نایب‌رییس مجلس: دهک‌های پایین فاقد سهام عدالت باید شناسایی شوند

۱۳۹۹/۰۲/۱۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۶۶۹۳۸
نایب‌رییس مجلس: دهک‌های پایین فاقد سهام عدالت باید شناسایی شوند

گروه کلان |

نایب‌رییس اول مجلس گفت: وزارت کار برای افرادی از دهک‌های پایین جامعه که نتوانسته‌اند سهام عدالت دریافت کنند، فایل جداگانه‌ای باز کرده، آنها را شناسایی و تلاش کند تا به طریقی به این افراد کمک کند.

به گزارش «تعادل»، مسعود پزشکیان با اشاره به اینکه برخی از دهک‌های پایین جامعه نتوانسته‌اند سهام عدالت دریافت کنند، گفت: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی باید برای افرادی از دهک‌های پایین جامعه که نتوانسته‌اند سهام عدالت دریافت کنند، یک فایل جداگانه‌ای باز کرده آنها را شناسایی و تلاش کند تا به طریقی به این افراد کمک کند.

نایب‌رییس اول مجلس با تاکید براینکه روندی که دولت در بحث آزادسازی سهام عدالت آغاز کرده قابل قدردانی است، اظهار کرد: دولت پیش از این سودهایی را در ازای سهام عدالت پرداخت می‎کرد و اکنون هم با آزادسازی این سهام، مدیریت آن را به مردم واگذار می‌کند که بسیار اقدام خوبی است.دولت باید برای آن عده‌ای که به هر دلیل نتوانسته‌اند ثبت نام کنند، راه‌حل جدیدی بیندیشد.

نایب‌رییس اول مجلس ادامه داد: سهامی که در گذشته به افراد داده شده را نمی‌توان اکنون به اشخاصی که نتوانسته‌اند سهام عدالت دریافت کنند، ارایه کرد.

به گزارش خانه ملت، نایب‌رییس اول مجلس با بیان اینکه در فرصت باقی مانده از دور دهم مجلس بعید است بتوان اقدامی در جهت سهامدار شدن اقشار پایین جامعه انجام داد، گفت: در دور بعدی مجلس شورای اسلامی می‌توان فکری برای این افراد کرد تا به طریقی از سهام عدالت بهره‌مند شوند.عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: اگر عدد قابل توجهی از جمعیت کشور که از نظر درآمدی مستحق محسوب می‌شوند، سهام عدالت را دریافت نکرده باشند مجلس آینده می‌تواند برای رفع این موضوع ورود کند.

 

    شرط ورود مجلس آینده به موضوع دهک‌های پایین فاقد سهام عدالت

به گزارش تسنیم، محمدرضا پورابراهیمی داورانی با اشاره به اینکه برخی از دهک‌های پایین جامعه نتوانسته‌اند سهام عدالت را دریافت کنند، گفت: اگر عدد قابل توجهی از جمعیت کشور که از نظر درآمدی مستحق هستند، این سهام را دریافت نکرده باشند مجلس آینده می‌تواند برای رفع این موضوع ورود کند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس ادامه داد: اما اگر تعداد این افراد کم باشد، دولت می‌تواند اکنون و در روند اجرای آزادسازی سهام عدالت در قالب اصلاحیه‌ای به این موضوع رسیدگی و راهکارهایی را ارایه کند.

وی با بیان اینکه اکنون نمی‌دانیم جاماندگان سهام عدالت چه تعدادی هستند، اظهار کرد: جاماندگان باید از جهت اینکه جزو شمول دهک‌های پایین هستند، مورد راستی‌آزمایی قرار بگیرند و درصورت تعداد زیاد این اشخاص، مجلس یازدهم می‌تواند تصمیم‌گیری لازم را انجام دهد.

    تاجگردون: نمی‌توان برای جاماندگان سهام عدالت کاری انجام داد

اما رییس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس گفت: اکنون نمی‌توان برای افرادی که سهام عدالت نگرفته‌اند، کاری انجام داد زیرا دیگر سهامی نیست که به آنها عرضه شود.  غلامرضا تاجگردون با اشاره به درخواست برخی از دهک‌های پایین جامعه فاقد سهام عدالت برای دریافت این سهام گفت: سهام عدالت مسلما در زمان عرضه شامل حال آنها نمی‌شده است.رییس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس ادامه داد: سهام عدالت تنها به یک سری از اقشار تعلق می‌گیرد و دیگر آنکه این موضوع برای حدود 8 سال پیش است و باید همان زمان این افراد اگر وضع خوبی نداشتند و جزو اقشار پایین محسوب می‌شدند، به دولت اعلام می‌کردند.اکنون نمی‌توان برای این افراد کاری انجام داد زیرا دیگر سهامی نیست که به آنها عرضه کرد.

 

ارسال نظر