از مردم بزرگوار ایران طلب عفو می‌کنم

۱۳۹۹/۱۱/۲۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۷۵۹۷۸
از مردم بزرگوار ایران طلب عفو می‌کنم

رییس‌جمهور گفت: اگر در این هفت سال و نیم در بخش‌هایی از اداره کشور آنچنان که شایسته ملت ایران بوده عمل نکرده ایم از مردم عزیز و بزرگوار ایران در این ایام جشن ملی طلب عفو می‌کنم.

حسن روحانی با طلب عفو از مردم ایران اظهار کرد: به مردم می‌گویم که اگر توطئه خارجی‌ها، صهیونیست‌ها، تندروهای امریکا و ارتجاع منطقه و جنگ تحمیلی اقتصادی نبود ما امروز شرایط خیلی بهتری را در ایران شاهد بودیم و به همه آرزوهای خود دست یافته بودیم.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود درباره تعهدات برجامی گفت: ما آن روزی که شاهد باشیم ۱+۵ به تعهدات خود عمل کرده‌اند آماده ایم به تعهدات خود در برجام عمل کنیم. راه دیگری برای منطقه و دنیا وجود ندارد و مسیر حتما مسیر سیاسی و توافق دنیا و ایران است.

روحانی اضافه کرد: دوران تحریم حداکثری و جنگ اقتصادی تمام شده است، جنگ دیگر نیست و همه فهمیده‌اند که فشار حداکثری شکست خورده، اما برای پیروزی نهایی هنوز به صبر و مقاومت نیاز داریم. من در مقابل ملت ایران به خاطر صبر و مقاومت‌شان در مقابل توطئه‌ها و ذهن آگاه شان در برابر رسانه‌های مخرب سرفرود می‌آورم. سه سال است که می‌خواهند ترامپ را تطهیر کنند و توطئه او را به عنوان ناکارآمدی دولت نام ببرند اما دیدید چگونه در جهان رسوا شدند و خواهند شد.

رییس‌جمهور با تبریک آغاز چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی یادآور شد: امسال را در حالی جشن می‌گیریم که ملت در سال ۹۹ در یک جنگ اقتصادی بعد از سه سال در حال پیروزی است. ما در سال‌های گذشته شاهد دو جنگ بوده ایم؛ یکی جنگ تحمیلی هشت ساله و در این سال‌های اخیر جنگ تحمیلی اقتصادی. ما از سال ۹۷ تا امروز سه سال است که در جنگ اقتصادی هستیم.

وی ادامه داد: همه مردم جهان این روزها یک بدهکاری بزرگ به ملت ایران دارند. اگر ملت ایران در برابر مستبد کاخ سفید نایستاده بود و با صبر و مقاومتش او را به شکست نکشانده بود و تدبیر دولت منتخب مردم نبود و بعد از خروج ترامپ از برجام ما هم خارج می‌شدیم این یک پیروزی بدون زحمت و هزینه برای ترامپ بود. ما اگر این کار را می‌کردیم همه تحریم‌ها برگشته بود و توطئه بزرگ رژیم صهیونیستی و امریکا به ظهور و بروز رسیده بود. اما مقاومت مردم و تدبیر دولت باعث شد آمال ترامپ نمدمال شود. یک بار در شورای امنیت که با حضور خودش در سال ۹۷ بود و چند بار در سال ۹۹. شکست و انزوای امریکا در سازمان ملل در برابر ایران در تاریخ امریکا و جهان بی‌نظیر است.

رییس‌جمهور در ادامه خاطرنشان کرد: ملت بزرگ ما دو انتخابات بزرگ ۹۲ و ۹۶ را به صورت دو حماسه بزرگ درآورد و در اولی حدود ۷۳ درصد حضور و در دومی بیش از ۷۳ درصد حضور داشت برای تاریخ بسیار مهم است که ۷۳ درصد واجدین شرایط پای صندوق آرا آمدند. مردم از منتخب خود می‌خواستند که تعامل سازنده با جهان را با عزت ادامه دهد. مردم از منتخب خود می‌خواستند به پیمان‌هایی که ملت ایران در برابر دنیا متعهد شده است پایبند باشند و در انتخاب اول می‌خواستند که با تعامل سازنده سایه جنگ و تحریم را از سر مردم دور کنند و منتخب مردم به مردم وعده داده بود که هم اقتصاد شرایط بهتری را خواهد داشت و هم قدرت هسته‌ای. با این بیان که سانتریفیوژ بهتر خواهد چرخید و اقتصاد بهتر به حرکت خود ادامه خواهد داد.

 

ارسال نظر