رویداد

۱۳۹۹/۰۶/۰۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۷۰۳۱۴

هشت متهم پرونده ویلموتس به دادگاه معرفی شدند

سازمان بازرسی کل کشور هشت متهم پرونده ویلموتس را به دادستانی تهران معرفی کرد. به گزارش ایسنا، روابط عمومی سازمان بازرسی کل کشور در این باره اعلام کرد:  با اتمام بررسی‌ها در پرونده اقدامات دخیل در موضوع قرارداد فدراسیون فوتبال با سرمربی سابق تیم ملی، این گزارش نهایی و امروز برای دادستان عمومی و انقلاب تهران ارسال شد. در این گزارش، پرونده 8 نفر به اتهام اهمال منجر به تضییع و ایجاد دین بر ذمه فدراسیون و ورود خسارت به اموال دولتی و حقوق عمومی و تضییع آنها به دادستان عمومی و انقلاب تهران ارسال شد. در خبری دیگر، مسوول رسیدگی به پرونده ویلموتس در مجلس با اعلام خبر شکایت نمایندگان مجلس به کمیسیون اصل 90 درباره قرارداد ویلموتس، گفت: بنده مسوول رسیدگی به این پرونده در کمیسیون شده‌ام. سیدنظام‌الدین موسوی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با   فارس، اظهار داشت: به دنبال شکایت تعدادی از نمایندگان مجلس از قرارداد مارک ویلموتس، کمیسیون اصل 90 مجلس به این مساله ورود کرد. وی افزود: نخستین شکایت مربوط به احمد راستینه دبیر کمیته تربیت‌بدنی کمیسیون فرهنگی مجلس بود که طرح شکایت کرد البته شکایات دیگری هم واصل شد، اما شکایت اولیه از طرف ایشان بود که ما در کمیسیون اصل 90 به این پرونده ورود پیدا کردیم. عضو کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی در ادامه عنوان کرد: هفته جاری جلسات کارشناسی را در این زمینه برگزار می‌کنیم و مسوولان مربوطه هم را دعوت خواهیم کرد. موسوی بر همین اساس اضافه کرد: بنده مسوول پیگیری این پرونده در کمیسیون اصل 90 هستم و در حال دنبال کردن روال قانون این پرونده و پیگیری آن هستیم. وی در خاتمه عنوان کرد که امیدواریم بتوانیم از حقوق مردم -که در این  قرارداد و جریمه‌ای که ایران به واسطه این پرونده از جیب ملت ایران می‌رود- دفاع و با خاطیان برخورد کنیم.

محمد یزدی: موظف به رعایت پروتکل‌های بهداشتی هستیم

رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: عزاداری و جلسات مربوط به حضرت اباعبدالله‌الحسین علیه‌السلام چیزی نیست که به راحتی تعطیل شود اما با توجه به شرایط امسال، طبعا باید در نحوه برگزاری مراسمات تغییراتی را در نظر گرفت. به گزارش   فارس، آیت‌الله محمد یزدی، رییس شورای عالی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، با اشاره به فرارسیدن ایام سوگواری حضرت اباعبدلله‌الحسین (ع) و یاران باوفایش گفت: امسال به خاطر شرایط کرونا، عزاداری‌های مردم با تغییراتی همراه شده است اما زنده نگه داشتن یاد شهدای کربلا، تعطیل شدنی نیست. وی افزود: در چنین شرایطی که مسوولان کشور اعلام می‌کنند که اجتماعات مخصوصا در فضاهای سربسته عوارض خاصی دارد، شرعا ما هم موظفیم که به این راهنمایی‌ها توجه کنیم. چون به هر حال عوارض این بیماری، جزئی نیست بلکه سلامتی عموم مردم را در معرض خطر قرار داده است. عضو مجلس خبرگان ضمن تاکید بر زنده نگه داشتن یاد شهدای کربلا و برپایی مراسمات ماه محرم اظهار داشت: عزاداری و جلسات مربوط به اباعبدالله الحسین (علیه السلام) چیزی نیست که به راحتی تعطیل شود اما با توجه به شرایط امسال، طبعا باید در نحوه برگزاری مراسمات تغییراتی را در نظر گرفت. همانطور که مقام معظم رهبری هم اشاره فرمودند باید دستورات ستاد کرونا را رعایت کنیم و با رعایت همه مقررات و دستورات بهداشتی، اجتماعات و مراسماتی داشته باشیم. مثلا پیشنهاد می‌کنم که جلسات عزاداری را در محوطه جلوی مساجد و امامزاده‌ها و کوچه‌ها و خیابان‌های اطراف، به نحوی که مزاحم رفت و آمد مردم هم نباشد، برگزار کنیم. آیت‌الله یزدی افزود: به هرحال نمی‌شود در ماه محرم و به خصوص در تاسوعا و عاشورا، هیچ شعار و برنامه و مراسمی نباشد. اما همانطور که بارها سفارش شده، امیدواریم اجتماع عزاداران با رعایت همه پروتکل‌ها و فواصل و شرایط بهداشتی، به بهترین نحو ممکن برگزار شود تا ان شاء‌الله به برکت حضرت اباعبدالله‌الحسین (ع) این بلیه از سر همه مسلمان‌ها بر طرف شود.

تقدیم لایحه امنیت  زنان  در برابر خشونت به مجلس

معاون امور زنان و خانواده ریاست‌جمهوری، از پایان بررسی لایحه صیانت، کرامت و تأمین امنیت بانوان در برابر خشونت در دولت و تقدیم آن تا یک ماه آینده به مجلس شورای اسلامی خبر داد. به گزارش خانه ملت، معصومه ابتکار درباره دلیل تاخیر در ارسال لایحه صیانت، کرامت و تأمین امنیت بانوان در برابر خشونت از سوی دولت به مجلس، گفت: تاخیر ایجاد شده در ارسال این لایحه به مجلس به این دلیل بود که چون تغییرات اعمال شده توسط قوه قضاییه در آن زیاد بود، مجدد در کمیسیون لوایح دولت مورد بررسی قرار گرفت. معاون امور زنان و خانواده ریاست‌جمهوری، ادامه داد: در ابتدا قرار بود این لایحه بدون بررسی در کمیسیون فرعی به مجلس ارسال شود، اما به دلیل اینکه تغییرات اعمال شده و مباحث کارشناسی پیرامون آن زیاد بود، بار دیگر به کمیسیون تخصصی یا فرعی لوایح ارجاع داده شد. ابتکار یادآور شد: تاکنون کمیسیون فرعی لایحه صیانت، کرامت و تأمین امنیت بانوان در برابر خشونت را در 18 جلسه مورد بررسی قرار داده و کار در این کمیسیون به اتمام رسیده است، ضمن اینکه به‌طور همزمان کمیسیون اصلی نیز در این مورد تشکیل جلسه داده و این لایحه در این کمیسیون هم در 8 جلسه مورد بررسی قرار گرفته است و در تلاش هستیم که ماه آینده به مجلس تقدیم شود.

 

ارسال نظر