اخبار

۱۳۹۹/۰۲/۳۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۶۷۳۷۵

مبلغ فطریه سال ۹۹ اعلام شد

دفتر مقام معظم رهبری مبلغ و مقدار فطریه هر نفر برای سال ۱۳۹۹ شمسی (۱۴۴۱ قمری) را تقریبا سه کیلو گندم معادل با ۱۰ هزار تومان اعلام کرد. متن این سوال و پاسخ دفتر معظم له به این شرح است: 

سوال: مبلغ و مقدار فطریه برای هر نفر چه مقدار است و چه چیزی باید به عنوان فطریه پرداخت شود؟

جواب: مکلف باید برای خودش و کسانی که نان خوار او هستند به ازای هر نفر یک صاع (تقریبا سه کیلو) گندم یا جو یا خرما یا کشمش یا برنج یا ذرت و مانند اینها به مستحق بدهد و اگر پول یکی از همین‌ها را بدهد کافی است. مبلغ زکات فطر برای سال ۱۳۹۹ شمسی مطابق با سال ۱۴۴۱ قمری، بر مبنای قیمت گندم، مبلغ ۱۰ هزار تومان است.

دریافت گواهینامه ارزش‌افزوده بدون مراجعه حضوری 

 معاون حقوقی و فنی سازمان امور مالیاتی کشور گفت: مودیان جهت دریافت شماره اقتصادی و یا گواهینامه ثبت نام در نظام مالیات بر ارزش افزوده، نیازی به مراجعه به ادارات مالیاتی ندارند.

به گزارش روز سه شنبه سازمان امور مالیاتی، محمود علیزاده با اشاره به مراجعه برخی مودیان به ادارات کل امور مالیاتی جهت دریافت گواهینامه ثبت نام در نظام مالیات بر ارزش افزوده خاطرنشان کرد: هم اکنون، با تمهیداتی که با هماهنگی سایر دستگاه‌ها از جمله اداره ثبت شرکت‌ها اندیشیده شده، فعالان اقتصادی از همان زمان ثبت شرکت یا کسب مجوز فعالیت، از نظر سازمان امور مالیاتی کشور، «مودی» تلقی می‌شوند. وی اضافه کرد: بر این اساس، شماره اقتصادی آنها همان کد ملی برای اشخاص حقیقی و شناسه ملی برای اشخاص حقوقی است و نیازی به طی مراحل راستی آزمایی نیست.معاون حقوقی و فنی سازمان امور مالیاتی کشور تصریح کرد: همچنین نیازی به هیچ‌گونه استعلام و یا مراجعه حضوری به ادارات امور مالیاتی نیست.

وی اضافه کرد: ثبت نام فعالان اقتصادی در نظام مالیات بر ارزش افزوده کفایت داشته و جهت دریافت مالیات بر ارزش افزوده از مشتریان، نیازی به دریافت گواهینامه ثبت نام نظام مالیات بر ارزش افزوده نیست.

تمدید مهلت اسناد تسویه خزانه تا ۲۰ خردادماه

 وزارت امور اقتصادی و دارایی در بخشنامه‌ای، مهلت درخواست‌های اسناد تسویه خزانه اعم از نوع اول و دوم دستگاه‌های بدهکار و طلبکار در زیر سامانه تسویه و تهاتر را تا بیستم خردادماه تمدید کرد.

به گزارش روز سه شنبه وزارت امور اقتصادی و دارایی، در اجرای مصوبات پانزدهمین جلسه ستاد ملی مدیریت کرونا و به منظور استفاده بهینه از ظرفیت قانون بودجه سال ۱۳۹۸، مهلت تایید درخواست‌های اسناد تسویه خزانه اعم از نوع اول و دوم توسط دستگاه‌های اجرایی بدهکار و طلبکار در زیرسامانه تسویه و تهاتر تمدید شد.

لازم است دستگاه‌های دارنده تخصیص (بدهکار) و دستگاه ها/ بانک‌های طلبکار ترتیبی اتخاذ کنند تا کلیه درخواست‌ها در دستگاه‌های بدهکار و طلبکار تعیین تکلیف و از طریق سامانه یاد شده حداکثر تا موعد زمانی فوق الذکر، به مرکز مدیریت بدهی‌ها و دارایی‌های مالی عمومی ارسال شود.

کشف فرار مالیاتی  ۵۳۹ میلیاردی و بازداشت 9 نفر

رییس پلیس امنیت اقتصادی ناجا با تاکید بر برخورد قاطع پلیس امنیت اقتصادی در مبارزه با جرایم اقتصادی، از کشف بیش از ۵۳۹ میلیارد ریال فرار مالیاتی در کشور خبر داد.

به گزارش ایسنا، سردار محمدرضا مقیمی در تشریح جزئیات این خبر اظهار کرد: با عنایت به مصرف مالیات در عمران و آبادانی کشور، مبارزه با قاچاق کالا و مفاسد اقتصادی همچون اختلاس، جرایم بانکی، زمین خواری، فرار مالیاتی و پولشویی از اولویت‌های پلیس امنیت اقتصادی بوده و برخورد قاطع با مجرمان این حوزه در دستور کار این پلیس قرار دارد. وی افزود: کارشناسان پلیس امنیت اقتصادی در کشور با همکاری کارشناسان حقوقی اداره امور مالیاتی استان‌ها نسبت به شناسایی شرکت‌ها و افراد متخلف که به اشکال مختلف از پرداخت مالیات امتناع می‌ورزند را شناسایی می‌کنند. رییس پلیس امنیت اقتصادی ناجا تصریح کرد: از شروع سال جاری کارشناسان پلیس امنیت اقتصادی با انجام تحقیقات فنی و پلیسی موفق به شناسایی مالکان شرکت‌های خدماتی که برای فرار از پرداخت مالیات غالباً از کارت بازرگانی افراد غیر استفاده می‌کردند، شدند . سردار مقیمی ادامه داد: کارشناسان پلیس امنیت اقتصادی در بررسی‌های دقیق سیستمی دریافتند سه شرکت خدماتی که در زمینه واردات و صادرات انواع کالاها در استان‌های زنجان، کردستان و مازندران فعالیت می‌کنند چندین سال است نسبت به پرداخت مالیات خود اقدامی انجام نداده‌اند.

رییس پلیس امنیت اقتصادی ناجا با اشاره به اینکه کارشناسان مبلغ بدهی مالیاتی این شرکت‌ها را بیش از ۵۳۹ میلیارد ریال برآورد کردند، گفت: یکی از این شرکت‌ها اکثر فعالیت‌های اقتصادی خود را با اجاره کارت‌های بازرگانی دیگر افراد انجام می‌داد که در این راستا ۹ متهم دستگیر و برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شدند.

 

ارسال نظر