپ به عراق از یک موضع انسانی و عادلانه صورت گرفته است، اظهار کرد: امیدواریم در پی این سفر یک صلح عادلانه برای مردم منطقه به ویژه عراق حاصل شود. سید رضا صدر الحسینی با بیان اینکه با توجه به علاقه‌مندی پاپ برای سفر به عراق و دیدار با حضرت آیت‌الله سیستانی، سفر ایشان به این کشور از روز جمعه آغاز شد، گفت: در روز شنبه قرار است دیدار رهبر کاتولیک‌های جهان و آیت‌الله سیستانی انجام شود و این دیدار می‌تواند تاثیراتی در ابعاد مختلف داشته باشد .

این کارشناس مسائل غرب آسیا با بیان اینکه در این سفر قرار است پاپ با برخی از گروه‌های مردم نهاد و همچنین تعدادی از مسیحیان و آشوریان عراقی نیز دیدار و رایزنی داشته باشد، افزود: امیدواریم ایشان به این موضوع توجه داشته باشند که این امنیتی که اکنون مسیحیان عراقی با آن روبرو هستند با تلاش بسیار زیاد مسلمانان به ویژه شیعیان و فرماندهان جریان مقاومت حاصل شده است و امیدواریم پاپ نسبت به اقدام ظالمانه و ترور دولتی که توسط دولت امریکا علیه کسانی که برای حفظ امنیت مردم عراق از جمله مسیحیان تلاش بسیار زیادی کردند از جمله سردارشهید قاسم سلیمانی، ابومهدی المهندس و همراهان ایشان صورت گرفته، اظهارنظر قاطعی انجام دهند تا مسلمانان بتوانند از این اظهارنظر بالاترین مقام کلیسا در جهان مسیحیت برای ایجاد صلح و ثبات در منطقه غرب آسیا استفاده کنند.

اروپا به خود فرصت دوباره داد

سفیر و نماینده دایم کشورمان نزد سازمان‌های بین‌المللی در وین، در پاسخ به سوال خبرنگاران در مورد بیانیه سه کشور اروپایی راجع به دلیل توقف فرایند قطعنامه در شورای حکام، گفت: سه کشور در واقع، به خودشان یک فرصت دیگری داده‌اند تا در پرتو بی‌اقدامی و عدم پایبندی به تعهداتشان تحت برجام از یکسو، و عدم تخریب فضای دیپلماسی و همکاری ایران و آژانس از سوی دیگر، به تکالیف خود عمل کنند. غریب‌آبادی گفت: سه کشور ادعا کرده‌اند با این اقدام خود فرصت دیگری به ایران و آژانس دادند تا به کار خود در مورد برخی موضوعات ادامه دهند و حق خود را برای درخواست جلسه فوق‌العاده شورای حکام در هر زمانی محفوظ می‌دارند. باید بگویم که سه کشور در واقع، به خودشان یک فرصت دیگری داده‌اند تا در پرتو بی‌اقدامی و عدم پایبندی به تعهداتشان تحت برجام از یکسو، و عدم تخریب فضای دیپلماسی و همکاری ایران و آژانس از سوی دیگر، به تکالیف خود عمل کنند. غریب‌آبادی افزود: توقف فرآیند قطعنامه، نتیجه دیپلماسی و مقاومت فعال و همچنین پیشرفت‌های چشمگیر در حوزه هسته‌ای در پرتو قانون اخیر مجلس شورای اسلامی است. 

 

ارسال نظر