با بخش امنیتی اخلال در بازار ارز برخورد می‌کنیم

۱۳۹۹/۰۵/۱۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۶۹۶۷۵
با بخش امنیتی اخلال در بازار ارز برخورد می‌کنیم

رییس قوه قضاییه گفت: برای برخورد با آن بخش از بازار ارز که جنبه اخلال امنیتی و سیاسی دارد، آمادگی کامل داریم. به گزارش صدا و سیما، حجت‌الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رییسی در جلسه صبح دیروز (دوشنبه) شورای عالی قوه قضاییه با تبریک دهه امامت و ولایت، عبودیت و تقرب به خداوند و امام‌شناسی و حجت‌شناسی را مهم‌ترین آموخته‌های دو عید بزرگ قربان و غدیر عنوان کرد. رییس قوه قضاییه با اشاره به محور‌های بیانات مقام معظم رهبری در عید قربان اظهار داشت: تحلیل جریان تحریم و تحریف از مهم‌ترین مسائل مطرح شده از سوی مقام معظم رهبری بود که باید مورد توجه سیاستمداران و اصحاب رسانه و همه آحاد مردم قرار گیرد. رییسی افزود: تحریم و تحریف دوقلوی به هم پیوسته و بازوی نظام سلطه برای عملیات روانی و رسانه‌ای و فرهنگی هستند که دشمن با توسل به تحریف، در تنور بی‌توجهی به داشته‌های داخلی می‌دمد و از این طریق اثربخشی تحریم‌ها را بزرگ نمایی می‌کند. رییس قوه قضاییه، خودباوری را از پادزهر‌های مهم تحریف دانست و گفت: اتکا به توانایی‌های خود و خصوصاً توجه به نیروی جوان کشور که در عرصه‌های مختلف فعالانه نقش آفرینی می‌کنند و استفاده بهینه از منابع و ذخایر ملی از پادزهر‌های تحریف است. رییسی تصریح کرد: خداوند ثروت زیادی به کشور ما عطا فرموده و تدبیر و مدیریت صحیح منابع، جلوگیری از خام فروشی و توجه به ارزش افزوده کالا‌ها و ذخایر و معادن موجب افزایش توانایی‌های اقتصادی خواهد شد. رییس قوه قضاییه با بیان اینکه دشمن همواره با توسل به تحریم به دنبال ایجاد یاس در مردم است، اظهار داشت: راه مقابله با چالش آفرینی دشمن و رفع چالش‌ها اتکا به داشته‌های خودمان است و امید داشتن به خارج برای برون رفت از مشکلات، خطاست.

    دولت به مدیریت بازار 

و معیشت مردم توجه کند

رییس قوه قضاییه در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به سه نکته محوری در بیانات اخیر مقام معظم رهبری به تبیین این نکات پرداخت و اظهار داشت: مدیریت بازار، کنترل قیمت کالا‌های اساسی و توجه به معیشت مردم از مسائل مورد تأکید رهبر انقلاب و نخبگان اقتصادی است که باید مورد اهتمام دولت باشد و هر جا هم لازم باشد، دستگاه قضایی نیز آماده همکاری است.

    لزوم شناسایی دست‌های پنهان سیاسی 

و امنیتی اخلالگر در بازار ارز

رییسی دومین موضوع مورد تأکید مقام معظم رهبری را مدیریت و کنترل نوسانات بازار ارز عنوان کرد و با تأکید بر لزوم توجه دولت به این مساله، از دستگاه‌های اطلاعاتی خواست با ریشه یابی علل امنیتی و سیاسی نوسانات بازار ارز، دست‌های پنهانی که به دنبال اخلال در نظام ارزی و پولی کشور هستند شناسایی و به دستگاه قضایی معرفی کنند تا با آنها برخورد شود.

    کارگروه اقتصادی سه قوه نباید تشریفاتی باشد

رییس قوه قضاییه تشکیل کارگروه ویژه اقتصادی سه قوه را از دیگر نکات مورد تأکید مقام معظم رهبری عنوان کرد و گفت: صرف تشکیل تشریفاتی یک کارگروه کارگشا نیست و مساله‌ای را حل نمی‌کند؛ باید کارگروهی کارآمد تشکیل شود که موانع تولید را شناسایی و رفع کند تا جهش تولید در عمل اتفاق بیفتد. رییسی با تقدیر از کادر درمانی کشور در مقابله با کرونا و همچنین قدردانی از همیاری نهاد‌های انقلابی و طلاب با افسران و سربازان در خط مقدم صیانت از جان مردم و کمک‌های مومنانه به نیازمندان در این دوره، ابراز امیدواری کرد که  آیین عزاداری محرم امسال با رعایت ضوابط و پروتکل‌های بهداشتی که به زودی ابلاغ می‌شود، برگزار شود. حجت‌الاسلام والمسلمین درویشیان افزود: با پیگیری‌های صورت گرفته از سوی سازمان بازرسی و هماهنگی با سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی، این خطوط با تأمین اعتبار ۲۸ میلیاردی مجدداً راه‌اندازی شده و تا پایان سال ۳۰ درصد از نیاز کشور از نژاد ایرانی مرغ مادر تأمین خواهد شد و این رقم تا پایان سال ۱۴۰۰ به صددرصد خواهد رسید. وی با اشاره به بخشنامه اخیر بانک مرکزی مبتنی بر پیشنهادات سازمان بازرسی برای بازگرداندن ارز حاصل از واردات، ادامه داد: لیست هزار و ۴۰۸ واردکننده حقیقی و حقوقی با تعهدات ارزی معوقه به ارزش مجموعاً ۲۰ میلیارد یورو تهیه و طی نامه‌ای به وزیر دادگستری اعلام شد. رییس سازمان بازرسی کل کشور پیگیری وصول بدهی‌ها و جرایم مالیاتی بالای هزار میلیارد تومان را از دستورکار‌های ویژه این سازمان عنوان کرد و از وصول بدهی و جرایم مالیاتی یک بدهکار بزرگ به ارزش هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان خبر داد. دادستان تهران نیز در این جلسه گزارشی از رسیدگی به جرایم مالیاتی و پیگیری وصول مطالبات از بدهکاران اصلی که با تأسیس شرکت‌های کاغذی، حساب‌های اجاره‌ای و کارت‌های بازرگانی دیگران در تلاش برای فرار از بدهی‌های کلان مالیاتی هستند، ارایه کرد. رییسی افزود: البته مردم صبور هستند و مشکلات را تحمل می‌کنند، ولی لازم است فلان واردکننده و بُرج ساز یا فعال اقتصادی که درآمد هنگفتی دارد و با زدوبند از پرداخت مالیات فرار می‌کند، مالیات درآمد هنگفت خود را به دولت و در واقع به ملت بپردازد.


 

ارسال نظر