خبر

۱۳۹۹/۰۵/۱۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۶۹۷۵۰

موافقت رهبر انقلاب با تخفیف مجازات تعدادی از محکومان

به‌مناسبت اعیاد سعید قربان و غدیر خم، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با عفو یا تخفیف و تبدیل مجازات دو هزار و یکصد و سی و پنج تن (۲۱۳۵) از محکومان محاکم عمومی و انقلاب، سازمان قضایی نیروهای مسلح و تعزیرات حکومتی موافقت کردند. حجت‌الاسلام والمسلمین رییسی رییس قوه قضاییه به مناسبت فرا رسیدن اعیاد سعید قربان و غدیر خم در نامه‌ای به رهبر انقلاب اسلامی پیشنهاد عفو یا تخفیف و تبدیل مجازات این محکومان را که پرونده‌های عفو آنان در کمیسیون عفو و بخشودگی بررسی شده و واجد شرایط لازم تشخیص داده شده‌اند، ارایه کرد که این پیشنهاد در اجرای بند ۱۱ اصل ۱۱۰ قانون اساسی مورد قبول حضرت آیت‌الله خامنه‌ای قرار گرفت.

فروش 27 هزار میلیارد ریال اوراق بدهی

طی برگزاری هشتمین مرحله از این حراج، تعداد ۹ بانک و صندوق سرمایه‌گذاری سفارش‌های خود را در مجموع به ارزش ۳۶.۸ هزار میلیارد ریال در سامانه‌های بازار بین‌بانکی و مظنه‌یابی شرکت مدیریت فناوری بورس تهران ثبت کردند. به گزارش اقتصادآنلاین، وزارت امور اقتصادی و دارایی نیز با فروش ۱۴.۸ هزار میلیارد ریال اوراق اراد۴۲ با نرخ بازده تا سررسید ۲۰ درصد موافقت کرد. معاملات مربوط به فروش این اوراق به نهادهای مالی برنده در روز سه‌شنبه ۱۴ مرداد‌ماه ۱۳۹۹ توسط کارگزاری بانک مرکزی در سامانه معاملاتی بورس ثبت شد. همچنین، سرمایه‌گذاران حقیقی و حقوقی در فرآیند خارج از حراج و از طریق بورس در حدود ۷.۹ هزار میلیارد ریال اوراق اراد۴۲ در نرخ کشف شده در حراج و همچنین ۵.۱ هزار میلیارد ریال اوراق اراد۴۳ را با نرخ بازده تا سررسید ۲۱ درصد خریداری کردند. در مجموع، ۲۷.۸ هزار میلیارد ریال اوراق بدهی دولت در روز سه‌شنبه ۱۴ مردادماه توسط بانک‌ها، نهادهای مالی و سایر سرمایه‌گذاران خریداری شد.

شرط معافیت مالیاتی مشاغل خانگی

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: مشاغل خانگی به شرط تأیید سازمان امور مالیاتی، مشمول بر مالیات خانه‌های خالی نمی‌شوند. به گزارش تسنیم، محمدرضا پورابراهیمی رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی دیروز (چهارشنبه، 15 مرداد 99) خانه ملت و در جریان بررسی طرح دوفوریتی مالیات بر خانه‌های خالی، گفت: ‌اجرای این قانون، بنای ایجاد مشکل برای مردم ندارد، بلکه هدف اصلی آن است که عرضه مسکن در حوزه احتکار را بتوانیم مدیریت کنیم. وی با تأکید بر اینکه بنا نداریم با اجرای این طرح زندگی مردم را دچار مشکل کنیم، افزود: هدف از اجرای این طرح ایجاد مشکل برای بخش‌های دیگر جامعه نیست. رییس کمیسیون اقتصادی مجلس اضافه کرد: بخش عمده‌ای از 2 میلیون و 500 هزار تا 2 میلیون و 700 هزار خانه احتکار شده به بازار با اجرای این طرح به مسیر حرکت بازمی‌گردد. پورابراهیمی تصریح کرد: یکی از شروط در این طرح، ایجاد نکردن مشکل برای کسب و کارها در کشور است، البته جرایمی را برای فردی که اطلاعات لازم را در سامانه مذکور وارد نکرده، در نظر گرفته شده و مالیات بر آن خانه اِعمال خواهد شد.وی ادامه داد: قانونی به نام مشاغل خانگی در کشور وجود دارد که به همین جهت، چند نفر در یک کارگاه تولیدی کار می‌کنند، اگر این افراد در یک خانه مسکونی مستقر شدند، به شرط تأیید سازمان امور مالیاتی، مشمول بر مالیات خانه‌های خالی نمی‌شوند. رییس کمیسیون اقتصادی مجلس در پایان خاطرنشان کرد: طبق این طرح، دانشجویانی که به هر دلیلی قصد دارند از یک خانه به غیر از شهر اصلی‌شان استفاده کنند، می‌توانند از ظرفیت اسکان در خانه‌های خالی بهره بگیرند و دچار مشکل نمی‌شوند.

انتخاب ناظران مجلس در شورای عالی بورس

نمایندگان مجلس شورای اسلامی ناظران مجلس در شورای عالی بورس و اوراق بهادار را انتخاب کردند. به گزارش ایسنا، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جریان جلسه علنی روز گذشته مجلس محسن علیزاده نماینده مردم سپیدان و مسلم صالحی نماینده مردم اقلید در مجلس یازدهم را به عنوان ناظران مجلس در شورای عالی بورس و اوراق بهادار انتخاب کردند.

رشد 34 درصدی نقدینگی در یک سال اخیر

نایب‌رییس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس گفت: حجم نقدینگی به ۲ هزار و ششصد و هفتاد هزار میلیارد تومان طی یکسال گذشته رسیده است و وزیر اقتصاد طی گزارشی اعلام کرد، رشد بازار سرمایه توانسته ۳۰ درصد از نقدینگی را جذب کند.

سیدمحمدرضا میرتاج‌الدینی نایب‌رییس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس در گفت‌وگو با خانه ملت، با اشاره به بررسی موضوع کنترل حجم نقدینگی و هدایت آن به بخش سرمایه و تولید با حضور دژپسند وزیر اقتصاد و دارایی گفت: از خرداد سال 98 تا خرداد امسال 34 درصد افزایش نقدینگی در کشور داشته‌ایم. وی با بیان اینکه حجم نقدینگی به 2 هزار و ششصد و هفتاد هزار میلیارد تومان رسیده است، ادامه داد: وزیر اقتصاد و معاونانش طی گزارشی اعلام کردند، رشد بازار سرمایه توانسته 30 درصد از نقدینگی را جذب کند. 

 

ارسال نظر