دریچه

۱۳۹۹/۰۶/۱۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۷۰۸۰۸

قدردان تلاش‌های سوییس هستیم

وزیر امور خارجه کشورمان در توییتی محورهای دیدارش با همتای سوییسی خود را تشریح کرد. به گزارش ایسنا، محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان روز دوشنبه در توییتی نوشت: از میزبانی ایگناتسیو کاسیس، وزیر خارجه سوییس در صدسالگی روبط دیپلماتیکی که بر اساس احترام دوجانبه پایدار مانده است، خرسند شدم. وی افزود: گفت‌وگوهای عالی‌ در خصوص مسائل دوجانبه‌، منطقه‌ای و جهانی داشتیم. در حالی که قدردان تلاش‌های سوییس برای سبک کردن خرابکاری‌های امریکا هستیم، بازگشت دادوستدهای عادی اولویت جهانی است.ایگناتسیو کاسیس، وزیر امور خارجه سوییس پس از دیدار با محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان با انتشار ویدئویی از استقبال ظریف در این دیدار در پیامی توییتری نوشت: صلح، توسعه اقتصادی و حقوق بشر از موضوعات بحث ثمربخشم با همتایم ظریف بود. او در ادامه نوشت: خوشحالم که توانستیم باهم کانال بشردوستانه سوییس را برای تامین مواد غذایی و دارویی مردم ایران فراهم کنیم.

ابلاغ سند راهبردی توسعه گردشگری

اسحاق جهانگیری، معاون اول رییس‌جمهور سند راهبردی توسعه گردشگری را برای اجرا به دستگاه‌های اجرایی ذی ربط ابلاغ کرد. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر هیات دولت، هیات وزیران در جلسه ۲۹ تیر ۱۳۹۹ به پیشنهاد وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و به استناد بند (الف) ماده (۱۰۰) قانون برنامه پنج ساله ششم توسعه، ضمن تصویب سند راهبردی توسعه گردشگری، کلیه دستگاه مقرر در این سند را موظف به اجرای اقدامات مربوط به سند مذکور نمود. سند مذکور با چشم‌انداز ایجاد یک چارچوب هماهنگ سیاستی برای اتخاذ رویکردی بین بخشی و یکپارچه برای دستیابی به توسعه پایدار گردشگری و با همکاری دستگاه‌های اجرایی، اساتید دانشگاهی و فعالان بخش خصوصی تهیه و تدوین شده و بر عناصر موثر بر بخش گردشگری مانند مدیریت گردشگری، مسائل فضای کسب و کار این حوزه، زیرساخت‌های گردشگری، نیروی انسانی و فرهنگ‌سازی، مشکلات مربوط به اتباع خارجی و تبلیغات و بازاریابی تمرکز دارد. مشخص نمودن خطوط کلان سیاستی براساس گلوگاه‌های اصلی حوزه گردشگری کشور، ایجاد زمینه تدوین برنامه ملی توسعه گردشگری، پیاده‌سازی اهداف در پویاترین حالت ممکن و منطبق با هدف افزایش بهره وری و توسعه و همچنین دستیابی به شاخص‌های رقابت‌پذیری سفر و گردشگری (توانمندسازی محیط، سیاست‌های سفر و گردشگری و منابع طبیعی و فرهنگی) از اهداف کلی سند پیشنهادی است. در تدوین سند راهبردی توسعه گردشگری، مدل سیاست‌گذاری فرایندی مورد استفاده قرار گرفته است. جامع نگری در حوزه گردشگری از مسائل زیست محیطی تا شبکه گردشگری کشور، توجه به اسناد بالادستی و تجارب قبلی کشور در حوزه گردشگری در صد سال اخیر، از مزیت‌های سند یاد شده محسوب می‌شود.

تشکیل کمیته نظارت بر پروتکل‌ها در مدارس

یک عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی از تشکیل کمیته‌ای برای نظارت روزانه بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مدارس خبر داد و گفت که کمیسیون بهداشت در نامه‌ای به سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت خواستار افزایش تولید ماسک کودکان شده است. جلیل میرمحمدی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به بازگشایی مدارس و حضور دانش‌آموزان در کلاس‌های درس، اظهار کرد: ما در مجموع با بازگشایی مدارس منوط به اجرای دقیق و سخت‌گیرانه پروتکل‌های بهداشتی مخالفتی نداریم، مشروط به اینکه زیرساخت‌ها آماده باشد. گلایه آن است که چرا مدارس با سرعت و بدون انجام هماهنگی‌های لازم باز شده است. به جای آنکه با این فوریت حضور دانش‌آموزان در مدارس را از ۱۵ شهریورماه اعلام می‌کردند، می‌توانستند موعد بازگشایی را به ۲۵ شهریورماه موکول کرده و در این ۱۰ روز زیرساخت‌های مدارس اعم از ضدعفونی کردن مدارس به خصوص روشویی و آبخوری‌ها و تامین ماسک و مواد ضدعفونی‌کننده را انجام دهند. وی ادامه داد: باید قبل از بازگشایی مدارس آموزش‌های لازم به خانواده‌ها و دانش‌آموزان از طریق صدا و سیما داده می‌شد نه اینکه این حجم از نگرانی در خانواده‌ها ایجاد شود. اکنون که این کار صورت گرفته، لازم است از این به بعد مدیران کل آموزش و پرورش در مراکز استان‌ها، روسای دانشگاه‌های علوم پزشکی و شبکه‌های بهداشت و درمان بر حُسن اجرای پروتکل‌های بهداشتی نظارت داشته باشند. میرمحمدی با تاکید بر لزوم فاصله‌گذاری اجتماعی در مدارس و چرخشی کردن زنگ تفریح اظهار کرد: باید نظارت کافی در مدارس وجود داشته باشد تا از تجمع دانش‌آموزان جلوگیری شده و آنها همواره ماسک داشته باشند. امیدواریم با رعایت این موارد و مراقبت‌های لازم از سوی مدیران و معلمان مدارس، دانش‌آموزان و اولیای آنها و همراهی در اجرای پروتکل‌های بهداشتی هیچ مشکلی به وجود نیاید.میرمحمدی در پایان اظهار کرد: قرار شد کمیته‌ای مرکب از کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی و دو وزارتخانه آموزش و پرورش و بهداشت طی هفته آینده تشکیل شود تا به صورت روزانه از طریق روسای مراکز بهداشتی و معاونان آموزش و پرورش بر روند رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مدارس نظارت شده و شرایط را رصد کنند. البته اگر شاهد افزایش شیوع کرونا باشیم در تصمیم اتخاذ شده تجدید نظر صورت می‌گیرد ولی می‌توان با رعایت سختگیرانه پروتکل‌ها از افزایش شیوع بیماری جلوگیری کرد.

 

ارسال نظر