اخبار

۱۳۹۹/۰۴/۰۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۶۸۲۹۱

تمدید سه ماهه مهلت ترخیص خودرو و گروه ۴ 

معاون اول رییس‌جمهور مصوبه تمدید سه ماهه مهلت ترخیص خودروهای دپو شده و کالاهای گروه چهارم کالایی در گمرکات را ابلاغ کرد.پیشنهاد وزارت صنعت، معدن و تجارت مبنی بر تمدید سه ماهه مهلت ترخیص خودروهای دپو شده و بخشی از کالاهای گروه چهارم کالایی در گمرکات اجرایی کشور، با توجه به کاهش عملکرد دستگاه‌‌های اجرایی ناشی از شیوع کرونا و برخی مشکلات اجرایی فرآیند ثبت سفارش و ترخیص کالاها، در جلسه ۲۱ خرداد ۱۳۹۹ به تصویب هیات وزیران رسید ه بود. به موجب این مصوبه، انجام تشریفات گمرکی و ترخیص خودروهای دارای پرونده قضایی که دستور قضایی برائت آنها از سوی مراجع رسیدگی‌کننده صادر می‌شود، مشمول قید زمانی برای ترخیص نبوده و ترخیص آنها بلامانع است.   معاون اول رییس‌جمهور مصوبه تمدید سه ماهه مهلت ترخیص خودروهای دپو شده و کالاهای گروه چهارم کالایی در گمرکات را ابلاغ کرد. پیشنهاد وزارت صنعت، معدن و تجارت مبنی بر تمدید سه ماهه مهلت ترخیص خودروهای دپو شده و بخشی از کالاهای گروه چهارم کالایی در گمرکات اجرایی کشور، با توجه به کاهش عملکرد دستگاه-های اجرایی ناشی از شیوع کرونا و برخی مشکلات اجرایی فرآیند ثبت سفارش و ترخیص کالاها، در جلسه ۲۱ خرداد ۱۳۹۹ به تصویب هیات وزیران رسید.

حداقل حقوق بازنشستگان تامین‌اجتماعی؛ 2  میلیون تومان

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی اعلام کرد: با افزایش ۲۶ درصدی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی، متوسط حقوق آنها کمتر از دو میلیون تومان نخواهد شد.مصطفی سالاری گفت: تفاوت افزایش حقوق سه ماه فروردین، اردیبهشت و خرداد تا پایان تیرماه واریز می‌شود. مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی افزود: پرداخت تفاوت افزایش حقوق خرداد ماه دیروز شروع شد و تا فردا خاتمه می‌یابد و تفاوت حقوق فروردین و اردیبهشت همزمان با حقوق افزایش یافته تیرماه از ۱۹ تا ۳۰ همین ماه پرداخت می‌شود. سالاری ادامه داد: بازنشسته‌های حداقل‌بگیر ۳۰ ساله، کمتر از دو میلیون تومان حقوق دریافت نخواهند کرد و البته در سطوح دیگر هم رقم بالاتر خواهد بود. وی درمورد مقرری بیمه بیکاری هم گفت: افرادی که شماره شبا را صحیح ارسال کرده‌اند، مقرری بیمه بیکاری را دریافت می‌کنند. ۸۵ درصد متقاضیان اسفند و فروردین مقرری بیمه بیکاری را دریافت می‌کنند.

صدور ضمانتنامه ارزان‌تر برای واردات موقت کالا

رییس صندوق ضمانت صادرات با بیان پذیرش ضمانتنامه‌های این صندوق برای ورود موقت کالا توسط گمرگ گفت: ضمانتنامه‌های صندوق ضمانت صادرات هزینه و بروکراسی کمتری نسبت به ضمانتنامه بانک‌ها دارد. افروز بهرامی در گفت‌وگو با ایبِنا درباره پذیرش ضمانتنامه‌های صندوق ضمانت صادرات توسط گمرک گفت: با توجه به اینکه امسال از سوی رهبر معظم انقلاب به نام سال جهش تولید نام‌گذاری شده است، تمامی ظرفیت‌های کشور باید در خدمت تحقق شعار سال باشد. اولویت وزارت صمت نیز در سال جاری، تحقق جهش تولید است که این مهم به‌طور قطع از مسیر توسعه صادرات می‌گذرد. وی افزود: براساس تفاهم مهمی که بین وزرای صمت و اقتصاد رخ داد، صادرکنندگان می‌توانند با ضمانتنامه‌های صندوق ضمانت صادرات، ورود موقت کالا داشته باشند. رییس صندوق ضمانت صادرات این موضوع را از جمله مطالبات طولانی مدت بخش خصوصی عنوان کرد و اظهار داشت: این موضوع باعث می‌شود تا هزینه‌های صدور ضمانتنامه در گمرک برای صادرکنندگان کاهش یافته و به تسهیل امور کمک کند. بهرامی با بیان اینکه این ضمانتنامه‌ها سقف ریالی ندارند، تصریح کرد: در عمل این ضمانتنامه جایگزین ضمانتنامه بانکی در گمرک برای ورود موقت کالا می‌شود. وی توضیح داد که تا پیش از این، ذیحسابی گمرک ضمانتنامه‌های صندوق ضمانت صادرات را نمی‌پذیرفت، ولی با تفاهم حاصل شده بین وزارت اقتصاد، خزانه‌داری کشور، بانک مرکزی و گمرک با وزارت صمت و صندوق ضمانت صادرات این مهم انجام شد. رییس صندوق ضمانت صادرات مزیت ضمانتنامه‌های این صندوق را هزینه و بروکراسی کمتر نسبت به ضمانتنامه‌های بانکی عنوان کرد. ابلاغ آیین‌نامه نحوه اجرای طرح‌های عمرانی کشور معاون اول رییس‌جمهور آیین‌نامه اجرایی تبصره (۱۹) ماده واحده قانون بودجه سال ۱۳۹۹ کل کشور موضوع اجرای طرح‌های جدید، نیمه تمام و آماده بهره‌برداری و در حال بهره‌برداری را ابلاغ کرد.

اختصاص ٤٥٠ میلیارد تومان برای قطعه٢ تهران - شمال 

  محمدباقر نوبخت روز دوشنبه پس از بازدید از مراحل ساخت تونل بزرگ البرز در قطعه٢ آزادراه تهران- شمال، در جمع خبرنگاران گفت: دولت برای تکمیل آزادراه تهران- شمال با همکاری بنیاد مستضعفان توافق کرده که براین اساس، قطعه یک سال گذشته افتتاح و برای قطعه دوم نیز برنامه‌ریزی شد.وی گفت: قطعه دوم آزادراه تهران- شمال حدود ٢٢ کیلومتر است که ١٦کیلومتر آن تونل و بقیه، پل است.

 

ارسال نظر