دریچه

۱۳۹۹/۰۵/۳۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۷۰۲۳۱

مجرمان نباید احساس امنیت کنند

رییس قوه قضاییه با اشاره به برخی جرایم مشهود در خیابان‌های پایتخت و تاکید بر اینکه هیچ‌ نقطه از شهر نباید مأمن و جولانگاه مجرمان و خلافکاران شود، تصریح کرد: دستگاه قضایی به هیچ عنوان اجازه نمی‌دهد افرادی با ایجاد لانه‌های فساد در منازل و معابر، به امنیت و آسایش مردم آسیب بزنند و برخورد با چنین افرادی عبرت آموز خواهد بود.

به گزارش ایسنا به نقل از مرکز رسانه قوه قضاییه، سید ابراهیم رییسی در دیدار با شورای معاونین دادسرای عمومی و انقلاب تهران، دادستان‌ها و دادیاران را «سرداران لشگر قضایی عدالت طلب و تحولخواه» معرفی کرد که ارتباط راهبردی مستمری با موضوع امنیت و فرایند دادرسی و اجرای احکام و دوران پس از اجرای احکام قضایی دارند.

رییس قوه قضاییه، نقش دادستان‌ها در شوراهای امنیتی و نظارتی و تعقیب و مجازات مجرمان و بازآفرینی اجتماعی و رصد فعالیت‌های محکومان پس از تحمل کیفر را مهم دانست و گفت: دادستان‌ها در تمام مراحل یک اقدام قضایی حضور دارند و در هیچ یک از مقاطع غایب نیستند.

رییسی تصریح کرد: همانطور که کوه زمین را از اضطراب حفظ می‌کند، دادستان‌ها و آرای قضات در حفاظت از جامعه در برابر اضطراب‌ها نقش اساسی دارند و همه آحاد یک جامعه در سایه حضور و تلاش دادستان‌ها در تأمین امنیت اجتماعی احساس آرامش می‌کنند.

رییس دستگاه قضا بر همین اساس به دادستان‌ها متذکر شد که با استفاده از همه ظرفیت‌های قضایی انگیزه‌ها و ابزار جرم را از بین ببرند و نگذارند کسی در امنیت اجتماعی اخلال ایجاد کند و اگر فرد یا افرادی نیز مرتکب جرم شدند، با آنها قاطعانه برخورد نمایند.

رییسی با اشاره به تاثیرگذاری اقدامات مراجع قضایی در پایتخت به عنوان الگویی برای دیگر شهرهای کشور، گفت: کمبود نیروی انسانی و امکانات بخش‌های قضایی در تهران باید با اقدامات جهشی برطرف شود اما کاستی‌ها نباید مانع از خدمت رسانی شود و با کار دقیق و سریع، می‌توان گام‌های اساسی در احقاق حق و اجرای عدالت برداشت. رییس قوه قضاییه با تأکید بر لزوم مدیریت بازار و همچنین برخورد قاطع، متناسب و بازدارنده با متجاسران به قانون متذکر شد: برهم زنندگان نظم و امنیت، مجرمان و سارقان حرفه‌ای هرگز نباید احساس امنیت کنند و نباید به سوءاستفاده‌گران و اخلالگران نظام تولید و توزیع و نظام ارزی و پولی میدان داده شود.

رییسی با اشاره به برخی جرایم مشهود در خیابان‌های پایتخت و تاکید بر اینکه هیچ‌ نقطه از شهر نباید مأمن و جولانگاه مجرمان و خلافکاران شود، تصریح کرد: دستگاه قضایی به هیچ عنوان اجازه نمی‌دهد افرادی با ایجاد لانه‌‌های فساد در منازل و معابر، به امنیت و آسایش مردم آسیب بزنند و برخورد با چنین افرادی عبرت آموز خواهد بود.  رییس قوه قضاییه با تاکید بر لزوم پیگرد قانونی ترک فعل دستگاه‌ها، از دادستانی خواست که ایجاد اردوگاه‌‌های نگهداری و بازپروری معتادان متجاهر را از ستاد مبارزه با مواد مخدر و اجرای طرح تفصیلی در مناطق جرم خیز جنوب تهران را از شهرداری پیگیری کند. رییسی در ادامه، جامعه سالم را جامعه مبتنی بر اخلاق، معنویت، عدالت و عقلانیت توصیف کرد و گفت: باید با اجرای طرح‌های پیشگیرانه، به سوی شکل‌گیری جامعه سالم حرکت کنیم و هیچ دستگاهی حق ندارد از انجام مسوولیت‌ها و وظایف خود در این مسیر سر باز بزند. رییس دستگاه قضا با بیان اینکه حضور قوه قضاییه در شوراهای مختلف کشور تشریفاتی و برای پر کردن صورتجلسات نیست، افزود: قوه قضاییه در شوراها جایگاه نظارتی دارد و اگر نمایندگان قوه در این شوراها نقش خود را در پیشگیری از وقوع جرم و کاهش زمینه‌های فساد به درستی انجام دهند، اخلال در امور به حداقل می‌رسد.

ضربه وزارت اطلاعات به باند بزرگ قاچاق سلاح و مهمات

سربازان گمنام امام زمان (عج) طی اقدامات اطلاعاتی و عملیاتی به یک باند بزرگ قاچاق سلاح و مهمات در استان البرز ضربه زدند. به گزارش ایسنا، متن اطلاعیه مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت اطلاعات در این زمینه به شرح زیر است: «سربازان گمنام امام زمان (عج) در اداره کل اطلاعات استان البرز با اقدامات اطلاعاتی و عملیاتی، اعضای باند بزرگ قاچاق سلاح و مهمات، شناسایی و مورد ضربه قرار گرفته و از تداوم فعالیت مجرمانه آنها ممانعت به عمل آمد. این باند در استان‌های البرز، تهران، کرمانشاه، لرستان، اصفهان، سیستان و بلوچستان، آذربایجان غربی و کرمان فعالیت داشته است. بر اساس اطلاعات و مستندات پرونده، اعضای باند مذکور با سوءاستفاده و جعل مکاتبات و عناوین وزارت اطلاعات، نهادهای حاکمیتی، مراجع قضایی و ارگان‌های نظامی، اقدام به قاچاق سلاح و مهمات، قاچاق مواد مخدر و مشروبات الکلی، اخلال در نظام اقتصادی، قاچاق ارز، سکه، منسوجات طلا و عتیقه نموده‌اند. در این عملیات هوشمندانه بیش از ۲۰ نفر از اعضای اصلی باند مذکور با هماهنگی مراجع قضایی دستگیر و تعداد قابل توجهی سلاح جنگی، کمری، شکاری، مهمات و خودروهایی با پوشش نظامی کشف و ضبط گردید. ملت شریف و عزیز ایران اسلامی در صورت مشاهده هرگونه سوءاستفاده از عناوین وزارت اطلاعات، با ستاد خبری وزارت اطلاعات به شماره ۱۱۳ تماس حاصل نمایند.»


 

ارسال نظر