سیاست

۱۳۹۹/۰۷/۱۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۷۱۸۱۳

تا پایان دولت همه روستاها برق‌دار می‌شوند

رییس‌جمهور اعلام کرد که تا پایان دولت دوازدهم تمام روستاهای کشور به شبکه برق می‌پیوندند. به‌گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی طی سخنانی در مراسم بهره‌برداری از طرح‌های اشتغال‌زایی و عمرانی روستایی و عشایری با بیان اینکه تا پایان کار دولت دوازدهم برق رسانی تمامی روستاهای کشور پایان می‌یابد، اظهار کرد: در حال حاضر ۹۹ درصد روستاهای کشور به شبکه برق متصل هستند و تا پایان دولت دوازدهم تمامی روستاها به این شبکه می‌پیوندند که این برای دولت و نظام مایه افتخار است. وی افزود: در پایان دولت‌مان می‌توانیم به مردم کشور اعلام کنیم که کار گازرسانی و برق‌رسانی به روستاها در سراسر کشور پایان می‌یابد و الان در حال برداشتن قدم‌های پایانی در این زمینه هستیم، البته در این آمار یکی، دو استان از جمله سیستان و بلوچستان در نظر گرفته نشده که از ابتدا عقب بوده‌اند و باید کارشان ادامه یابد. رییس‌جمهوری با اشاره به اینکه همیشه باید در مساله مواد غذایی و محصولات کشاورزی روی پای خود بایستیم، گفت: بار اصلی در این زمینه بر دوش روستاییان است که در همه زمینه‌های تولید محصولات غذایی فعال هستند. در سال‌های اخیر در زمینه گردشگری هم روستاهای ما نقش ویژه‌ای پیدا کردند. روحانی ادامه داد: کار دولت یازدهم و دوازدهم در زمینه روستاها قابل مقایسه با دولت‌های قبلی است که برای انجام این کارهای عظیم در این مدت باید از همه افراد موثر تشکر کنیم. رییس‌جمهوری با بیان اینکه نه بدگویی کانال‌های ضدانقلاب خارج از کشور، نه جنگ روانی دشمنان و نه سخنان ناروای برخی تزلزلی در کار ما ایجاد می‌کند، تصریح کرد: ما دستمان را به سوی مردم خودمان دراز می‌کنیم و با کمک آنان کارها را جلو می‌بریم و خدمت‌رسانی دولت به روستاها و مردم تا آخرین ساعت حضورمان ادامه می‌یابد. وی یادآور شد: تمام کسانی که نسبت به شیوه کار ما در زمینه خدمت‌رسانی به روستاها انتقاد یا ایرادی دارند، به آنان می‌گوییم که آمارها را بیاورید تا مقایسه و بررسی کنیم و ببینیم وضعیت ما نسبت به سطح جهانی چگونه است؟  روحانی یادآور شد: در زمینه گازرسانی هم کار ما قابل توجه است. پیش از انقلاب که در همین تهران هم جز چند محله مابقی گاز نداشتند چه رسد به روستاهای‌مان. اما امروز افتخار بزرگی نصیب ما شده است که ما اولا در تولید آن خودکفا شدیم و نیز بخش اعظمی از روستاها گاز دارند.  ابتدای این دولت ۱۴هزار روستا گاز داشتند و الان دوبرابر شده و نزدیک به ۳۲ هزار روستا گاز دارند.

جنگ اقتصادی سال‌هاست که  به کشور تحمیل شده است

رییس قوه قضاییه گفت: جنگ اقتصادی سال‌هاست که به کشور ما تحمیل شده است، اما آنچه جلوی «قلدری»های دشمن را می‌گیرد، «اقتدار» نشان دادن است. به گزارش ایسنا به نقل از قوه قضاییه، حجت‌الاسلام سید ابراهیم رییسی در جلسه دیروز شورای عالی قوه قضاییه، با گرامیداشت هفته ناجا، به نیروهای انتظامی تأکید کرد با کسانی که می‌خواهند امنیت جامعه را مختل کنند و در دل مردم هراس به وجود آورند، قاطعانه برخورد کنند.

رییس قوه قضاییه گفت: نیروهای انتظامی باید مقتدرانه در برابر اشرار، سارقان و زورگیران ظاهر شوند و اجازه ندهند این افراد با کوچک‌ترین شرارتی در سطح شهر یا حاشیه شهرها، کوچه‌ها و محله‌ها را برای زن و بچه مردم ناامن کنند.

رییسی با تقدیر از عملکرد نیروی انتظامی و تأکید بر تداوم همکاری دادستان‌ها و قضات با این نیرو در تأمین امنیت جامعه، خاطرنشان کرد: ارفاقات قانونی که در برخی مجازات‌های قضایی در نظر گرفته شده، شامل افراد جسور، شرور و مجرمان سابقه‌دار نمی‌شود. رییس قوه قضاییه در بخش دیگری از سخنانش بر لزوم توجه دولت به معیشت و زندگی مردم تأکید کرد و نظارت بر بازار و فرآیند تولید تا توزیع کالاهای اساسی و اقلام مورد نیاز مردم را ضروری دانست و تأکید کرد هرچه این روند شفاف‌تر باشد، راه برای سوداگران و دلالان و مفسدان اقتصادی بسته خواهد شد. رییسی با اشاره به «نقش نظارت و شفافیت در کاهش قاچاق» به وزیر جدید صمت متذکر شد که کد رهگیری و سامانه‌های شفاف‌سازی چرخه تولید و تأمین تا توزیع و مصرف کالاها را فعال کند تا مردم نسبت به خرید کالاهای مورد نیازشان به قیمت واقعی اطمینان حاصل کنند. رییس قوه قضاییه در ادامه با اشاره به جنگ اقتصادی و رسانه‌ای دشمن که سال‌هاست علیه ملت ایران در جریان است، خاطرنشان کرد: آنچه جلوی قلدری دشمن را می‌گیرد، نشان دادن اقتدار است و هر گونه ضعف و سستی و کم کاری در این راه، دشمن را گستاخ‌تر می‌کند. رییسی با بیان اینکه هرگاه مسوولان مقتدرانه مقابل دشمن ایستادند پیروزی حاصل شده است، به مسوولان هشدار داد رهنمودهای امام و رهبری را سرلوحه کار خود قرار دهند و از هر گونه اظهار عجز و سستی و ضعف در برابر دشمن پرهیز نمایند. رییس دستگاه قضا «امیدآفرینی» را راهبرد اساسی امروز نظام عنوان و تصریح کرد: مردم اظهار عجز و القای ناتوانی مسوولان در حل مشکلات کشور را نمی‌پذیرند و خواستار همت و کار و تلاش آنها برای گره گشایی از امور هستند.

رییسی در همین راستا متذکر شد: دشمن به دنبال القای یاس و ناکارآمدی است و در این شرایط هر مسوولی در قوه مجریه یا دستگاه قضا و هر صاحب منصبی که با اقدام و عمل خود در جامعه امید ایجاد کند، در جهت راهبرد اساسی نظام حرکت می‌کند.

 

ارسال نظر