خبر

۱۳۹۹/۰۶/۱۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۷۰۷۷۱

دو هفته فرصت ارایه اظهارنامه مالیاتی اشخاص حقوقی

معاون درآمدهای مالیاتی سازمان امور مالیاتی کشور گفت: اشخاص حقوقی و صاحبان املاک اجاری تا پایان شهریورماه فرصت دارند، اظهارنامه مالیاتی عملکرد سال ۱۳۹۸ خود را به صورت الکترونیکی به سازمان تسلیم کنند.  محمد مسیحی اعلام کرد: اشخاص حقوقی و صاحبان املاک اجاری که مطابق قانون باید تا ۳۱ تیر ماه هر سال نسبت به تسلیم اظهارنامه مالیاتی خود اقدام کنند، امسال با توجه به شرایط خاص ناشی از شیوع ویروس کرونا و تاثیری که این معضل بر کسب و کار و مشاغل کشور داشته است، براساس مصوبه ستاد ملی مبارزه با کرونا و شورای هماهنگی اقتصادی سران قوا، تا ۳۱ شهریورماه فرصت دارند اظهارنامه مالیاتی خود را به صورت الکترونیکی به سازمان امور مالیاتی کشور ارسال و مالیات خود را نیز به صورت الکترونیکی پرداخت کنند. طبق اعلام سازمان امور مالیاتی، وی تاکید کرد: مودیان ضروری است اظهارنامه مالیاتی عملکرد سال ۱۳۹۸ خود را با مراجعه به سامانه عملیات الکترونیک مالیاتی به نشانی tax.gov.ir به صورت الکترونیکی ارایه کرده و از هر گونه مراجعه غیرضرور به ادارات مالیاتی اجتناب کنند. گفتنی است؛ فعالان اقتصادی در صورت عدم ارایه اظهارنامه مالیاتی در موعد مقرر قانونی، علاوه بر محرومیت از تسهیلات و معافیت مالیاتی، مشمول جرایم قانونی غیرقابل بخشش خواهند شد.

رییس کمیسیون ویژه جهش و رونق تولید مشخص شد

هیات رییسه کمیسیون ویژه جهش و رونق تولید و نظارت بر اجرای سیاست‌های اصل ۴۴ قانون اساسی با رای نمایندگان انتخاب و سید شمس الدین حسینی با رای نمایندگان رییس این فراکسیون شد. به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، انتخابات هیات رییسه کمیسیون ویژه جهش و رونق تولید دیروز (یکشنبه 16 شهریور) برگزار شد. با رای نمایندگان عضو این کمیسیون، سید شمس الدین حسینی به عنوان رییس انتخاب شد. همچنین سید احسان ارکانی و غلامرضا نوری قزلجه نواب رییس اول و دوم کمیسیون انتخاب شدند. محسن زنگنه به عنوان دبیر اول و صدیف بدری دبیر دوم کمیسیون ویژه جهش و رونق تولید شدند. سخنگوی کمیسیون ویژه جهش و رونق تولید و نظارت بر اجرای سیاست‌های اصل 44 قانون اساسی هم رحیم زارع انتخاب شد. همچنین، نمایندگان مجلس شورای اسلامی ناظران مجلس در شورای اقتصاد را انتخاب کردند. نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی دیروز مجلس، غلامرضا مرحبا نماینده آستارا و مجتبی توانگر نماینده مردم تهران در مجلس را به ترتیب با ۱۵۹ و ۱۳۶ رای از مجموع ۱۹۷ آرای اخذ شده به عنوان ناظران مجلس در شورای اقتصاد انتخاب کردند.

موعد ارایه اظهارنامه مالیاتی اعلام شد

ایسنا | معاون درآمدهای مالیاتی سازمان امور مالیاتی کشور گفت: اشخاص حقوقی و صاحبان املاک اجاری تا پایان شهریورماه فرصت دارند، اظهارنامه مالیاتی عملکرد سال ۱۳۹۸ خود را به صورت الکترونیکی به سازمان تسلیم کنند. محمد مسیحی اعلام کرد: اشخاص حقوقی و صاحبان املاک اجاری که مطابق قانون باید تا ۳۱ تیر ماه هر سال نسبت به تسلیم اظهارنامه مالیاتی خود اقدام کنند، امسال با توجه به شرایط خاص ناشی از شیوع ویروس کرونا و تاثیری که این معضل بر کسب و کار و مشاغل کشور داشته است، براساس مصوبه ستاد ملی مبارزه با کرونا و شورای هماهنگی اقتصادی سران قوا، تا ۳۱ شهریورماه فرصت دارند اظهارنامه مالیاتی خود را به صورت الکترونیکی به سازمان امور مالیاتی کشور ارسال و مالیات خود را نیز به صورت الکترونیکی پرداخت کنند. 

 

ارسال نظر