سیاست

۱۳۹۹/۱۱/۲۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۷۶۰۱۸

صدور دستور شناسایی توهین‌کنندگان به رییس‌جمهور

دادستان اصفهان از صدور دستور به مراجع امنیتی جهت شناسایی «مرتکبان و محرکین شعارهای هنجارشکنانه و توهین به رییس‌جمهور» خبر داد.  روابط عمومی دادگستری اصفهان اعلام کرد: با توجه به حواشی برگزاری راهپیمایی گرامیداشت سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، دادستان اصفهان ضمن تاکید بر صیانت از جایگاه ارکان حاکمیتی نظام با مذموم دانستن تلاش برخی در القای تفرقه در کشور، از صدور دستور به مراجع امنیتی جهت شناسایی مرتکبان و محرکین شعارهای هنجار شکنانه و توهین به رییس‌جمهور خبر داد. علی اصفهانی همچنین بیان داشت: دستگاه قضایی صرفنظر از مسائل جناحی پاسداری از قانون و حرمت و صیانت از شخصیت حقوقی و حقیقی افراد را مقدم بر هر نظری دانسته و با قانون شکنان برخورد قاطعانه خواهد کرد.

فضای مجازی بخش مهمی از اقتصاد کشور است

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: فضای مجازی بخش مهمی از اقتصاد کشور است و نقش مهم در نظام عرضه دارد و عامل موثر بر تحول فرآیند تولید و قیمت‌گذاری کالا و خدمات است. رضایی با اشاره به مختصات دهه پنجم انقلاب گفت: در این دهه، تهدیدها و فرصت‌ها با دهه‌های دوم، سوم و چهارم متفاوت است. برخی نظریه‌پردازان و حکمرانان غرب با هدف جلوگیری از ظهور تمدن نوین ایران اسلامی، مصمم‌اند که در هشت سال آینده نیز درگیری و رویارویی اقتصادی را با کشور ما ادامه دهند و ما متقابلاً باید تلاش کنیم که تحریم‌ها را خنثی یا کم اثر کنیم و با تشکیل ایران بزرگ اقتصادی، غرب را از تحریم ملت ایران پشیمان کنیم. رضایی در پاسخ به نظرات کارشناسی فعالان سایبری که دیدگاه‌های کاربردی خود را جهت انتقال به شورای عالی فضای مجازی و مقام معظم رهبری به دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام ارایه کردند، گفت: فضای مجازی نقش مهمی در رونق تولید، اقتصاد ملی و کارآفرینی فناورانه دارد. همچنین رسیدن به سبک زندگی ایرانی- اسلامی در فضای مجازی و مدیریت فرصت‌ها و تهدیدهای فضای مجازی بسیار مهم و حیاتی است. دشمنان ملت ایران بیشترین استفاده را از شبکه‌های اجتماعی انجام می‌دهند. با هسته‌های پراکنده در آفند و پدافند سایبری نمی‌توانیم علیه شبکه‌های سازمان یافته از جمله منافقینی که از آلبانی شایعه افکنی می‌کنند و اسراییل مقابله کنیم. رضایی با اشاره به آثار سوء غفلت از فضای مجازی گفت: امروز فضای مجازی بخش مهمی از اقتصاد کشور است و نقش مهم در نظام عرضه دارد و عامل موثر بر تحول فرآیند تولید و قیمت گذاری کالا و خدمات است. رضایی در ادامه سخنان خود، به بررسی تاثیر فضای مجازی بر قیمت گذاری غیرواقعی برخی سهام پرداخت و ضمن انتقاد از ارزان خریدن‌های سوداگرانه ۱۵۰ نفر در ماه‌های ابتدای جهش بورس و ثروت بادآورده برخی شرکت‌ها و موسسات در مرداد و شهریور ماه که عملاً سرمایه مردم را در بورس به یغما بردند، از تلاش اقتصاددان‌های دلسوز کشور و انقلاب در تهیه و ارسال قریب الوقوع یک گزارش جامع از تخلفات این ۱۵۰ نفر و رفتار سوداگرانه شرکت‌های مذکور خبر داد.

فشار حداکثری علیه ایران شکست خورد

سخنگوی وزارت امورخارجه امریکا با انتقاد از رویکرد دونالد ترامپ درقبال ایران خاطرنشان کرد: ما بر این باوریم که کارزار فشار حداکثری علیه ایران شکست خورده است. ند پرایس، سخنگوی وزارت امورخارجه امریکا در بیانیه‌ای که هفته گذشته برای نشریه نیوزویک ارسال کرده است بار دیگر به تکرار موضع واشنگتن برای بازگشت به توافق هسته‌ای پرداخته و گفته است که ابتدا ایران باید گام اول را بردارد.به نوشته نیوز ویک، ند پرایس اظهار داشت: اگر ایران به پایبندی دقیق به تعهداتش در برجام بازگردد امریکا نیز همان کار را می‌کند تا یک توافق قوی‌تر و طولانی‌تر بسازد و همچنین به سایر نگرانی‌ها رسیدگی کند.وی در ادامه از رویکرد دونالد ترامپ رییس‌جمهور پیشین امریکا در قبال ایران انتقاد و برای برقراری دیپلماسی ابراز امیدواری کرد.سخنگوی دستگاه دیپلماسی امریکا افزود: ما معتقدیم که کارزار فشار حداکثری شکست خورده است چراکه ایران برنامه هسته‌ای‌اش را سرعت بخشیده و به فعالیت‌های منطقه‌ای‌اش ادامه داده است. رییس‌جمهور و وزیر امورخارجه مصمم هستند که دیپلماسی را به عنوان ابزاری موثرتر برای دستیابی به اهداف‌مان به کار گیرند. ند پرایس تصریح کرد: برای تعیین جزئیات اینکه چطور این هدف محقق می‌شود، ما قصد داریم از نزدیک با کنگره و متحدان و شرکای‌مان مشورت و رایزنی کنیم. دولت امریکا علی رغم وعده انتخاباتی جو بایدن که گفته بود قصد بازگشت به برجام را دارد، اکنون می‌گوید که اگر ایران به تعهداتش در برجام بازگردد، واشنگتن هم به این توافق برمی‌گردد.این در حالی است که مقامات جمهوری اسلامی ایران پیش از این بارها تاکید کرده‌اند که امریکا به عنوان طرفی که توافق را نقض کرده و به‌طور یک جانبه از آن خارج شده است، ابتدا می‌بایست به برجام بازگردد و تحریم‌ها را به‌طور کامل لغو کند، سپس ایران گام‌های برداشته شده برای کاهش تعهدات برجامی‌اش را به عقب بازمی گرداند. بنابر گزارش وب سایت وزارت امورخارجه امریکا، ند پرایس همچنین در نشست خبری خود در پاسخ به سوالی درباره اینکه ۱۰ روز دیگر تا توقف اجرای پروتکل الحاقی و کاهش بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در ایران باقی است و قصد دولت بایدن برای انجام اقدامی پیش از پایان یافتن این مهلت گفت: قصد دولت همان چیزی است که بارها تکرار کرده‌ایم و آن، این است که ابتدا باید همکاری نزدیکی با متحدان، شرکا و اعضای کنگره داشته باشیم تا اطمینان یابیم که وقتی آماده گام بعدی هستیم، این کار را موضع قدرت انجام دهیم و به علاوه این کار را به همراه متحدان و شرکای خود انجام می‌دهیم.

 

ارسال نظر