اخبار

۱۳۹۹/۰۵/۰۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۶۹۳۳۶

آبرسانی به روستای باغ ملک و مجتمع 14 روستایی فخرآباد 

مدیر آبفا شهرستان مبارکه اعلام کرد: در سال جاری با حفر چاه باغ ملک که آبدهی آن به 20 لیتر در ثانیه می‌رسد و اجری 4 کیلومتر خط انتقال آب این چاه به مخزن هزار متر مکعبی زیبا شهر، آب شرب پایدار روستای باغ ملک و مجتمع 14 روستایی فخر آباد در شهرستان مبارکه تامین شد. مرتضی یادگاری با اشاره به جمعیت روستایی شهرستان مبارکه اعلام کرد: شهرستان مبارکه با 34 روستا، جمعیتی بالغ بر 26 هزار نفر دارد و روستاهای شهرستان مبارکه تحت پوشش طرح آبرسانی اصفهان بزرگ قرار دارند. یادگاری جمعیت روستای باغ ملک و مجتمع 14 روستایی فخر آباد را 20 هزار نفر اعلام کرد و تصریح نمود: خط انتقال چاه باغ ملک به خط انتقال مخزن هزار مترمکعبی زیبا شهر، با اعتباری بالغ بر 2 میلیارد تومان عملیاتی شد و اجرای این پروژه منجر به رفع افت فشار و قطعی آب شرب در این روستاها گردید.

مردادماه، موعد ارایه اظهارنامه الکترونیکی مشاغل

معاون درآمدهای مالیاتی سازمان امور مالیاتی کشور، گفت: صاحبان مشاغل (اشخاص حقیقی) تا پایان مردادماه فرصت دارند، اظهارنامه مالیاتی عملکرد سال ۱۳۹۸ خود را به صورت الکترونیکی به سازمان تسلیم نمایند. محمد مسیحی اعلام داشت: صاحبان مشاغل (اشخاص حقیقی) که مطابق قانون می‌باید تا ۳۱ خرداد ماه هر سال نسبت به تسلیم اظهارنامه مالیاتی خود اقدام نمایند، امسال با توجه به شرایط خاص ناشی از شیوع ویروس کرونا و تاثیری که این معضل بر کسب و کار و مشاغل کشور داشته است، براساس مصوبه ستاد ملی مبارزه با کرونا و شورای هماهنگی اقتصادی سران قوا، تا ۳۱ مردادماه فرصت دارند اظهارنامه مالیاتی خود را به صورت الکترونیکی به سازمان امور مالیاتی کشور ارسال و مالیات خود را نیز به صورت الکترونیکی پرداخت نمایند. مودیان محترم، ضروری است اظهارنامه مالیاتی عملکرد سال ۱۳۹۸ خود را با مراجعه به سامانه عملیات الکترونیک مالیاتی به نشانی tax.gov.ir به صورت الکترونیکی ارایه نموده و از هر گونه مراجعه غیرضرور به ادارات مالیاتی اجتناب نمایند.

اقشار متوسط نصف حقوق‌شان را صرف اجاره مسکن می‌کنند

یک کارشناس اقتصادی گفت: اقشار متوسط در اردبیل نصف حقوق شان صرف اجاره مسکن می‌کنند. مهدی احمدی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: بازار مسکن با بی ثباتی قیمت مواجه است زیرا برخی صاحبان املاک به دلیل اینکه خانه‌های زیادی که در دست دارند، می‌توانند موجب ایجاد التهاب در بازار مسکن شوند. وی با بیان اینکه اجرای مالیات بر مسکن‌های خالی می‌تواند به صاحبان املاک فشار وارد کنند، تصریح کرد: با تحمیل این فشارهای مالیاتی، صاحبان املاک اقدام به فروش یا اجاره مسکن می‌کنند که در این صورت با افزایش عرضه و ایجاد بازار رقابتی در بین صاحبان املاک، قیمت کاهش پیدا می‌کند. احمدی با بیان اینکه باید دولت و مجلس اهتمام ویژه‌ای بر اجرای مالیات برای خانه‌های خالی داشته باشند، اضافه کرد: چندین بار این مساله مطرح شده است اما به مرحله اجرا نرسیده بنابراین باید تصمیم سازی و تصمیم‌گیری علمی و عملی در این زمینه اتخاذ گردد. این کارشناس اقتصادی اظهار کرد: افزایش قیمت مسکن سبب شده است که اقشار متوسط جامعه هزینه بیشتری برای اجاره‌بهای مسکن پرداخت کنند و همین مساله سبب کاهش مطلوبیت زندگی این قشر شده و به مرور زمان طبقه متوسط را به طبقه ضعیف تبدیل می‌کند. احمدی با بیان اینکه افزایش حقوق و دستمزد به اندازه تورم سالجاری افزایش نیافته است، تصریح کرد: افرادی که طبق قانون کار دستمزد دریافت می‌کنند یا درآمدی در این حدود دارند در شهر اردبیل گاهی نصف دستمزد خود را برای اجاره‌بهای مسکن هزینه می‌کنند بنابراین این افراد به دنبال مسکنی با اجاره‌بهای پایین می‌روند و آن هم در محلات کم‌برخوردار یا حاشیه‌ای وجود دارد و با شرایط فعلی قیمت مسکن، به مرور زمان حاشیه نشینی در اردبیل بیشتر خواهد شد.

محدودیت‌های کرونایی یک هفته دیگر تمدید شد

استاندار تهران با اشاره به استمرار دورکاری کارمندان تا چهارشنبه از تمدید محدودیت‌های کرونایی تا یک هفته دیگر در استان تهران خبر داد.به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری تهران، انوشیروان محسنی بندپی در مورد وضعیت محدودیت‌های کرونایی در استان تهران، اظهار داشت: با توجه به روند مراجعه به درمانگاه‌های تابعه بیمارستان‌ها و مراکز ۱۶ و ۲۴ ساعته ارایه خدمات در استان تهران و میزان بستری روزانه، محدودیت‌های کرونایی از امروز شنبه به مدت یک هفته دیگر تمدید شد.وی ادامه داد: محدودیت‌ها شامل محدودیت‌های هفته گذشته از جمله ممنوعیت فعالیت استخرهای سرپوشیده، تالارهای پذیرایی برای مراسم عروسی، برگزاری مراسم عزا، همایش‌ها و ورزش‌های پرخطر و عدم برگزاری نماز جمعه در تهران از ۴ مرداد تا یک هفته است.استاندار تهران تاکید کرد: نظارت‌ها نیز به صورت جدی با همکاری ناظران سه دانشگاه علوم پزشکی تهران، ایران و شهید بهشتی در دستور کار قرار دارد. محسنی بندپی در مورد دورکاری کارمندان، گفت: ابلاغیه مربوط به دورکاری کارمندان از ۲۹ تیر به مدت ۱۰ روز بوده که تا چهارشنبه ادامه دارد و قبل از اتمام این موعد در مورد ادامه آن تصمیم‌گیری می‌شود.

 

ارسال نظر