خبر

۱۳۹۹/۰۶/۱۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۷۰۶۴۵

محمد صدر عضو مجمع تشخیص: 

قرارداد ایران و چین بدون تصویب FATF عملیاتی نیست 

در شرایطی که برخی اخبار حاکی از آن است که چینی‌ها امضای سند همکاری‌های راهبردی 25سال را منوط به اجرای اف‌ای‌تی‌اف کرده‌اند، محمد صدر عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، می‌گوید: امروز نیاز است که مجمع به بحث FATF ورود کند ولی متاسفانه هنوز این اتفاق رخ نداده است. چراکه تا وقتی این قضایا حل نشده و همکاری بانک‌ها با ایران مهیا نشود، اجرای قرارداد 25 ساله ایران و چین معنایی نخواهد داشت.

محمد صدر در گفت‌وگو با «انتخاب» درباره وضعیت همکاری بانک‌های چین و روسیه با ایران و احتمال عدم همکاری این بانک‌ها با ایران به دلیل بحث FATF، گفت: رییس اتاق بازرگانی ایران و چین درباره این مساله توضیح دادند که ظاهرا بانک‌های روسیه و چین با ایران همکاری نمی‌کنند. من هم این موضوع را شنیدم و مثل اینکه صحت دارد. این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره آخرین وضعیت بررسی طرح FATF در این مجمع، گفت: متاسفانه این طرح را کنار گذاشتند. وی در پاسخ به این پرسش که چه زمانی FATF در مجمع بررسی خواهد شد، گفت: هنوز چیزی گفته نشده و زمان بررسی مجدد این موضوع در مجمع مشخص نیست. صدر همچنین درباره قرارداد 25 ساله ایران و چین و بررسی این موضوع در مجمع تشخیص مصلحت نظام، تصریح کرد: این موضوع همچنان در وزارت امور خارجه دنبال می‌شود و هنوز چیزی در مجمع درباره این قرارداد مطرح نشده است. این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در پاسخ به این پرسش که آیا بدون اجرای FATF  و با توجه به عدم همکاری بانک‌های چینی با ایران، اجرای قرارداد 25 ساله سرانجامی خواهد داشت، اظهارکرد: قطعا تا زمانی که این قضایا حل نشده و همکاری بانک‌ها با ایران مهیا نشود، اجرای این قرارداد معنایی نخواهد داشت.

به گفته وی، امروز نیاز است که مجمع به بحث FATF ورود کند ولی متاسفانه هنوز این اتفاق رخ نداده است.

آخرین مهلت ارایه اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده اعلام شد

معاون درآمدهای مالیاتی سازمان امور مالیاتی گفت: ۱۵ شهریورماه، آخرین مهلت ارایه الکترونیکی اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده دوره بهار ۱۳۹۹ است. به گزارش ایسنا، محمد مسیحی با بیان این مطلب اعلام کرد: براساس مصوبه شورای عالی اقتصادی و با تصویب ستاد ملی مدیریت کرونا، موعدهای مقرر در قانون مالیاتهای مستقیم و قانون مالیات برارزش افزوده نسبت به تسلیم اظهارنامه‌های مالیاتی و رسیدگی‌های مالیاتی به مدت دو ماه تمدید شد. وی ادامه داد: باتوجه به اینکه مطابق قانون، موعد ارایه اظهارنامه مالیات برارزش افزوده دوره بهار، ۱۵ تیرماه است، لذا براساس مصوبه مذکور، این دسته از مودیان محترم تا ۱۵ شهریورماه ۱۳۹۹ مهلت دارند اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده این دوره خود را با مراجعه به سامانه مالیات بر ارزش افزوده به نشانی evat.ir به صورت الکترونیکی تسلیم و مالیات متعلق را پرداخت کنند. طبق اعلام سازمان امور مالیاتی، فعالان اقتصادی در صورت عدم ارایه اظهارنامه مالیاتی در موعد مقرر قانونی، علاوه بر محرومیت از تسهیلات و معافیت مالیاتی، مشمول جرایم قانونی غیرقابل بخشش خواهند شد.

کشف محموله بزرگ هروئین توسط گمرک

طبق اعلام مسوولان گمرک ایران، بیش از ۳۲۴ کیلوگرم هروئین که به صورت ماهرانه‌ای در پروفیل شخم زن تراکتور در کامیونی به مقصد قزاقستان جاسازی شده بود توسط پرسنل گمرک آستارا کشف شد. سید روح‌الله لطیفی - سخنگوی گمرک - اعلام کرد که این محموله که به صورت کاملا حرفه‌ای در دو کامیون حامل تعداد ۴۴ بسته به وزن ۱۳ تن کالا تحت عنوان شخم‌زن‌پشت تراکتور (چیزل) ذیل‌تعرفه ۸۴۳۲۱۰۹۰ برای صادرات به کشور قزاقستان از طریق گمرک جلفا اظهار شده بود. وی در مورد نحوه کشف این مواد از این کامیون گفت: پس از بررسی کامیون، توسط واحد ایکس ری و ارجاع به گروه سگ‌های مواد یاب گمرک آستارا، به جاسازی حرفه‌ای مواد مخدر در داخل پروفیل‌های آهنی دستگاه شخم زن پشت تراکتور مشکوک و پس از بررسی، سوراخ کردن و برش پروفیل‌ها، مشخص شد که مقدار ۳۲۴کیلو و ۱۰۰ گرم هروئین به طرز ماهرانه‌ای در داخل پروفیل‌ها جاسازی شده است. این محموله در گمرک جلفا اظهار و از مبدأ تبریز در داخل کامیون بارگیری شده بود. لطیفی با اشاره به میزان کشفیات مواد مخدر در سال گذشته گفت: علاوه بر پیش ساز و مواد مخدر صنعتی بیش از۱۹۰۰ کیلوگرم هروئین، ۴۶۲.۵ کیلوگرم تریاک و بیش از ۵۰ کیلوگرم بذر شاهدانه و بیش از ۴.۸ کیلوگرم ماری‌جوانا و حشیش در سال ۱۳۹۸ توسط پرسنل گمرک کشف شده است، این در حالی است که در سال ۱۳۹۷ هزار و۶۳۲ کیلوگرم هروئین، ۴۱۵.۸ کیلوگرم تریاک، بیش از۴۰ کیلوگرم بذرشاهدانه و ۸.۲ کیلوگرم کوکایین، حشیش و ماری‌جوانا کشف شده بود. وی افزود: پیش از کشف محموله ۳۲۴ کیلوگرمی هروئین در پنج ماهه نخست امسال بیش از ۴۳۴.۴ کیلوگرم تریاک، ۴.۵ کیلوگرم هروئین، حدود ۱.۶ کیلوگرم کوکایین و حشیش، ۵.۸کیلوگرم بذر شاهدانه کشف شد و با این کشف بزرگ میزان کشفیات هروئین در سال جاری به ۳۲۸.۶ کیلوگرم رسیده است. 

 

ارسال نظر