برنامه 5 ساله اصفهان تقدیم شورای شهر شد

۱۳۹۹/۰۶/۱۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۷۰۸۵۳

شهردار اصفهان با تاکید بر اینکه چشم‌انداز برنامه اصفهان ۱۴۰۵ شهری زیست پذیر و رقابت پذیر است، افزود: براساس این برنامه، تاب آوری شهری در ابعاد فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی و کالبدی افزایش خواهد یافت و بنگاه‌های اقتصادی و کارآفرینان در فضای منصفانه از تجربیات یکدیگر استفاده و به تولید و رونق بخشی شهر کمک خواهند کرد.

وی با بیان اینکه اجرای برنامه اصفهان ۱۴۰۵ باعث ایجاد هماهنگی، هم سویی و هم افزایی در مدیریت شهری می‌شود، تصریح کرد: قلمرو برنامه اصفهان ۱۴۰۵ کل مدیریت شهری اصفهان را در بر می‌گیرد.: این برنامه دارای شفافیت زیاد بوده و برای نخستین‌بار از اسناد پشتیبان برخوردار است.

وی از برنامه اصفهان ۱۴۰۵ به عنوان برنامه‌‌ای نتیجه محور و سنجش پذیر یاد و اظهار امیدواری کرد که با اجرای دقیق آن در طول پنج سال شاهد رشد همه‌جانبه و زیست‌پذیری شهر باشیم.برنامه راهبردی اصفهان ۱۴۰۵ به عنوان ششمین برنامه پنج ساله شهر در سایت شفافیت شهرداری بارگذاری شده و شهروندان می‌توانند آن را مشاهده کنند

قدرت‌الله نوروزی در یکصد و سی و هشتمین جلسه علنی شورای شهر اصفهان اظهار داشت: بودجه عمرانی در سال 97 یک هزار و 100 میلیارد با 734 قرارداد و در سال 98، هزار و 800 میلیارد تومان با 787 قرارداد شد، بودجه عمرانی در سال 98 نسبت به 97، 60 درصد رشد داشته و تعداد قراردادهای ما 7 درصد رشد داشت، این در حالی است که در سال 98 ما 461 قرارداد را نیز اجرا کردیم.

وی با بیان اینکه در اجرای آسفالت سطح شهر تناژ روکش معابر اصلی و فرعی رشد 142 درصدی نسبت به سال 97 داشته است، ادامه داد: تناژ آسفالت پروژه‌های شاخص نزدیک به 1200 درصد نسبت به سال 97 رشد داشته است. مرکز همایش‌های بین‌المللی که سال 90 آغاز شده و قرار بود سال 91 به پایان برسد، در سال 96 که ما آمدیم نیمه تعطیل و با پیشرفت 51 درصدی بود که تا پایان سال 98 پیشرفت آن را به 80 درصد رساندیم.

وی اضافه کرد: 660 میلیارد تومان تا سال 98 برای این پروژه هزینه شد که هم‌اکنون به 750 میلیارد تومان رسیده و 250 تا 300 میلیارد دیگر نیز نیاز دارد، این جدای از 72هکتار زمینی است که به این کار اختصاص داده شده است و البته بخش زیادی از این زمین که دارای چالش‌های بسیاری بود در دو سال اخیر مسائلش حل شد و آزادسازی‌های آن انجام گرفت و امیدواریم تا پایان سال 99 این پروژه به اتمام برسد.

نوروزی با بیان اینکه پروژه نمایشگاه بین‌المللی تاکنون 93 درصد پیشرفت داشته و هم‌اکنون رو به اتمام است، افزود: این شرکت 30 میلیارد تومان سرمایه داشته که ما آن را به 235 میلیارد تومان رسانده‌ایم، سهم شهرداری در اینجا 144 میلیارد تومان شده و هم‌اکنون 150 قرارداد در حال اجراست.

 

ارسال نظر