سیاست

۱۳۹۹/۰۸/۰۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۷۲۴۶۹

پیام رهبر انقلاب به جوانان فرانسه در پی اقدام توهین‌آمیز رئیس‌جمهور فرانسه درباره پیامبر اعظم(ص)

چرا تردید در هولوکاست جرم است؟ اما اهانت به پیامبر آزاد است؟

اظهارات امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه در تأیید کاریکاتور توهین‌آمیز به پیامبر اسلام صلوات‌الله‌علیه‌وآله، باعث خشم مسلمانان در سرتاسر جهان شده است. به همین علت حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی خطاب به جوانان فرانسوی پیامی کوتاه صادر کردند. متن این پیام که به زبان فرانسوی در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد، به شرح زیر است:

 

بسمه تعالی

جوانان فرانسه !

از رئیس جمهور خود بپرسید: چرا از اهانت به پیامبر خدا حمایت می‌کند و آن را آزادی بیان می‌شمارد؟ آیا معنی آزادی بیان این است: دشنام و اهانت، آن هم به چهره‌های درخشان و مقدس؟ آیا این کار احمقانه، توهین به شعور ملتی نیست که او را به ریاست خود انتخاب کرده است؟

سوال بعدی این است که چرا تردید در هولوکاست جرم است؟ و اگر کسی چیزی در این‌باره نوشت باید به زندان برود، اما اهانت به پیامبر آزاد است؟

ایران از راهی که در پیش‌گرفته باز نمی‌گردد

رییس قوه قضاییه گفت: جنگ اقتصادی، ایران و سوریه را از راهی که در پیش گرفته‌اند باز نخواهد داشت. به گزارش قوه قضاییه، سید ابراهیم رییسی در پایان ماموریت عدنان محمود، سفیر جمهوری عربی سوریه در ایران میزبان وی بود، جایگاه سوریه در جبهه مقاومت را مثال زدنی خواند و اظهار داشت: آنچه سوریه را ماندگار و مردم این کشور را در منطقه و جهان سرافراز کرد، مقاومت و ایستادگی دولت و ملت سوریه در مقابل اسراییل و گروه‌های تکفیری دست‌ساز امریکا و اسراییل است.  رییس قوه قضاییه با بیان اینکه امروز نام سوریه با مقاومت عجین شده است، از نقش مرحوم حافظ اسد و فرزندش بشار اسد در ترویج و حفظ روحیه مقاومت در مردم سوریه تقدیر کرد و گفت: تجربه تاریخی و تصویری که از سوریه در برابر دیدگان جهانیان و مردم منطقه قرار دارد نشان داد که سوریه در مقابل امریکا و اسراییل و تمام لشگریان آنها که مورد حمایت برخی کشورهای منطقه هم هستند به خوبی ایستاد و در این جنگ سرافراز بیرون آمد. رییسی با اشاره به جنگ اقتصادی و روانی بسیار شدیدی که دشمن علیه ملت سوریه به راه انداخته، خاطرنشان کرد: قطعا بی‌رحمی دشمن که حتی کالاهای بسیار مورد نیاز مردم سوریه و ایران اسلامی را تحریم کرده، جنایت علیه بشریت است. رییس قوه قضاییه در عین حال متذکر شد که جنگ اقتصادی نه توانسته ایران را از راهی که می‌رود بازدارد و نه موفق شده دولت و مردم سوریه را متوقف کند و توطئه‌های آنها فقط موجب بدنامی بیشتر آنان و نقطه قوت جریان مقاومت شده است. رییسی تأکید کرد: یقین دارم ایستادگی مردم سوریه و جریان مقاومت و همه نیروهای مجاهد در منطقه از حزب‌الله تا حماس پیروزی را رقم می‌زند و نکبت و نفرت ابدی روزافزون را برای امریکا و اسراییل در پی خواهد داشت. رییس قوه قضاییه اظهار داشت: در گذشته میزهای مذاکره و سازمان‌های آزادیبخش برای منطقه تصمیم‌گیری می‌کردند ولی امروز مردم احساس می‌کنند که ابتکار عمل در دست جریان مقاومت و مجاهدان در میدان قرار دارد و میزهای مذاکره و قول و قرارهای سیاسی دیگر کارساز نیستند. رییسی با تأکید بر اینکه هر قراردادی که بخواهد بقای اسراییل را تضمین کند محکوم به شکست است، خاطرنشان کرد: اگر قرار بود قراردادها و مناسبات دولت‌ها با رژیم صهیونیستی کاری از پیش ببرد، قرارداد کمپ دیوید موفق می‌شد اما نه قرارداد کمپ دیوید، نه قرارداد اسلو و نه توافق شرم الشیخ هیچ کاری نتوانستند از پیش ببرند.

مجلس لوایح تقدیمی دولت را بررسی کند

معاون پارلمانی رییس‌جمهور از مجلس شورای اسلامی خواست که به لوایح تقدیمی دولت رسیدگی کند. حسینعلی امیری در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران اظهار داشت: دولت ۶۷ لایحه را تقدیم مجلس شورای اسلامی کرده است که عمده آنها مربوط به معیشت، اشتغال و تولید بوده، البته در حوزه‌های دیگر سیاسی و اجتماعی هم لایحه تقدیم مجلس کردیم. وی ادامه داد: سه مورد از لوایح اشاره شده لوایح دوفوریتی است مانند لایحه ارتقای نظام سلامت اداری مالی که لایحه بسیار مهمی در جهت سلامت نظام اداری است .‌لایحه مدیریت تعارض منافع از جمله لوایح دوفوریتی است که مطالعات وسیع و تطبیقی در مورد آن شده و تاسیس جدیدی در نظام حقوقی ایران است. معاون پارلمانی رییس‌جمهور بیان کرد: لایحه تعارض منافع به نحوی است که اگر مدیری در جایگاهی قرار بگیرد این امکان را به مدیر مربوطه می‌دهد منافع عمومی را بر منافع سیاسی و قومی و شخصی ترجیح دهد. اصل در مدیریت تعارض منافع، ترجیح منافع عمومی بر منافع شخصی است. امیری افزود: لایحه دو فوریتی دیگر لایحه شفافیت است که در بخش‌های مختلف دولت تهیه و تدوین شده است و کل نظام اداری ایران را در یک اتاق شیشه‌ای قرار می‌دهد و امکان نظارت را برای دستگاه‌های ناظر سهل‌تر می‌کند و نظارت همگانی را برای نظام اداری کشور فراهم می‌کند. امیدوارم رییس مجلس و هیات رییسه مجلس این لایحه دو فوریتی را اعلام وصول کنند. 

 

ارسال نظر