هوای پاک از حقوق مردم است

۱۳۹۹/۱۰/۱۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۷۴۸۱۳

رییس قوه قضاییه با تأکید بر اینکه هوای پاک از حقوق عامه است که نباید اجازه داد مردم به خاطر ترک فعل برخی مسوولان در اجرای قانون آسبیب ببینند، از دادستان کل کشور خواست برخورد با مسوولان متخلف را از طریق معاونت حقوق عامه پیگیری کند.

سید ابراهیم رییسی در جلسه شورای عالی قوه قضاییه با گرامیداشت سالگرد شهادت سپهبد حاج قاسم سلیمانی و اربعین شهادت دکتر محسن فخری‌زاده و تسلیت درگذشت عالم مجاهد و حکیم متاله آیت‌الله مصباح‌یزدی اظهار داشت: آیت‌الله مصباح‌یزدی در عمر بابرکت خود تلاش‌ها و اقداماتی داشتند که شاید برترین و جامع‌ترین سخن در این باب، اوصافی بود که مقام معظم رهبری در پیام تسلیت درگذشت این عالم ربانی به آنها اشاره داشتند. رییس قوه قضاییه افزود: در دوره‌ای که موضوع تمدن اسلامی محوریت دارد و تربیت چهره‌های عالم، تمدن ساز و مهذب بسیار ارزشمند است، آیت‌الله مصباح‌یزدی اقدامات بسیار اثربخشی را در زمینه‌های کادرسازی برای بخش‌های مورد نیاز به ویژه در حوزه‌های معلمی و استادی در تبیین معارف دینی، دفاع جانانه و نظریه پردازی دقیق در دفاع از رکن رکین «ولایت فقیه» و همچنین شاگردپروری و ساختن عالمان مهذب و انقلابی انجام داد. رییسی وجه مشترک آیت‌الله مصباح‌یزدی و شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی را دفاع از رکن رکین انقلاب اسلامی یعنی ولایت فقیه دانست و گفت: آیت‌الله مصباح‌یزدی در حوزه علمی با تمام وجود پای دفاع از ولایت فقیه بود و حاج قاسم سلیمانی در حوزه عملی و میدان‌داری و مجاهدت در اجرای فرمان ولی، مدافع ولایت فقیه بود. رییس قوه قضاییه با بیان اینکه دشمنان امروز به نام تمدن وحشی‌گری را در عالم گسترش می‌دهند، تاکید کرد: حاج قاسم سلیمانی در مسیر از بین بردن توحشی که مدعیان تمدن در عالم به منطقه و مردم تحمیل کردند، به شهادت رسید.

رییسی ایجاد کردن داعش، القاعده و گروهک‌های تکفیری را نمادهایی از توسعه وحشی‌گری در عالم توسط دشمنان دانست و گفت: وحشی‌گری‌ها و جنایاتی که داعشی‌ها در منطقه مرتکب آن شدند، توسط شهیدان سلیمانی، المهندس و دیگر مجاهدان این عرصه پایان پذیرفت تا ان شاءالله زمینه برای تمدن نوین اسلامی هر چه بیشتر فراهم شود.

رییس قوه قضاییه در ادامه با اشاره به راهپیمایی گسترده روز گذشته مردم در عراق گفت: آنچه روز گذشته مردم عراق در میدان التحریر فریاد زدند، فریاد اخراج امریکایی‌ها بود که هم مجلس عراق آن را تصویب کرده است و هم مسوولان و مردم عراق مصمم هستند که این مهم هرچه زودتر انجام شود.

رییسی با بیان اینکه مردم عراق با تمام وجود خواستار گرفتن انتقام شهادت حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس و اخراج امریکایی‌ها از کشورشان هستند، تصریح کرد: داغ شهادت شهید سلیمانی و ابومهدی و دیگر شهدای جبهه مقاومت و همچنین روحیه مطالبه‌گری و انتقام جویی از امریکا و پیگیری اخراج آنها از منطقه، هرگز به سردی نمی‌گراید.

رییس قوه قضاییه با بیان اینکه خداوند متعال آن بیداری و بیدارگری که در خون شهدای کربلا قرار داد بود را در خون مطهر حاج قاسم سلیمانی هم قرار داده است، تصریح کرد: امروز نه فقط مردم منطقه ما بلکه همه مردم جهان، حاج قاسم سلیمانی را به عنوان نماد امنیت ساز و مبارزه با تروریسم در منطقه می‌شناسند و این سوال جدی وجود دارد که چرا کسانی که مدعی حقوق بشر و مبارزه با تروریسم هستند، نماد مبارزه با تروریسم در عالم را ترور می‌کنند؟

رییسی با تاکید بر این نکته که نمی‌شود از یک طرف فریاد مبارزه با تروریسم را سر داد و از طرف دیگر نماد مبارزه با تروریسم در عالم را ترور کرد، گفت: ان شاءالله قدردان خون مطهر این شهدا و پیگیری کننده کیفر عاملان و آمران این جنایت هولناک باشیم.

رییس قوه قضاییه در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به عکس‌العمل اتحادیه اروپا و کمیساریای حقوق بشر نسبت به یک قصاص که در یکی از شهرهای کشورمان انجام شده است، عنوان کرد: آنها ما را به پایبندی به قوانین بین المللی توصیه کردند و در اینجا سوال من از اتحادیه اروپا و کمیساریای حقوق بشر این است که در زمان ترور شهیدان فخری‌زاده و سلیمانی این قوانین بین‌المللی کجا بودند و چرا با استناد به همین قوانین، این تروریسم‌های دولتی و رسمی امریکایی و صهیونیستی را محکوم نکردند؟

رییسی افزود: سوال ما از اتحادیه اروپا و کمیساریای حقوق بشر این است که در زمانی که خانه‌ها در یمن بر سر کودکان خراب می‌شود و هنگامی که زمین‌های مردم در فلسطین غصب می‌شود و در آنها شهرک سازی صورت می‌گیرد و مردم به خاک و خون کشیده می‌شوند، این قوانین بین‌‌المللی کجا هستند که برای محکومیت عاملین این جنایت‌ها به آنها استناد نمی‌شود؟

 

ارسال نظر