اخبار

۱۳۹۹/۰۴/۳۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۶۹۱۳۸

مسوول سیاست خارجی اروپا: باید برجام را حفظ کنیم

مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در توییتی نوشت: ما باید توافق با ایران را حفظ کنیم و من همچنان به کارم به عنوان هماهنگ‌کننده کمیسیون مشترک برجام ادامه خواهم داد.«جوزپ بورل» در این توییت ضمن اشاره به بحث و گفت‌وگو در خصوص توافق هسته‌ای ایران (برجام) در جریان یک کنفرانس نوشت: در کنفرانس کنترل و اتوماسیون مدیترانه ۲۰۲۰ و در پنجمین سالروز برجام در مورد این توافق بحث کردم. ما باید توافق با ایران را حفظ کنیم.

اخذ مالیات از خانه‌های خالی به کمیسیون ارجاع شد

رییس مجلس شورای اسلامی طرح اخذ مالیات از خانه‌های خالی را برای بررسی بیشتر به کمیسیون اقتصادی ارجاع داد. به گزارش خانه ملت، محمدباقر قالیباف در نشست علنی روز یکشنبه ۲۹ تیرماه مجلس شورای اسلامی با استناد به ماده ۱۵۳ آیین‌نامه داخلی در زمان بررسی طرح دوفوریتی اصلاح ماده ۵۴ مکرر قانون مالیات‌های مستقیم یا همان اخذ مالیات از خانه‌های خالی گفت: طبق این ماده اگر هر کدام از نمایندگان ابهامی به طرح یا لایحه حین بررسی در صحن داشته باشند، می‌توانند آن را مطرح کنند. محمدرضا پورابراهیمی رییس کمیسیون اقتصادی در نامه رسمی خواستار اصلاح بخشی از مواد طرح مذکور شد؛ از این رو موضوع اخذ مالیات از خانه‌های خالی به کمیسیون ارجاع می‌شود.

طرح نحوه توزیع کالاهای اساسی به تصویب رسید

یک فوریت طرح نحوه توزیع کالاهای اساسی با رای نمایندگان به تصویب رسید.به گزارش خانه‌ ملت، نمایندگان در نشست علنی روز یکشنبه، ۲۹ تیرماه مجلس با یک فوریت طرحی موافقت کردند که در صورت تصویب آن تخصیص ارز یارانه‌ای برای تامین کالاهای اساسی از دستور کار دولت خارج شده و دیگر ارز با قیمت آزاد ارایه می‌شود و برای تامین کالاهای اساسی اقشار ضعیف و دهک‌های پایین جامعه، دولت موظف می‌شود کالابرگ یا کارت الکترونیکی در اختیار مردم قرار دهد.

جایگاه داران سوخت مشمول مالیات بر ارزش افزوده

سازمان امور مالیاتی کشور با صدور فراخوانی، جایگاه‌داران سوخت را به عنوان مشمولان مرحله هشتم اجرای نظام مالیات بر ارزش افزوده، جهت ثبت نام در این نظام مالیاتی فراخوان کرد. معاون درآمدهای مالیاتی سازمان امور مالیاتی کشور در خصوص مشمولان مرحله هشتم اجرای نظام مالیات بر ارزش افزوده گفت: با عنایت به مفاد جزء (پ) بند (۳) ماده (۲) آیین نامه اجرایی بند (الف) تبصره (۱۴) ماده واحده قانون بودجه سال ۱۳۹۹ کل کشور و اختیارات حاصل از مقررات ماده (۱۸) قانون مالیات بر ارزش افزوده، کلیه جایگاه داران سوخت (فرآورده‌های نفت و گاز) با هر حجم از فروش و یا درآمد کالا و ارایه خدمات که به موجب فراخوان‌های قبلی، تاکنون برای اجرای قانون فراخوان نشده‌اند، مشمول اجرای قانون مالیات بر ارزش افزوده از ابتدای سال ۱۳۹۹ می‌باشند. محمد مسیحی خاطرنشان کرد: اشخاص مشمول این فراخوان، از تاریخ یکم فروردین ماه ۱۳۹۹ مکلف به اجرای تکالیف مقرر در قانون می‌باشند. وی ادامه داد: اشخاص مذکور که بعد از تاریخ اجرای فراخوان نیز ایجاد، تاسیس و به ثبت می‌رسند و یا شروع به انجام فعالیت می‌کنند، در صورت فعالیت با هر حجم از فروش و یا درآمد (کالا و خدمت) مشمول اجرای قانون از تاریخ شروع فعالیت می‌باشند. معاون درآمدهای مالیاتی سازمان امور مالیاتی کشور اظهار داشت: جایگاه دارانی که واجد شرایط فراخوان‌های یاد شده قبلی و اجرای قانون مالیات بر ارزش افزوده بوده‌اند، حتی در صورت انطباق با شرایط مشمولیت مرحله هشتم ثبت نام این نظام مالیاتی، جزو مودیان مشمول مراحل قبلی ثبت نام و اجرای قانون محسوب و مکلف به اجرای مقررات از تاریخ شمول فراخوان مربوط خواهند بود.

دستور همتی برای اوراق مشارکت اتوبوس و متروی تهران

رییس کل بانک مرکزی برای کمک به توسعه خطوط اتوبوس و متروی تهران دستور مساعدت صادر کرد.به گزارش پایگاه خبری «انتخاب» رییس کل بانک مرکزی برای کمک به توسعه خطوط اتوبوس و متروی تهران دستور مساعدت صادر کرد. بنابراین گزارش، این دستور در پی درخواست محسن هاشمی، رییس شورای شهر تهران صادر شده است. هاشمی روز شنبه در گفت‌وگویی گفته بود: در صورت تاخیر سیستم بانکی یکهزار میلیارد تومان اوراق مشارکت اتوبوس و متروی تهران تا پایان تیر می‌سوزد، لذا ضروری است یکهزار میلیارد تومان اوراق مشارکت ناوگان حمل و نقل عمومی پایتخت که مربوط به سال ۹۸ است، تا پایان تیرماه منتشر شود.شهروندان تهرانی از رییس بانک مرکزی انتظار دارند مشکلات بروکراسی و اداری را با استفاده از اختیاراتش حل کند و دستور انتشار فوری اوراق را در فرصت کوتاه باقی مانده به بانک رفاه بدهد. از سوی دیگر، شنیده‌ها حکایت از آن دارد که عبدالناصر همتی، رییس کل بانک مرکزی دستور داده است برای انتشار اوراق مذکور تا پایان تیرماه مساعدت شود. اوراق مشارکت مذکور معادل یکهزار میلیارد تومان برای مترو و ۵۰۰ میلیارد تومان برای خرید اتوبوس است که برای سال ۹۸ مصوب شده بود، اما در پایان سال گذشته برای چهار ماه دیگر تمدید شد تا شهرداری بتواند از این فرصت استفاده کند.

 

ارسال نظر