اخبار

۱۳۹۹/۰۳/۲۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۶۸۰۵۷

رشد ۴۴ درصدی اجاره‌بها  در زمستان ۹۸

مرکز آمار متوسط اجاره ماهانه به علاوه سه درصد ودیعه در زمستان ۹۸ را ۱۶ هزار و ۶۰ تومان اعلام کرد که نسبت به زمستان ۹۷ معادل ۴۴.۶ درصد رشد را نشان می‎دهد. این در حالی است که قیمت زمین و خانه کلنگی در همین مدت بیش از ۶۳ درصد بالا رفته است. براساس اعلام مرکز آمار، حداقل و حداکثر اجاره ماهانه به علاوه سه درصد ودیعه پرداختی برای یک مترمربع زیربنای مسکونی در زمستان ۹۸ به ترتیب ۱۶۲ هزار تومان و ۲۷۰ هزار و ۸۳۳ تومان است.اجاره‌بها در زمستان ۹۸ در مقایسه با پاییز همان سال نیز ۱۱.۵ درصد رشد داشت اما تعداد معاملات به دلیل شیوع بیماری کرونا و ابلاغ دستورالعمل تمدید قراردادهای اجاره ۳۳.۹ درصد کاهش یافت. متوسط قیمت فروش هر مترمربع زمین یا زمین ساختمان مسکونی کلنگی معامله شده از طریق بنگاه‌های معاملات ملکی کل کشور در زمستان ۹۸ چهار میلیون و ۶۸۰ هزار تومان با میانگین مساحت ٢٤٠ مترمربع بوده است. قیمت فروش مسکن کلنگی نسبت به پاییز ۹۸ رشد ۱۵.۳ درصد و نسبت به زمستان ۹۷ نیز ۶۳.۴ درصد افزایش داشته است. یکی از نکات قابل توجه در بحث مسکن تعداد معاملات پس از شیوع بیماری کروناست، تعداد معاملات ساختمان‌های کلنگی در زمستان ۹۸ نسبت به پاییز همان سال ۶۷.۳ درصد افزایش یافته است اما نسبت به زمستان ۹۸ کاهش ۸.۱ درصدی داشته است. 

حداقل ارزش فروش ۳۰ درصد سهام عدالت ۲ تا ۵ میلیون تومان

سخنگوی ستاد آزاد سازی سهام عدالت با اشاره به اینکه، حداقل دریافتی مشمولان از فروش ۳۰ درصد سهام ۲.۵ تا ۵ میلیون تومان است، گفت: ما به التفاوت به زودی از سوی بانک‌ها به حساب افراد واریز می‌شود.حداقل مبلغ دریافتی مشمولان سهام عدالت آنهایی که سهام ۵۰۰ هزار تومانی و یک میلیون تومانی دارند، از محل فروش ۳۰ درصد سهام، حدود دو میلیون و ۵۰۰ هزار تومان تا ۵ میلیون تومان خواهد بود.به گفته فهیمی، ما به التفاوت به زودی از سوی بانک‌ها و کارگزاری‌های مربوطه به حساب شبا صاحبان سهام واریز می‌شود.

۶ میلیون نفر سهام عدالت  یک میلیون تومانی دارند

پس از ۱۳ سال از شروع واگذاری سهام عدالت به ۶ دهک جامعه، آمارها نشان می‌دهد که بیش از ۶ میلیون نفر دارای برگ یک میلیون تومانی سهام عدالت هستند.بعد از شروع فرایند آزادسازی سهام عدالت پس از ۱۳ سال حالا گروه‌های مختلفی از مردم دارای سهام عدالت باارزش تقریبی ۵۰۰ هزار تومان و یک میلیون تومانی هستند. پیگیری‌ها از ستاد آزاد سازی سهام عدالت نشان می‌دهد، حدود ۶ میلیون نفر دارای سهام یک میلیون تومانی می‌باشند. از سوی دیگر سهام ۵۳۲ هزار تومانی مربوط به ۲۲.۵ میلیون نفر و همچنین ۴۹۲ هزار تومانی نیز مربوط به حدود ۱۰ میلیون نفر است. بر این اساس بیش از ۴۲ میلیون نفر سهام غیر از یک میلیون تومانی در اختیار دارند.

کمک ثروتمندان امریکا  کمتر از یک دهم درصد ثروت‌شان

براساس یافته‌های یک تحقیق، ۵۰ ثروتمند برتر امریکا در دوران پاندمی کرونا در مجموع حدود یک میلیارد دلار (چیزی کمتر از ۰.۱ درصد از مجموع ثروت خالص آنان) کمک کرده‌اند. به گزارش سی‌ان‌بی‌سی، در حالی که این یک میلیارد دلار رقمی بزرگ به شمار می‌رود، اما بخش بسیار کوچکی از مجموع ثروت خالص آنان را شامل می‌شود؛ در واقع بر اساس تحقیقات انجام شده از سوی واشنگتن پست، این رقم چیزی کمتر از یک دهم درصد دارایی خالص آنان است.

 اصلاح ساختار مالی اولویت خصوصی‌سازی سرخابی ها

 معاون سازمان خصوصی سازی گفت: اولویت اصلی خصوصی سازی دو باشگاه استقلال و پرسپولیس، اصلاح ساختار مالی این دو باشگاه است.ابوالقاسم شمسی درباره خصوصی سازی استقلال و پرسپولیس گفت: جلسات پیگیری پذیرش دو باشگاه در بازار سرمایه از نیمه دوم سال ۹۸ به صورت جدی شروع شد و در سال ۹۹ هم به ریاست وزیر ورزش در وزارت ورزش هر هفته در حال برگزاری است.

تولید ۳۰  هزار تن گوشت قرمز در  اردیبهشت

براساس اعلام مرکز آمار در اردیبهشت ماه امسال ۳۰ هزار و ۹۰۰ تن گوشت قرمز در کشتارگاه‌های رسمی کشور تولید شده که نسبت به فروردین ماه ۴۱ درصد افزایش تولید داشته است. گزیده نتایج ماه اردیبهشت آمارگیری کشتار دام کشتارگاه‌های رسمی کشور از سوی مرکز آمار ایران منتشر شد. سهم گوشت گاو و گوساله در تولید گوشت قرمز بیش از سایر انواع دام بوده است. بر اساس نتایج این آمارگیری، گوشت گاو و گوساله با ۱۷ هزار و ۲۰۰ تن، ٥٥.٧ درصد از کل وزن گوشت قرمز تولید شده را به خود اختصاص داده است.گوشت گوسفند و بره با ١١ هزار تن، بز و بزغاله با ۲ هزار و ۱۰۰ تن و سایر انواع دام با ۵۵۲ هزار و ۲۰۰ تن، به‌ترتیب ٣٥.٧ درصد، ٦.٨ درصد و ١.٨ درصد از کل وزن گوشت قرمز تولید شده را به خود اختصاص داده‌اند. 

 

ارسال نظر