اخبار

۱۳۹۹/۰۴/۱۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۶۸۶۵۲

افزایش سقف تسهیلات بازنشستگان به ۵ میلیون تومان

وزیر تعاون، کار و رفاه با بیان اینکه پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه به بازنشستگان 11 برابر شد، گفت: سقف تسهیلات قرض‌الحسنه برای هر بازنشسته از دو به ۵ میلیون تومان افزایش یافته است. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دولت، محمد شریعتمداری اظهار داشت: تسهیلاتی که به بازنشستگان از سوی این وزارتخانه، سازمان تامین اجتماعی و بانک رفاه ارایه شده، افزایش قابل توجهی داشته و 11 برابر شده است. این مقام مسوول اعلام کرد: اعتبار قرض‌الحسنه بانک رفاه کارگران از ۲۰۰ میلیارد تومان به ۲هزار و ۲۳۰ میلیارد تومان با نرخ ۴ درصد یعنی حدود 11 برابر و معادل اعتبار ۱۵ سال گذشته بانک رسیده است. وی افزود: بازنشستگان اگر نتوانند عزتمندانه زندگی کنند، شاغلان نیز در نهایت نسبت به آینده خود ناامید خواهند شد. تلاش ما در وزارتخانه همواره بر این بوده که مسیر بهبود شرایط زندگی را برای این عزیزان هموار کنیم. وزیر کار با بیان اینکه سقف تسهیلات قرض‌الحسنه هر بازنشسته از دو میلیون به ۵ میلیون تومان افزایش یافته، تصریح کرد: تلاش شده تا با تسهیل شرایط دریافت وام و بروکراسی اداری برای بازنشستگان عزیز به حداقل برسد. شریعتمداری خاطرنشان کرد: حذف ضامن از پرداخت تسهیلات بازنشستگان، برای رفاه حال این عزیزان نیز اقدام مهم دیگری بود که انجام شد.راه‌اندازی باشگاه مشتریان سازمان تامین اجتماعی و بانک رفاه با امکان خرید کالا با سود صفر درصد، راه‌اندازی طرح رفاه کالا با قابلیت خرید ۵۰ میلیون تومان خرید کالا به مدت ۳۶ ماه با نرخ ۱۵ درصد، صدور انواع بیمه نامه شخص ثالث، بیمه بدنه، بیمه منزل و ... به صورت اقساطی با نرخ ۴درصد در سال، از دیگر اقداماتی است که برای اولین بار در حوزه بازنشستگان انجام شده است.

فروش 30 درصد سهام عدالت برای مالکان مستقیم آزاد شد

سخنگوی ستاد راهبری آزادسازی سهام عدالت گفت: افرادی که نسبت به انتخاب روش مستقیم مدیریت سهام عدالت خود اقدام کرده‌اند، از امروز می‌توانند ۳۰ درصد ارزش سهام خود را از طریق کارگزاری‌های بورسی به فروش برسانند. حسین فهیمی با اشاره به اینکه تا 29 خرداد ماه 18 میلیون 900 هزار نفر روش مستقیم را انتخاب کردند گفت: افرادی که از روز 15 خردادماه امسال تا 29 خرداد نسبت به انتخاب روش مستقیم مدیریت سهام عدالت خود اقدام کرده‌اند، از امروز می‌توانند 30 درصد ارزش سهام خود را از طریق کارگزاری‌های بورسی به فروش برسانند. وی ادامه داد: کارگزاران براساس شرایط بازار و وضعیت سهم، سهام این افراد را در بورس یا فرابورس به فروش می‌رسانند و پول را در روز‌های آینده به حساب شبای آنها واریز خواهند کرد. وی بیان کرد: اطلاعات افراد جدید روز گذشته در اختیار شرکت سپرده گذاری مرکزی قرار گرفت و از امروز اطلاعات آنها به‌روز رسانی و در اختیار کارگزاران قرار می‌گیرد و اگر افراد در سبد دارایی خود مشاهده نمی‌کنند باید به کارگزاری‌های خود مراجعه کنند. فهیمی درمورد عدم مشاهده سبد سهام عدالت سهامداران در برخی از شرکت کارگزاری‌ها نیز افزود: این شرکت‌ها اگر سیستم‌های خود را به‌روز رسانی کنند این مشکل برطرف می‌شود. وی درباره افرادی که قبل از 15 خرداد گذشته فرم‌های فروش سهام عدالت خود را تکمیل کرده، اما هنوز وجهی دریافت نکرده‌اند، تأکید کرد: افرادی که شماره شبای حساب بانکی آنها صحیح، مورد تأیید بانک مرکزی و فعال بوده و شماره تلفن همراهشان نیز به نام خود فرد بوده است، تمام وجه را در روز‌های اول آزادسازی سهام عدالت دریافت کرده‌اند. فهیمی با بیان اینکه براساس مصوبه شورای عالی بورس و اوراق بهادار، مشمولان سهام عدالت با ارایه شماره حساب شبای معتبر و فعال و تلفن همراه به نام خود از فرآیند شناسایی مشتری نزد بازار سرمایه (ثبت‌نام در سجام، احرازهویت سجام، ارایه مدارک و پرداخت هزینه ...) معاف شدند، افزود: تعدادی از افراد همچنان با مشکل شماره تلفن همراه به نام خود روبه‌رو هستند و برای برخی افراد نیز بانک مرکزی شماره شبای آنها را تأیید نکرده یا حساب بانکی آنها غیر فعال بوده است.

رشد 42 درصدی قیمت مسکن و 28 درصدی اجاره

رشد قیمت مسکن در شهر تهران در خردادماه امسال برابر با ۴۲.۵ درصد بوده و متوسط قیمت هر متر منزل مسکونی در پایتخت به ۱۹ میلیون تومان رسیده است.  معاونت بررسی‌های اقتصادی اتاق بازرگانی تهران در گزارشی با استناد به آمارهای بانک مرکزی و مرکز آمار ایران به روند رشد قیمت مسکن و اجاره مسکن در شهر تهران طی دو سال منتهی به خردادماه ۱۳۹۹ پرداخت و نوشته است: شاخص قیمت مصرف کننده کالا و خدمات در خرداد ۱۳۹۹ نسبت به خرداد ۱۳۹۸، حدود ۲۲.۵ درصد رشد کرده که ۶.۱ واحد درصد از این رشد مربوط به اجاره‌بها است. در خرداد ماه ۱۳۹۹، قیمت اجاره مسکن در شهر تهران حدود ۲۸ درصد نسبت به خرداد ۱۳۹۸ رشد کرده است. اگرچه که قیمت اجاره مسکن در شهر تهران روندی افزایشی را طی می‌کند، اما تا حدودی سرعت رشد آن نسبت به سال گذشته کمتر شده است.در خرداد ماه ۱۳۹۹ متوسط قیمت هر متر مربع واحد مسکونی در شهر تهران با رشد ۴۲.۵ درصدی نسبت به خرداد ۱۳۹۸به بالاترین سطح خود و حدود ۱۹ میلیون تومان رسید.در خرداد ماه سال ۱۳۹۷، قیمت مسکن نسبت به خرداد سال قبل رشد بیش از ۱۰۴ درصدی را تجربه کرده بود.

 

ارسال نظر