دولت در تعطیلات عید تعطیل نیست

۱۳۹۸/۱۲/۲۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۶۵۷۸۰
دولت در تعطیلات عید تعطیل نیست

گروه ایران|

در روزهای پایانی اسفندماه و در شرایطی که پروژه عموم مقابله با کرونا به حساس‌ترین مقاطع خود رسیده است؛ رییس‌جمهوری و اعضای کابینه دوازدهم تلاش می‌کنند تا با استفاده از تمام ابزارهای ممکن وضعیت مطلوب‌تری را برای سربازان خط مقدم مقابله با کرونا فراهم سازند؛ سربازانی که از منظر رییس‌جمهوری نام، یاد و خاطره آنها برای همیشه در حافظه جمعی این مرز و بوم ماندگار خواهد برد و مردم هرگز تلاش‌های این عزیران را از یاد نخواهند برد. روحانی که دیروز در ساعات ابتدایی روز سه شنبه برای افتتاح قطعات آزادراه شهید همت راهی غرب استان تهران شده بود؛ بعد از افتتاح این پروژه اثرگذار در روان‌سازی حمل و نقل شهرهای تهران؛ البرز، قزوین و...راهی دفتر ریاست‌جمهوری در حافظیه شد تا در جریان تماس‌های تلفنی با روسای دانشکده‌های علوم پزشکی گیلان و قم به عنوان دو نقطه کانونی شیوع کرونا در کشور؛ آخرین دستور العمل‌های اجرایی برای بهبود وضعیت عمومی این استان‌ها در مواجهه و مقابله با کرونا را بررسی کند. در این میان روحانی خطاب به کسانی افراد و جریاناتی که این روزها با انتشار اخبار کذب و شب نامه‌ها، ادعا می‌کنند که« دولت تعطیل است و رییس‌جمهوری برای گذراندن تعطیلات نوروزی خود راهی کیش شده است.»خاطرنشان کرد که دولت نه تنها در روزهای پایانی سال تعطیل نیست بلکه شخص رییس‌جمهوری و اعضای کابینه‌اش در ایام تعطیلات نوروزی نیز با تمرکز و تلاش افزون تر در محل کار خود حاضر خواهند بود تا فرآیند مقابله با کرونا و سرویس دهی مطلوب‌تر به مردم در ایام تعطیلات دچار خدشه‌ای نشود.  رییس‌جمهوری اما در تماس تلفنی با رییس دانشگاه‌ علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه دولت و ملت قدردان زحمات پزشکان، پرستاران و کادر درمان هستند، اظهارداشت: فداکاری‌های امروز کادر درمانی کشور در تاریخ و ذهن مردم باقی خواهد ماند. روحانی در این تماس تلفنی ضمن دریافت آخرین وضعیت شیوع ویروس کرونا  همچنین روند درمان بیماران مبتلا به کرونا در استان گیلان، گفت: هر آنچه برای درمان بیماران و مقابله با شیوع ویروس کرونا مورد نیاز باشد با تولید در داخل یا از طریق واردات تامین خواهد شد. روحانی در پاسخ به ابراز نگرانی رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان

در خصوص احتمال افزایش مبتلایان با انجام سفرهای نوروزی گفت: قطعا همه باید در پویش « در خانه می‌مانیم» شرکت فعال داشته باشند و امیدوارم ملت فهیم و شریف ما که همواره در کنار یکدیگر برای رفع مشکلات تلاش کرده‌اند، این‌بار نیز در این پویش بزرگ برای تامین سلامت خود و سایر شهروندان از سفرهای نوروزی اجتناب کنند و صرفا اگر ناگزیر به سفر یا جابه‌جایی بودند با حفظ اصول بهداشتی نسبت به این کار اقدام کنند. رییس‌جمهور با بیان توانمندی و تخصص کادر درمانی ایران در منطقه و جهان، اجرای طرح غربالگری وزارت بهداشت در استان‌های مختلف کشور را بسیار مهم خواند . روحانی در این مکالمه تلفنی در خصوص تمهیدات دستگاه‌های بهداشتی برای تامین سلامت و رفع مشکلات احتمالی کادر سلامت در زندگی شخصی خود در این استان تاکید کرد و گفت: من دیروز هم اعلام کردم دولت در تعطیلات عید تعطیل نیست و همه مسوولان به خدمت رسانی مشغول می‌باشند و از این فرصت استفاده کرده و تاکید می‌کنم چنانچه در خدمت درمانی به مردم و تامین نیازهای کادر درمانی در این ایام به مانع یا مشکلی برخورد کردید سریعا مسوولان و به ویژه مسوولان ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا را مطلع کنید تا برای رفع این موانع در اسرع وقت اقدام شود. در این گفت‌وگوی تلفنی، سالاری رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان نیز گزارش کاملی از وضعیت این بیماری در استان‌ خود و همچنین تلاش‌های انجام شده برای کنترل شیوع ویروس کرونا ارایه کرد. سالاری با بیان اینکه با اجرای طرح غربالگری کرونا از سوی وزارت بهداشت شاهد کاهش مراجعات مردم به بیمارستان‌ها بوده‌ایم نسبت به احتمال افزایش مبتلایان با انجام سفرها در ایام تعطیلات نوروز ابراز نگرانی کرده و بر لزوم خودداری هموطنان از سفر و ماندن در خانه تاکید کرد.

    بی تردید از این روزهای سخت عبور خواهیم کرد

بعد از گفت‌وگو با رییس دانشگاه علو پزشکی گیلان رییس‌جمهور در تماس تلفنی با رییس دانشگاه علوم پزشکی قم در جریان آخرین وضعیت شیوع ویروس کرونا و همچنین روند درمان بیماران مبتلا به کرونا در این استان قرار گرفت. روحانی در این گفت‌وگوی تلفنی با قدردانی از تلاش‌های شبانه روزی پزشکان، پرستاران و همه کادر درمانی بیمارستان‌ها برای درمان بیماران مبتلا به کرونا و همچنین اقدامات انجام شده در طرح غربالگری وزارت بهداشت در استان‌های مختلف کشور تاکید کرد: دولت و مردم قدردان این زحمات و تلاش‌های شما هستند و این فداکاری‌ها در تاریخ و ذهن مردم باقی خواهد ماند. رییس‌جمهور با بیان اینکه این روزهای سخت دیر یا زود به پایان خواهد رسید، افزود: مردم امروز احساس می‌کنند که بیمارستان‌ها و پزشکان و پرستاران پناهی برای آنها هستند و این بسیار ارزشمند است. روحانی با اشاره به اینکه خوشبختانه کادر درمانی باتجربه و متخصص ما در منطقه و سطح جهان از جایگاه خوبی برخوردار است، خاطرنشان کرد: دولت با همه توان و امکانات در این موضوع وارد شده و برای رساندن تجهیزات و امکانات لازم بیمارستان‌ها و حفاظت از جان کادر درمانی در مقابله با ویروس کرونا همه تلاش خود را انجام خواهد داد. رییس‌جمهور تصریح کرد: به وزارت صنعت، معدن و تجارت و بانک مرکزی برای تامین نیازها دستور داده‌ام که هیچ محدودیتی نباید وجود داشته باشد و پشتیبانی‌های لازم از جمله تامین ارز مورد نیاز برای واردات انجام گیرد. روحانی افزود: بی‌تردید با سعی و تلاش شبانه روزی پزشکان، پرستاران و کادر درمان و یاری هم و همکاری مردم و رعایت اصول بهداشتی و همچنین اجتناب از سفرهای غیرضرور و با ماندن در خانه از این روزهای سخت عبور خواهیم کرد. قدیر رییس دانشگاه علوم پزشکی قم نیز در این گفت‌وگوی تلفنی گزارش کاملی از وضعیت این بیماری در استان قم و همچنین تلاش‌های انجام شده برای کنترل شیوع ویروس کرونا ارایه کرد.

 

 

ارسال نظر