در سخت‌ترین تحریم‌ها، طرح‌های بزرگ افتتاح شدند

۱۳۹۹/۰۶/۰۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۷۰۴۷۸
در سخت‌ترین تحریم‌ها، طرح‌های بزرگ افتتاح شدند

با رسیدن به ماه‌های پایانی دولت دوازدهم، به نظر می‌رسد دولت در زمینه ارایه دستاوردهای خود در سال‌های گذشته، تغییر موضع داده و در روزهای گذشته از رییس‌جمهور تا دیگر مقامات دولتی به ارایه گزارش‌هایی از عملکرد هفت ساله گذشته خود پرداخته‌اند. روحانی که عصر روز سه شنبه در دیدار با مدیران رسانه‌های کشور و در پاسخ به سوال مدیر مسوول روزنامه تعادل اعلام کرد که دولت نتوانسته به درستی دستاوردهای خود در سال‌های گذشته را تبیین کند و این ناشی از ضعف در اطلاع‌رسانی بوده است، در جدیدترین جلسه هیات دولت به شرایط اقتصادی ایران در شرایط تحریم پرداخته و گفته در میان تمام این دشواری‌ها، طرح‌های بزرگ اقتصادی نیز به بهره‌برداری رسیده‌اند.

روحانی در تشریح وضعیت کشور در سال‌های گذشته گفته: امروز در برابر همه توطئه‌ها و فشارهایی که از سوی دشمنان بر ملت ایران وارد می‌شود و به ویژه از سوی ایالات متحده امریکا که هر روز یک خیانت و یک توطئه و یک برنامه علیه ملت ایران اجرا می‌کند، ملت با مقاومت و ایستادگی توانسته در برابر قدرت‌های بزرگ، موفق و پیروز باشد. ایستادگی این ملت است که امروز می‌بینیم دیپلمات‌های کشور و آنهایی که در صحنه فعالیت سیاسی هستند امریکا را دچار شکست می‌کنند. اینکه در شورای امنیت سازمان ملل، هر روز امریکا شکستی را بعد از شکستی‌ تحمل ‌می‌کند، به خاطر مقاومت و ایستادگی این ملت است والا این ملت اگر در همان سال ۹۷ خودش را باخته بود، در همان سال ۹۷ اگر می‌گفت نمی‌توانم و فرای مقاومت و بالاتر از مقاومت من است، دشمن همان سال ۹۷ قطعنامه‌ها را برمی‌گرداند. دشمن همان سال ۹۷ ما را به زانو در می‌آورد، اما مردم در طول سه سال گذشته به‌رغم همه فشارها و البته تحمل سختی‌ها، قبول داریم که مردم در زندگی‌شان سختی‌ها را تحمل کردند، اما در عین حال در برابر دشمنان تسلیم نشدند. رییس‌جمهور ادامه داد: آنها می‌خواستند ملت ایران را به نقطه فروپاشی نظام برسانند. آنها می‌گفتند پایان سال ۹۷، شما نیستید. با محاسبه عادی درست می‌گفتند، اگر یک چرتکه عادی یا ماشین حساب عادی جلو باشد، نگاه کنند، آنها درست می‌گفتند. 

می‌گفتند ملتی‌ که این همه به او فشار وارد می‌شود، یک مرتبه ۵۰ میلیارد دلار درآمدش را می‌خشکانیم، ۵۰ میلیارد دلار یعنی ۹۰۰ هزار میلیارد تومان، بعضی‌ها که نقد غیرمنصفانه می‌کنند، بعضی‌ها که می‌گویند آنجا چرا اینطور است، آن مساله چطور حل نشد، بدانند ۹۰۰ هزار میلیارد تومان درآمد کشور کاهش پیدا کرده است و به‌رغم این ایستادیم، به‌رغم این وضعیت بازارها و اجناس کشور از اروپا هم بهتر است. در کرونا شرایط را دیدیم، آنها صف بستند، اینجا کسی صف نبست، آنها تخت خالی نداشتند بیمار را در میدان و حیاط بیمارستان روی زمین خواباندند و اینجا همواره تخت خالی وجود داشت. آنها برای دارو دچار مشکل شدند، برای ماسک در هوا، دزدی هوایی را شروع کردند، این مال او را می‌قاپید، او مال این را می‌قاپید که ماسک برسانند، ولی در کشورمان شرکت‌های دانش‌بنیان و بنگاه‌های تولیدی یک روز تعطیل نبودند و خیلی سریع توانستند مشکلات را حل کنند.

او با اشاره به دستاوردهای اقتصادی سال‌های اخیر، بیان کرد: در شرایط تحریم شدید امسال، بالاترین افتتاح‌ها را در تاریخ دولت‌مان و حتی در مقایسه با دولت‌های دیگر داشتیم. می‌بینید از اول فروردین تا به حال، ۲۱ افتتاح عظیم و بزرگ داشتیم که یک افتتاح آن در همین هفته ۴.۷ میلیارد دلار بود. این یک افتتاح بوده در هفته جاری و این نشان می‌دهد که کار بزرگی در این کشور صورت می‌گیرد. در شرایطی که در سخت‌ترین تحریم‌ هستیم، آن آرزوی ۴۲ ساله را برآورده کردیم. اعلام کردیم در هفته دولت آنهایی که مصرف برق‌شان کم هست و در لیست کم‌مصرف‌ها قرار دارند، از تخفیف ۱۰۰ درصدی برخوردار خواهند شد. به بیان دیگر آنهایی که زندگی‌شان زندگی ساده‌ای هست، برق کم مصرف می‌کنند برق برای آنها مجانی شد و این افتخار دولت دوازدهم است. دولت دوازدهم برق را برای افرادی که تعدادشان یک میلیون و دو میلیون نیست، بیش از ۳۰ میلیون نفر در این کشور هستند مجانی کرد. این کار عظیم و بزرگی است. این کاری است که در دولت‌های دیگر، کشورهای دیگر نیست.

رییس‌جمهور با اشاره به تمهیدات دولت ایران برای مقابله با کرونا، اظهار کرد: در دنیا پیدا کنید که جایی درمان کرونا کاملا مجانی باشد. مقابله با کرونا در این کشور مجانی است، هم برای مردم خودمان و هم برای افرادی که به عنوان مهاجر در کشورمان زندگی می‌کنند و غیر ایرانی هستند. در شرایط کرونا و شدت کرونا یک نفر از کسانی که نیاز داشت برای مساله‌ای غیر از کرونا بستری شود، این طور نبود که تخت برای او نباشد، تخت برای همه هست. داروها دارد تولید می‌شود، مواد غذایی تولید می‌شود و در این شرایط سخت توانستیم تولید محصولات کشاورزی‌مان را از ۹۷ میلیون تن به ۱۳۰ میلیون تن برسانیم که کار عظیم و بزرگی بود.

روحانی خاطرنشان کرد: در چهارماهه اول امسال به‌رغم کرونا و مشکلات، تقریبا در تولیدات همه جا تولید بیشتر است، حتی در خرید گندم که بیش از ۸ میلیون تن تا امروز گندم خریداری کردیم، ۹ درصد بیشتر از پارسال تا امروز گندم خریداری کرده ایم و ۹۰ درصد پول آن را به کشاورزان پرداخت کردیم. این نشان می‌دهد که این ملت تابع امام حسین است، این ملت پیرو همان امامی است که نترسید و نهراسید.

 

ارسال نظر