اخبار

۱۳۹۹/۰۳/۲۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۶۷۹۳۴

نحوه بخشودگی جرایم مالیاتی

رییس کل سازمان امور مالیاتی کشور نحوه بخشودگی جرایم مالیاتی قابل بخشش موضوع قانون مالیات‌های مستقیم و قانون مالیات بر ارزش‌افزوده را ابلاغ کرد که بر اساس آن، تمام یا بخشی از جرایم، بخشیده می‌شود. بر اساس این بخشنامه، سازمان امور مالیاتی کشور مجاز است تمام یا قسمتی از جرایم مقرر در قوانین مالیات‌های مستقیم و ارزش افزوده را مطابق دستورالعملی که به تأیید وزیر امور اقتصادی و دارایی می‌رسد، مورد بخشودگی قرار دهد. بخشودگی جرایم قابل بخشش موضوع قانون مالیات‌های مستقیم و قانون مالیات بر ارزش افزوده در هر منبع برای هر سال با دوره، حسب مورد در سال ۱۳۹۹ در صورت پرداخت مانده بدهی خواهد بود. بر این اساس، بخشودگی جرایم موضوع این دستورالعمل برای هر دوره یا سال در هر منبع، حسب مورد حداکثر تا مبلغ ۵۰ میلیارد ریال است. در صورت پرداخت مانده بدهی طبق برگ قطعی ابلاغ شده تا پایان دی سال ۱۳۹۸ حداکثر تا ۳۱ خرداد ۹۸ برای واحدهای تولیدی ۹۰ درصد و برای سایر مودیان میزان بخشودگی ۸۰ درصد خواهد بود. در صورت پرداخت مانده بدهی طبق برگ قطعی ابلاغ شده از اول بهمن ۹۸ تا ۳۱ خرداد ۹۹ حداکثر تا پایان تیر سال جاری، میزان بخشودگی به میزان ۱۰۰درصد خواهد بود.

سهم شهرداری تهران  در توسعه حمل و نقل 

 سازمان برنامه و بودجه با تاکید بر اینکه هیچ کوتاهی در تامین ناوگان اتوبوسرانی تهران نشده است، گفت: ۱۵ هزار میلیارد ریال از اوراق مشارکت توسعه شبکه حمل و نقل ریلی شهری کلانشهرها، سهم شهرداری در خصوص توسعه ناوگان اتوبوسرانی و تکمیل خطوط مترو تهران است. در پی انتشار مطالبی به نقل از رییس شورای شهر تهران مبنی بر اینکه ۷۵ هزار میلیارد تومان بودجه برای ناوگان عمومی در نظر گرفته شده که اختصاص نیافته است، سازمان برنامه و بودجه روز چهارشنبه اعلام کرد: این عدد و نیز عدم اختصاص این مبلغ از اساس نادرست است و مشخص نیست اعلام عدد ادعایی بر چه اساسی صورت گرفته است. بر اساس گزارش سازمان برنامه و بودجه از محل بند (د) تبصره (۵) قانون بودجه سال ۱۳۹۸ کل کشور با تضمین ۵۰ درصد دولت و ۵۰ درصد شهرداری برای تهیه خرید ناوگان اتوبوسرانی تهران و ۱۲ شهر کشور مجوز انتشار اوراق مشارکت معادل ۱۴ هزار و ۹۰۰ میلیارد ریال و به منظور توسعه شبکه حمل و نقل ریلی شهری (مترو) در تهران و ۹ کلانشهر کشور ۳۷ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال صادر شده است که معادل ۱۵ هزار میلیارد ریال از اوراق مشارکت فوق، سهم شهرداری تهران در خصوص توسعه ناوگان اتوبوسرانی و تکمیل خطوط مترو تهران است. در صورت هماهنگی شهرداری با بانک مرکزی و نیز بانک عامل، امکان انتشار اوراق و تأمین ناوگان اتوبوسرانی و تکمیل شبکه ریلی شهری انجام خواهد شد.

افزایش ۶۰  برابری بودجه مدرسه‌سازی 

رییس سازمان برنامه و بودجه در آیین بزرگداشت سالروز درگذشت بنیانگذار جامعه خیرین مدرسه‌ساز کشور از افزایش حدود ۶۰ برابری بودجه مدرسه‌سازی در دولت تدبیر و امید خبر داد. محمد باقر نوبخت روز سه‌شنبه با گرامیداشت یاد و خاطره دکتر حافظی گفت: تلاش‌های حافظی و خیرین مدرسه‌ساز در زمینه مدرسه‌سازی، بودجه حاصل از مشارکت خیرین در سازمان را از ۴۰ میلیارد تومان در سال ۹۳ به ۲۳۵۰ میلیارد تومان رساند.بخش زیادی از فضاهای آموزشی کشور توسط جامعه خیرین مدرسه‌ساز ساخته شده است؛ به‌طوری که ۱۲۳ هزار کلاس درس را در اختیار آموزش و پرورش قرار داده‌اند و بیش از ۱۰۰ هزارمیلیارد، هزینه کرده‌اند.

دولت ترامپ با 2 تریلیون دلار کسری بودجه 

انتظار می‌رود کسری بودجه سالانه امریکا رکورد بشکند. به گزارش فاکس بیزینس، دفتر کنترل بودجه امریکا در گزارشی اعلام کرد همزمان با افزایش هزینه‌های دولت برای حمایت از بخش‌های مختلف اقتصادی این کشور در برابر پیامدهای ویروس کرونا، کسری بودجه دولت در هشت ماه ابتدایی سال مالی جاری به 1.9 تریلیون دلار رسیده است. تنها در ماه مه ‌میزان مخارج دولت 424 میلیارد دلار بیشتر از میزان درآمدهای آن بوده است. درآمدهای دولت طی ماه مه ‌58 میلیارد دلار نسبت به ماه قبل کاهش پیدا کرده است.دولت امریکا طی این ماه 598 میلیارد دلار هزینه داشته که نسبت به ماه قبل افزایش محسوس 53 درصدی بوده است.

از زمان شیوع کرونا و قرنطینه سراسری در امریکا، دولت این کشور مخارج خود را به‌شدت افزایش داده است. تاکنون بیش از 113 هزار امریکایی جان خود را بر اثر ابتلا به کووید-۱۹ از دست داده‌اند و وزارت خزانه‌داری در نظر دارد سه تریلیون دلار دیگر تا پایان سال استقراض کند. 

طبق اعلام دفتر کنترل بودجه کنگره، کسری بودجه دولت امریکا تا پایان امسال به رقم بی‌سابقه 3.8 تریلیون دلار برسد که حدود 2.9 برابر رکورد قبلی کسری 1.41 تریلیون دلاری است که در سال مالی 2009 به ثبت رسیده بود.

 

ارسال نظر