سیاست

۱۳۹۹/۰۸/۲۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۷۲۸۴۶

تقریظ رهبری انقلاب  بر منظومه شهید سلیمانی

نویسنده «منظومه قاسم سلیمانی» از نوشتن تقریظ رهبر انقلاب بر سروده جدیدش خبر داد.

افشین علا شاعر و ترانه‌سرا در کانال تلگرامی خود از نگارش تقریظ آیت‌الله سید علی خامنه‌ای رهبر انقلاب بر کتابش با عنوان «منظومه قاسم سلیمانی» خبر داد و نوشت: تابستان امسال پس از سفری به کرمان و زیارت مزار شهید قاسم سلیمانی، تصمیم گرفتم منظومه‌ای در وصف آن سردار والامقام بسرایم. به لطف خدا پس از روزهای متمادی توانستم این منظومه را که در قالب مثنوی است با بیش از دویست بیت به پایان برسانم. خوشبختانه چندی پیش این اثر به استحضار رهبر فرزانه انقلاب رسید و با استقبال ایشان روبرو شد. این‌بار حضرت آیت‌الله خامنه‌ای ضمن ارسال پیامی محبت‌آمیز، انگشتر خود را نیز به این فرزند کوچک‌شان اهدا کردند. هدیه‌ای که از تمام مواهب مادی برایم عزیزتر است. انشاالله این منظومه، همزمان با اولین سالگرد شهادت سردار، توسط بنیاد حاج قاسم سلیمانی در قالب کتابی نفیس منتشر خواهد شد. من هم قصد داشتم این خبر را همزمان با سالگرد شهید منتشر کنم. اما با شکست خفت بار ترامپ، قاتل بی‌آبروی آن سردار دلاور، چنان به وجد آمدم که تصمیم گرفتم به نشانه شادی و شکر، هم‌اکنون این مطلب را به اطلاع عزیزان برسانم. امید است که این اثر ناقابل، چشم روشنی کوچکی باشد برای تسلی دل خانواده سرافراز حاج قاسم و همه عاشقان آن شهید عزیز که نامش تا ابد زبانزد آزادگان و جوانمردان عالم خواهد بود. متن پیام رهبر معظم انقلاب اسلامی بدین شرح است: «بسمه تعالی رسا و شیوا و خوش لفظ و معنا سروده شده است. منظومه ماندگاری خواهد شد ان شاء‌الله. این قریحه و این توفیق را به آقای افشین علا تبریک می‌گویم.»

احتمال ارایه طرح دو فوریتی تعطیلی تهران

رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی تاکید کرد که باید تهران و کلان‌شهرها حداقل به مدت دو هفته تعطیل شود و برای بعد از آن هم برنامه‌ریزی اساسی صورت گیرد در غیر این صورت ما هفته آینده طرح دو فوریتی را برای الزام دولت به این کار ارایه خواهیم کرد. حسینعلی شهریاری در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به شیوع گسترده ویروس کرونا اظهار کرد: لازم است تهران و کلان‌شهرها حداقل به مدت دو هفته تعطیل شود، این پیشنهادی است که ما به ستاد مبارزه با کرونا داده‌ایم البته که باید در این زمان هم برنامه‌ریزی لازم صورت گیرد تا شرایط بعد از تعطیلی دو هفته‌ای مدیریت شود. وی ادامه داد: همچنین باید از بسیج و سپاه کمک گرفت، همانطور که در بسیاری از بحران‌های کشور حتی مسائل بهداشتی از بسیج استفاده شد. اکنون بسیج جامعه پزشکی و کشور آماده است اگر اراده کنند آنها پای کار می‌آیند تا با بیماریابی و شناسایی بیماران و اقدامات پیشگیرانه بتوان آمار مبتلایان و فوتی‌ها را کاهش داد. اکنون با وضعیت فعلی جای نگرانی بسیار جدی وجود دارد. رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با اشاره به شروع محدودیت‌ها از امروز به مدت یک ماه و تعطیلی برخی از مشاغل از ساعت ۶ بعد از ظهر گفت: تعطیلی مشاغل از ساعت ۶ بعد از ظهر شبیه شوخی است که با این محدودیت‌ها هیچ تغییری در کلان‌شهرها به خصوص تهران مشاهده نمی‌شود. نمی‌توان امیدوار بود با این شیوه شاهد کاهش مرگ و میر بود. امیدواریم ستاد دولتی مبارزه با کرونا قدری به خودآید و تصمیمات قاطعانه‌ای بگیرد از جمله آنکه تهران و کلان‌شهرها به مدت دو هفته تعطیل شوند ما این پیشنهاد را به وزیر بهداشت هم داده‌ایم. شهریاری اضافه کرد: ستاد مبارزه با کرونا ستاد دولتی و نه ستاد ملی است، چون ستاد ملی باید به نمایندگی از مردم و نه براساس خواست دولت عمل کند. مردم به ما نمایندگان مراجعه می‌کنند و دغدغه‌هایشان را بیان می‌کنند. اگر قرار باشد شرایط به همین منوال ادامه پیدا کند ما هفته آینده طرح دو فوریتی را ارایه خواهیم داد تا دولت را موظف به انجام اقداماتی کنیم که از جمله آن تعطیلی دو هفته‌ای تهران و کلان‌شهرها است. وی در پایان و در جمع‌بندی اظهار کرد: علاوه بر تعطیلی دو هفته‌ای باید برنامه‌ریزی برای انجام کارهای اساسی صورت گیرد تا بتوان شرایط را کنترل کرد و به سایر ارگان‌ها منابع مالی داده شده و استخدام‌های کادر درمان از بروکراسی اداری بیرون رود چون شرایط بسیار نگران‌کننده است.

با ناقضان مرزهای کشور قاطعانه برخورد می‌شود

جانشین فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء (ص) کشور گفت: در صورت ورود بدون هماهنگی هر پرنده‌ای به حریم هوایی جمهوری اسلامی ایران، قاطعانه با نقض‌کنندگان مرزهای کشور برخورد خواهیم کرد. به گزارش ارتش، امیر سرتیپ قادر رحیم‌زاده جانشین فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء (ص) کشور در بازدید از مناطق مرزی شهرستان پارس‌آباد، گفت: در حال حاضر با استقرار تجهیزاتی از یگان‌های پدافند هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران در نوار مرزی استان اردبیل و به ویژه شهرستان‌های پارس‌آباد و اصلاندوز، نیروهای مسلح جمهوری‌اسلامی ایران در آمادگی کامل به سر می‌برند. وی افزود: برای برقراری امنیت و آرامش پایدار در مناطق مرزی ایران اسلامی به ویژه در شمال استان اردبیل تمامی تحولات نظامی منطقه قره‌باغ به‌صورت 24 ساعته رصد می‌شود.جانشین فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء (ص) تصریح کرد: به طرفین درگیر در منطقه مورد مناقشه قره باغ هشدار جدی می‌دهیم که در صورت ورود بدون هماهنگی هر پرنده‌ای به حریم هوایی جمهوری اسلامی ایران، قاطعانه با نقض‌کنندگان مرزهای کشور برخورد خواهیم کرد.

 

ارسال نظر