دریچه

۱۳۹۹/۰۶/۱۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۷۰۵۵۹

از سوی رییس دفتر فرماندهی معظم کل قوا انجام شد

ابلاغ سلام رهبری به کارکنان پدافند هوایی

رییس دفتر فرماندهی معظم کل قوا، در تماس تلفنی با امیر سرتیپ علیرضا صباحی فرد، سلام و قدردانی رهبر معظم انقلاب اسلامی و فرماندهی کل قوا(مدظله العالی) را به فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش و آحاد فرماندهان، کارکنان و خانواده‌های پدافند هوایی کشور ابلاغ کرد.

به گزارش ارتش، سردار سرتیپ بسیجی محمد شیرازی رییس دفتر فرماندهی معظم کل قوا، طی تماس تلفنی با امیر سرتیپ علیرضا صباحی فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش، گفت که فرمانده معظم کل قوا فرمودند:

بسم الله الرحمن الرحیم

السلام علیک یا ابا عبدالله الحسین علیه السلام

سلام مرا به کارکنان هوشیار پدافند هوایی کشور برسانید، امنیت کشور مرهون آمادگی و بیداری پدافند هوایی است. مردم متدین ما قدردان تلاش‌های بی وقفه شما هستند، این را پاس بدارید.

سردار شیرازی در این ارتباط تلفنی خواستار ابلاغ سلام محبت آمیز و قدردانی رهبر معظم انقلاب اسلامی به آحاد کارکنان، فرماندهان و خانواده پدافند هوایی شد.

 

واکنش رییس دفتر رییس‌جمهور به اظهارات پمپئو

رییس دفتر رییس‌جمهور به اظهارات اخیر وزیر خارجه امریکا که اعضای شورای امنیت را در صورت تبعیت نکردن از امریکا به تحریم تهدید کرده بود، واکنش نشان داد.

به گزارش ایسنا ، محمود واعظی با اشاره به اظهارات اخیر پمپئو اظهارداشت: دولت امریکا متاثر از رویکرد افراطی و اراده رژیم صهیونیستی، تصمیماتی می‌گیرد که کاملا غیرحقوقی و غیرمنطقی است لذا نمی‌تواند حتی به مبانی ظاهری حقوقی این تصمیمات نیز پایبند باشد.

وی با تاکید بر اینکه استفاده از مکانیزم ماشه سازوکاری در درون برجام است، خاطرنشان کرد: دولت امریکا در رفتاری غیرمنطقی، رسما از برجام خارج شده و روشن است که دیگر امکان استفاده از سازوکارهای درون این توافقنامه را ندارد.

رییس دفتر رییس‌جمهور افزود:‌ البته دولتمردان امریکا امروز دریافته‌اند که چه اشتباه بزرگی را در خروج از برجام مرتکب شده‌اند و حالا برای پوشاندن این اشتباه، دست به حرکت‌های مذبوحانه و خالی از هر گونه مبنای حقوقی و قانونی می‌زنند. آنها پس از خروج چندین مرتبه این رویکرد را آزمایش کرده‌اند و هربار به شکل کاملا کم‌نظیری در تاریخ بین‌الملل با مخالفت جهانی مواجه شده‌اند.

این عضو دولت تدبیر و امید، سیاست‌های یکجانبه‌گرایانه امریکا را زمینه‌ساز انزوای این کشور در جهان دانست و اذعان داشت:‌ اینکه امریکایی‌ها که داعیه رهبری جهان را دارند،دچار چنین انزوایی شده‌اند، در حقیقت نشان‌دهنده حقانیت موضع و قانونمند بودن رفتار ایران است. واعظی در پایان خاطرنشان کرد: امریکایی‌ها حق استفاده از مکانیزم‌های درون برجام را ندارند و به همین دلیل، اقدام اخیر آنها در شورای امنیت به هیچ وجه موفق نخواهد شد، چرا که همه اعضا و جامعه جهانی با آن مخالفند. وی افزود: تهدید علنی به تحریم کشورهایی که با امریکا مخالفت کنند و همراهی نکنند، یک بدعت خطرناک در نظام بین الملل و شورای امنیت است.

با متخلفان پرونده ویلموتس برخورد می‌شود

یک عضو فراکسیون ورزش مجلس شورای اسلامی تاکید کرد که نمایندگان مجلس و فراکسیون ورزش از ابزارهای قانونی خود برای روشن شدن جزئیات پرونده ویلموتس و برخورد با متخلفان استفاده خواهند کرد.

اسماعیل حسین زهی در گفت و گو با ایسنا با اشاره به پیگیری پرونده ویلموتس در مجلس، بیان کرد: دستگاه های نظارتی به پرونده قرارداد ویلموتس ورود کرده اند و در مجلس شورای اسلامی نیز کمیسیون اصل ۹۰، فراکسیون ورزش و کمیسیون فرهنگی به این موضوع ورود کرده و برای دفاع از حقوق مردم این پرونده با جدیت دنبال خواهد شد.

این عضو فراکسیون ورزش مجلس در ادامه اظهار کرد: تاکنون چندین جلسه در این رابطه تشکیل شده و وزیر ورزش توضیحاتی را ارائه کردند اما همکاران قانع نشدند و طرح سوال به قوت خود باقی است تا وزیر ورزش در جلسه علنی حضور یابند و توضیحات خود را ارائه کنند. آقای وزیر عالی ترین مقام وزارت ورزش است و باید در خصوص جزئیات این پرونده توضیحات قانع کننده ای ارائه کند.

نماینده مردم خاش در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: سازمان بازرسی کشور گزارش جامعی تهیه کرده و متخلفان را به دستگاه قضایی معرفی کرده است. کمیسیون اصل ۹۰ مجلس نیز قطعا گزارش خود را در خصوص متخلفان این پرونده ارائه خواهد کرد.

حسین زهی در پایان تاکید کرد: نمایندگان مجلس و فراکسیون ورزش از ابزارهای قانونی خود برای روشن شدن جزئیات این پرونده و برخورد با متخلفان استفاده خواهند کرد تا از پایمال شدن حقوق مردم جلوگیری شود.

 

ارسال نظر