خبر

۱۳۹۹/۰۵/۱۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۶۹۵۸۹

 فرمانده گروه تروریستی «تندر» در   دستان وزارت اطلاعات

سربازان گمنام امام زمان (عج) به یک گروه تروریستی مستقر در امریکا ضربه اساسی وارد کردند.

طبق این گزارش سرکرده گروهک تروریستی «تندر» در دستان وزارت اطلاعات قرار دارد.

جمشید شارمهد سرکرده گروهک تروریستی تندر که از امریکا عملیات مسلحانه و خرابکارانه در ایران را هدایت می‌کرد در پی عملیاتی پیچیده، اکنون در دستان قدرتمند سربازان گمنام امام زمان(عج) قرار دارد.

شارمهد در سال ۱۳۸۷ عملیات انفجار در حسینیه سیدالشهدای شیراز را طراحی و هدایت کرد. در آن اقدام تروریستی، ۱۴ نفر شهید و ۲۱۵ نفر از عزاداران حسینی زخمی شدند

گروهک تروریستی تندر در سال‌های اخیر نیز قصد اجرای چند عملیات بزرگ را داشت. منفجر کردن سد سیوند شیراز، انفجار بمب‌های سیانوری در نمایشگاه کتاب تهران و منفجر کردن حرم حضرت امام خمینی‌(ره) هنگام برگزاری مراسم عمومی از جمله این عملیات بود.

این عملیات تروریستی با تسلط اطلاعاتی ماموران وزارت اطلاعات ناکام ماند. جزییات بیشتری از عملیات پیچیده و موفق فرزندان انقلابی ملت ایران در به‌دام انداختن سرکرده گروه تروریستی تندر متعاقباً به اطلاع ملت شریف ایران خواهد رسید.

همه ایرانیان  مشمول قانون جدیدند

طبق تصمیم جدید وزارت دارایی کانادا، هر تراکنشی با مبدا، مقصد یا ارتباط با ایران، صرف نظر از مقدار آن تراکنشی پرریسک ارزیابی خواهد شد. مرکز نظارت بر تراکنش‌های مالی و گزارش دهی کانادا چند روز پیش با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که طبق تصمیم وزارت دارایی این کشور، از این پس بانک‌ها، شرکت‌های ارایه‌دهنده خدمات مالی، بانک‌های خارجی و شرکت‌های ارایه‌دهنده خدمات کارت‌های اعتباری باید ضمن شناسایی هویت مشتریان ایرانی (حقیقی و حقوقی) نسبت به ریسک پولشویی و تامین مالی تروریسم مطمئن شوند. این مرکز در پاسخ به ایسنا در خصوص چرایی و جزییات این تصمیم، موارد زیر را اعلام کرده است: به گفته این مرکز کانادایی، به دنبال قرار گرفتن نام ایران در فهرست کشورهای غیر همکار کارگروه ویژه اقدام مالی (FATF)، این کارگروه از کشورهای عضو خواسته بود که با انجام اقدامات موثر به محافظت از سیستم مالی جهانی در برابر ریسک‌های موجود بپردازند و در نتیجه این درخواست، وزیر دارایی کانادا با استناد به ماده ۱۱.۴۲ پولشویی و قانون تامین مالی تروریسم دستور داده است همه تراکنش‌ها به مبدا یا مقصد ایران به عنوان تراکنش پرریسک شناسایی و اطلاعات آن به مرکز نظارت بر تراکنش‌های مالی و گزارش دهی کانادا داده شود. البته این دستور به معنی ممنوعیت انجام این تراکنش‌ها نیست.  با توجه به اینکه کانادا یکی از مقاصد اصلی مهاجرتی ایرانیان در سال‌های اخیر بوده است و اکنون حدود ۴۰۰ هزار ایرانی در آن زندگی می‌کنند، این تصمیم دولت کانادا موجب نگرانی شمار زیادی  از آنها شده است. طبق اطلاعیه این مرکز که در اختیار ایسنا قرار داده شده است، هر تراکنش دارای ارتباط با ایران، صرف نظر از مبلغ آن یک تراکنش پرریسک محسوب شده و باید هویت کلیه مشتریان (خواه شخص باشد یا نهاد) که درخواست انجام این تراکنش را دارند، یا از آن منتفع می‌شوند شناسایی شود. اطلاعات تراکنش ضبط و به مرکز فوق گزارش خواهد شد.  پیشتر نیز با توجه به تحریم‌های اعمال شده توسط امریکا، ایرانی‌ها با طیف وسیعی از مشکلات برای انجام امور مالی خود مواجه بوده‌اند.

سهمیه بیمه  برای کارگران ساختمانی

نایب‌رییس کانون انجمن‌های صنفی کارگران ساختمانی با تاکید بر تصویب حق مسکن کارگران و پرداخت معوقات آن، اختصاص سهمیه بیمه برای کارگران ساختمانی در سال جاری را خواستار شد.

هادی ساداتی با اشاره به تاخیر در تصویب مصوبه حق مسکن کارگران اظهار کرد: امسال حق مسکن کارگران را کمی بالا بردند ولی از آن طرف سنوات کارگری را کاهش دادند که متاسفانه با گذشت دو ماه از تصویب آن در شورای عالی کار و ارسال مصوبه به هیات وزیران هنوز مورد بررسی و تصویب قرار نگرفته است. وی در ادامه درباره آخرین آمار بیمه کارگران ساختمانی گفت: در حال حاضر از آمار یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفری که تعهد شده بود تحت پوشش بیمه قرار گیرند، ۹۵۰ هزار کارگر ساختمانی در کل کشور بیمه‌پردازی می‌کنند و منتظریم که امسال هم سهمیه‌ای درباره کارگران ساختمانی اختصاص داده شود، البته مسوولان تامین اجتماعی اعلام کرده‌اند که امکانش نیست ولی ما آمادگی داریم که از ظرفیت امسال برای کارگران ساختمانی استفاده کنیم چون بنا بود که دیگر سهمیه‌ای نباشد و بر اساس ظرفیت سامانه رفاهی بیمه کارگران ساختمانی انجام شود. به گفته ساداتی، این سامانه در حال حاضر فعال و پویا است و سازمان تامین اجتماعی اطلاعات سامانه رفاهی را در اختیار دارد و می‌تواند لحظه‌ای رصد کند.

 

ارسال نظر