رییس‌جمهور: بدخواهان از اختلافات درون کشور سوءاستفاده می‌کنند

۱۳۹۹/۰۹/۱۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۷۳۹۰۱

رییس‌جمهور روز سه شنبه در جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی تاکید کرد که با وجود فشارهای بی‌سابقه تحریمی و آسیب‌های شیوع کرونا در اقتصاد کشور، شاخص‌های اقتصادی فصل تابستان، علامت‌های امیدبخشی نشان داده است. حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی اظهارداشت: به دلیل سرمایه‌گذاری‌هایی که در تقویت و توسعه زیرساخت‌ها انجام شد، اقتصاد کشور توانست در مقابل تکانه‌های شدید تحریمی مقاومت کند و پس از گذر از سال‌های دشوار ۹۷ و ۹۸، در آستانه بازگشت به مسیر ثبات و رشد قرار گیرد. روحانی گفت: البته شیوع کرونا شوک تازه‌ای به اقتصاد وارد کرد که نگذاشت آثار این بهبود برای مردم ملموس شود ولی خوشبختانه در پی ۹ ماه مقاومت در برابر ضربه مضاعف کرونا، اینک اقتصاد کشور مجددا در آستانه ثبات و رشد قرار گرفته است. روحانی با اشاره به اینکه متاسفانه شیوع کرونا باعث شده است که موفقیت‌های اقتصادی کشور در مقابله با تحریم امریکا ملموس نباشد، خاطرنشان کرد: در شرایط حساس کنونی، کشور نیازمند انسجام و یکپارچگی است و در همین روزها شاهد بهره‌برداری و سوءاستفاده بدخواهان ملت و کشور از اختلافات درون کشور هستیم لذا همه موظفیم آرامش کشور را حفظ و بر وحدت و یکپارچگی تاکید کنیم.

رییس‌جمهور در ادامه این جلسه با اشاره به ضرورت نوسازی و توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی کشور با توجه به شرایط کرونایی و تمهیدات در نظر گرفته شده در خصوص تامین قطعات مورد نیاز خودروهای عمومی گفت: برای دستیابی به اهداف برنامه‌های جامع حمل و نقل کشور و ارایه خدمات مطلوب به شهروندان، سامانه حمل و نقل عمومی کشور نیازمند تزریق ناوگان جدید است. رییس‌جمهور همچنین در جریان دیدار با وزیر خارجه سوریه، با تسلیت درگذشت آقای ولید معلم اظهار داشت: روابط تهران و دمشق بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ایران و در دوران حیات حضرت امام راحل و آقای حافظ اسد بنیانگذاری شد و امروز با اراده و تصمیم مسوولان دو کشور همچنان این روابط با استحکام ادامه دارد.

روحانی با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران همواره در کنار ملت و دولت سوریه خواهد بود، تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران تصمیم و اراده‌ای که برای حمایت از دولت و ملت سوریه به عنوان متحد استراتژیک خود را داشته همچنان ادامه خواهد داد و همواره تا پیروزی نهایی در کنار سوریه خواهیم بود. رییس‌جمهور مقابله با اشغالگران صهیونیست و تروریسم را هدف مشترک دو ملت ایران و سوریه دانست و گفت: تردیدی نداریم که تا پایان راه و نابودی تروریست‌ها باید به مقاومت و ایستادگی خود ادامه داد. روحانی با اشاره به اقدام ترامپ برای انضمام بخشی از خاک سوریه به دشمن صهیونیستی تصریح کرد: باید تا آزادی سرزمین‌های اشغالی از جمله جولان با اشغالگران صهیونیستی مقابله کرد. رییس‌جمهور تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران از لحاظ سیاسی هم همواره در کنار دولت سوریه خواهد بود و در این راستا روند آستانه را در راستای حفظ منافع و تمامیت ارضی سوریه مفید می‌داند و با جدیت آن را دنبال می‌کند. روحانی اقدام دولت سوریه در روند اصلاح قانون اساسی را پسندیده و ارزشمند توصیف کرد و گفت: امیدواریم در سال آینده میلادی انتخابات سراسری در سوریه برگزار شود تا مردم و همه جریان‌های سیاسی نظر و رای خود را اعلام کنند. رییس‌جمهور تصریح کرد: هدف اصلی از تروریسم و تحریم، فشار بر ملت‌ها و دولت‌های قانونی و مستقل منطقه است، لذا کاملا شرایط مردم سوریه را در برابر تحریم‌ها درک می‌کنیم چرا که در سه سال گذشته بدترین تحریم‌ها را تجربه کردیم. رییس‌جمهور با تاکید بر مقاومت و ایستادگی ملت‌های منطقه در برابر تروریسم و اشغالگری، به شهادت شهید سلیمانی و شهید فخری‌زاده اشاره کرد و گفت: علت و عوامل شهادت این عزیزان کاملا روشن است هدف دشمنان با شهادت شهید سلیمانی این بود که نه تنها از مقاومت ملت ایران، بلکه از مقاومت ملت‌های منطقه انتقام بگیرند و با شهادت شهید فخری‌زاده می‌خواهند از پیشرفت علم و تکنولوژی انتقام بگیرند و در این شرایط گرامیداشت یاد شهید سلیمانی ادامه راه این شهید بزرگوار با استحکام راه مقاومت ملت‌های منطقه در برابر جباران تاریخ و گرامیداشت شهید فخری‌زاده ادامه راه تحقیقات و علم و پژوهش است. فیصل مقداد وزیر امور خارجه سوریه نیز در این دیدار روابط تهران و دمشق را از ارزشمندترین و شرافتمندانه‌ترین روابط سیاسی در جهان دانست و اظهارداشت: معتقدیم سایر کشورها باید یاد بگیرند که رابطه و دوستی حقیقی چگونه شکل می‌گیرد و چگونه می‌توان آن را با قوت ادامه داد.

 

ارسال نظر