خبر

۱۳۹۹/۰۵/۲۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۶۹۹۵۴

افزایش 19 درصدی تولید گوشت قرمز در کشور

مرکز آمار اعلام کرد: تیرماه امسال در مجموع ۳۶هزار و ۲۰۰ تن گوشت قرمز تولید شد که نسبت به ماه قبل ۱۹ درصد افزایش نشان می‌دهد.  براساس نتایج آمارگیری کشتار دام کشتارگاه‌های رسمی کشور در تیرماه امسال که توسط مرکز آمار منتشر شد، سهم گوشت گاو و گوساله از تولید گوشت قرمز بیش از سایر انواع دام بوده است. براساس این گزارش در ماه گذشته ۲۰ هزار و ۴۰۰ تن گوشت گاو و گوساله، ۱۲ هزار و ۴۰۰ تن گوشت گوسفند و بره و ۷۰۹ تن گوشت از انواع دام‌های دیگر تولید شده است.  مقایسه عملکرد کشتارگاه‌های رسمی کشور در تیر ماه امسال نسبت به ماه مشابه سال گذشته، نشان‌دهنده افزایش ٤٤ درصدی مقدار تولید گوشت قرمز است. همچنین مقدار تولید گوشت در تیر ١٣٩٩ نسبت به ماه مشابه سال ١٣٩٨ برای گوسفند و بره ۴٦ درصد، برای بز و بزغاله ٣٥ درصد، برای گاو و گوساله ٤٥ درصد، برای گاومیش و بچه‌گاومیش ٩٥ درصد افزایش داشته و برای شتر و بچه‌شتر ٢٤ درصد کاسته شده است. نتایج حاصل از این طرح آمارگیری نشان می‌دهد مقدار تولید گوشت قرمز در کشتارگاه‌های رسمی کشور در تیر ١٣٩٩ نسبت به خرداد ۱۳۹۹ در حدود ١٩ درصد افزایش داشته است.

مرز خسروی در طول هفته فعال شد

سخنگوی گمرک گفت: مرز خسروی که پیش از این روزهای یکشنبه و چهارشنبه فعال بود، با تصمیم طرف عراقی، در تمام روزهای کاری هفته فعالیت می‌کند.  به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از گمرک، سید روح‌الله لطیفی، اظهار داشت: مرز خسروی که پیش از این روزهای یکشنبه و چهارشنبه فعال بود، با تصمیم طرف عراقی، در تمام روزهای کاری هفته فعالیت می‌کند. سخنگو گمرک ادامه داد: با موافقت طرف عراقی، پذیرش کالاهای صادراتی ایران از مرز خسروی از امروز، در تمام روزهای کاری هفته صورت می‌گیرد. وی افزود: سقف پذیرش ۵۰۰ کامیون در هفته، برای این مرز تغییری نکرده است و میزان پذیرش هفتگی کالا با اضافه شدن روزهای هفته همان ۵۰۰ دستگاه خواهد بود. لطیفی توضیح داد: از آنجا که جابه‌جایی کالا در این مرز به صورت «ترانشیپ منت» صورت می‌گیرد و شاخص ۵۰۰ دستگاه کالایی است که وارد عراق می‌شود و از آنجایی که میزان بارگیری کامیون‌های عراقی بیشتر از استاندارد ایران است بنابراین عملاً بیش از ۸۰۰ کامیون کالا، در هفته از این مرز به کشور عراق صادر خواهد شد.

تاخیر در واریز مبلغ سهام عدالت را گزارش دهید

مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت امور اقتصادی و دارایی پیرو اعلام وزیر اقتصاد، طی اطلاعیه‌ای از فروشندگان سهام عدالت خواست چنانچه با تاخیر غیرمعمول در واریز مبلغ حاصل از فروش سهام عدالت‌شان مواجه شده‌اند، می‌توانند مشکل خود را در بخش ارتباط مستقیم با وزیر امور اقتصادی و دارایی که در پورتال این وزارتخانه به نشانی mefa.gov.ir تعبیه شده است برای پیگیری واحد ارتباطات مردمی این مرکز با درج مشخصات فردی، شماره تماس و کد هویت ملی مطرح نمایند. به گزارش ایلنا از وزارت اقتصاد، در اطلاعیه مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت امور اقتصادی و دارایی نیز از فروشندگان سهام عدالت خواسته شده است، پس از طرح مشکل خود در پورتال این وزارتخانه، برای آگاهی از نتیجه درخواست مطروحه در پورتال این وزارتخانه، با شماره تلفن ۳۳۹۶۷۳۰۰- ۰۲۱ تماس حاصل نمایند. گفتنی است وزیر امور اقتصادی و دارایی روز گذشته در حاشیه نشست مشترک با اعضای کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی و در مصاحبه با خبرنگاران اعلام کرده بود، فروشندگان سهام عدالت که در واریز مبلغ حاصل از فروش سهام عدالت‌شان با تاخیر غیرمعمول مواجه شده‌اند، برای پیگیری مراتب را به مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی این وزارتخانه اطلاع دهند.

23 هزار میلیارد تومان مالیات معوقه وصول شد

سخنگوی دستگاه قضا تصریح کرد: با پیگیری سازمان امورمالیاتی و اقدام نمایندگان دادستان در حوزه‌های مالیاتی تهران، بیش از ۲۳هزار میلیارد تومان مالیات از بدهکاران عمده با همکاری نمایندگان دادستان وصول شد.

به گزارش اقتصاد آنلاین غلامحسین اسماعیلی سخنگوی قوه قضاییه، در راستای وصول بدهی از بدهکاران مالیاتی و بانکی چه اقداماتی انجام داده است، اظهار کرد: وضعیت فعلی کشور و وضعیت اقتصادی ما ایجاب می‌کند که ما یقه بدهکاران بزرگ بانکی و یقه بدهکاران عمده مالیاتی را بگیریم و حقوق متعلق به مردم و جامعه را استیفا کنیم. البته این کار با همکاری بانک مرکزی در مورد بدهکاران بانکی و با همکاری سازمان امور مالیاتی در وصول مطالبات از بدهکاران مالیاتی انجام می‌شود. سخنگوی دستگاه قضا تصریح کرد: در تهران و با پیگیری سازمان امور مالیاتی و اقدام نمایندگان دادستان در حوزه‌های مالیاتی، بیش از ۲۳ هزار میلیارد تومان مالیات از بدهکاران عمده با همکاری نمایندگان دادستان وصول شد.

وی تصریح کرد: آنچه که ما اعلام می‌کنیم ناظر به بدهکاران خرد نیست و آن را سازمان امور مالیاتی اقدام می‌کند و به عنوان دستگاه قضایی به هیچ عنوان به سمت کسبه جزء  نرفتیم و سراغ بدهکاران بزرگ مالیاتی رفتیم.

 

ارسال نظر