اخبار

۱۳۹۹/۰۴/۰۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۶۸۴۲۷

افزایش محدودیت‌های گمرک در عدم بازگشت ارز

سخنگوی گمرک گفت: محدودیت‌های گمرک برای کسانی که ارز صادراتی را بازگشت ندادند بیشتر می‌شود. سیدروح‌الله لطیفی، سخنگوی سازمان گمرک اظهار داشت: سازمان گمرک، با تکیه بر اعلام و آمار بانک مرکزی محدودیت‌های گمرکی را اعمال می‌کند. لطیفی گفت: بسیاری از موضوعات مالی به حوزه کار گمرک مربوط نمی‌شوند. وی افزود: از آنجایی که بازگشت ارز به کشور در این شرایط خاص اهمیت دارد، گمرک در کنار سایر دستگاه‌‌ها، با محدود کردن خدماتش به کسانی که ارزهای صادراتی را بازگشت نداده‌اند، سایر سیستم‌ها را یاری می‌دهد. سخنگوی سازمان گمرک جمهوری اسلامی ایران اضافه کرد: اعمال محدودیت در خدمات گمرک یکی از اهرم‌‌های فشاری است که می‌تواند به بازگشت ارزهای صادراتی به داخل کشور کمک کند. وی ادامه داد: سازمان گمرک، با تکیه بر اعلام و آمار بانک مرکزی محدودیت‌های گمرکی را اعمال می‌کند. لطیفی تاکید داشت: برای بازگشت ارزهای حاصل از صادرات، تمام دستگاه‌‌های کشور باید در عین هماهنگی و هم‌افزایی تلاش کنند و سازمان گمرک هم به سهم خودش در کنار سایر دستگاه‌ها فعالیت‌‌های لازم را بر عهده می‌گیرد.

جریمه عدم درج قیمت  روی کالا  ۹۶ هزار تومان است 

سرپرست معاونت بازرسی و رسیدگی به تخلفات سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولید کنندگان گفت: در حال حاضر جریمه تخلف عدم درج قیمت کالا ۹۶ هزار تومان است. سید جواد احمدی افزود: در قانون نظام صنفی، تعزیرات حکومتی و حمایت از حقوق مصرف کنندگان موضوع درج قیمت کالاها به صراحت عنوان شده است.این قانون به واحدهای صنفی، تشکل‌های صنفی، اتحادیه‌ها و اتاق‌های اصناف سراسر کشور ابلاغ شده است.

تخم‌مرغ دوباره دونرخی شد 

ستاد تنظیم بازار اخیراً در جلسه اخیر خود قیمت مصوب هرشانه تخم‌مرغ را ۹۰۰ تومان افزایش داده و از ۱۸هزار و ۹۰۰ تومان به ۱۹هزار و ۸۰۰ تومان تغییر داده اما واقعیت فروش این محصول در بازار امر دیگری است. به گزارش تسنیم قیمت تخم‌مرغ در روزهای اخیر افزایش قابل‌توجهی داشته است به‌طوری که قیمت آن از 20 تا 22 هزار تومان در هر شانه 30عددی ساده از 19 تا 22 هزار تومان به 25 تا 30 هزار تومان افزایش یافته است.ستاد تنظیم بازار اخیراً در جلسه اخیر خود قیمت مصوب هرشانه تخم‌مرغ را 900 تومان افزایش داده و از 18 هزار و 900 تومان به 19 هزار و 800 تومان تغییر داده اما واقعیت فروش این محصول در بازار امر دیگری است.تنظیم بازار همچنین نرخ هر شانه تخم‌مرغ درب مرغداری 9500 تومان و قیمت هر شانه تخم‌مرغ یک کیلو و 800گرمی را 19 هزار و 800 تومان تعیین کرده است.

  سامانه ثبت الکترونیکی شکایت به شورای  مالیاتی

معاون فناوری‌های مالیاتی سازمان امور مالیاتی کشور از راه‌اندازی سامانه ثبت الکترونیکی شکایت مودیان به شورای عالی مالیاتی خبرداد. به گزارش سازمان امور مالیاتی ایران، «هادی خانی» با بیان اینکه چشم‌انداز مالیات الکترونیکی افزایش رضایتمندی مردم و کاهش مراجعات حضوری از طریق انجام کلیه عملیات بدون مراجعه به واحدهای مالیاتی است، گفت: سازمان امور مالیاتی کشور در جدیدترین اقدام، امکان ثبت شکایت مودیان به شورای عالی مالیاتی را به صورت الکترونیکی فراهم کرده است. وی درخصوص سامانه ثبت الکترونیکی اعتراضات و شکایات مالیاتی، افزود: از طریق این سامانه کلیه مودیان حقیقی و حقوقی که اطلاعات پرونده آنها در سامانه‌های عملیاتی سازمان موجود باشد و نسبت به یکی از اوراق مالیاتی صادره، اعتراض داشته باشند، می‌توانند با توجه به قوانین و مقررات مربوطه اقدام به ثبت اعتراض خود نمایند. معاون فناوری‌های مالیاتی سازمان امور مالیاتی کشور اظهارداشت: مودیان مذکور با مراجعه به سامانه خدمات الکترونیک سازمان امور مالیاتی کشور به آدرس www.Tax.gov.ir و با استفاده از نام کاربری و کلمه عبور دریافتی از خدمات الکترونیک (که پس از اتمام فرآیند پیش ثبت نام الکترونیکی دریافت کرده‌اند) می‌توانند از امکانات این بخش استفاده نمایند. 

۲۴ درصد خانوارهای شهری اجاره‌نشین  هستند

داده‌های مرکز آمار حاکی از آن است که ۲۴ درصد خانوارهای شهری و ۴.۵ درصد خانوارهای روستایی در سال ۹۸ اجاره‌نشین بوده‌اند. بررسی داده‌های گزارش مرکز آمار از متوسط هزینه سالانه خانوار در سال ۹۸ حاکی از آن است که در بین هزینه‌های غیرخوراکی یک خانوار شهری بیشترین سهم با ٤٨.٠ درصد مربوط به هزینه مسکن، سوخت و روشنایی بوده همچنین در بین هزینه‌های غیرخوراکی یک خانوار روستایی، بیشترین سهم با ٣٠.٠ درصد مربوط به مسکن، سوخت و روشنایی بوده است. از سوی دیگر بررسی نحوه تصرف مسکن مناطق شهری و روستایی در این سال نشان می‌دهد که بیش از ۲۴ درصد خانوارهای شهری اجاره‌نشین هستند. این در حالی است که این آمار در مناطق روستایی بسیار پایین‌تر بوده و حدود ۴.۵ درصد خانوارهای روستایی در خانه‌های اجاره‌ای زندگی می‌کنند.

 

ارسال نظر