روی موج خبر

۱۳۹۸/۱۲/۲۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۶۵۷۰۱

  آیت‌الله سیدهاشم بطحایی درگذشت؛ خبرآنلاین|

نماینده مردم تهران در مجلس خبرگان رهبری درگذشت. آیت‌الله سیدهاشم بطحایی نماینده مردم تهران در مجلس خبرگان رهبری شب گذشته‌دار فانی را وداع گفت. وی از دو روز پیش به دلیل ابتلا به ویروس کرونا در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان شهید بهشتی قم بستری شده بود. وی متولد سال ۱۳۲۰ در گلپایگان بود و علاوه بر نمایندگی مردم تهران در مجلس خبرگان رهبری، در دوره‌ای نماینده ولی فقیه و امام جمعه گلپایگان نیز بود.

  پیام تسلیت رییس قوه قضاییه در پی درگذشت آیت‌الله بطحایی؛ میزان|

رییس قوه قضاییه در پیامی درگذشت آیت‌الله سیدهاشم بطحایی گلپایگانی نماینده مردم تهران در مجلس خبرگان رهبری را تسلیت گفت. متن پیام تسلیت آیت‌الله سید ابراهیم رییسی به شرح زیر است.

بسم‌الله الرحمن الرحیم

انا لله و انا الیه راجعون

درگذشت آیت‌الله سیدهاشم بطحایی گلپایگانی، موجب تاثر و تالم گردید. فقدان این چهره خدوم و نماینده مردم تهران در مجلس خبرگان رهبری را تسلیت گفته، برای آن مرحوم علو درجات و همنشینی با اجداد مطهرشان و برای بازماندگان صبر و اجر مسئلت دارم.

   سیدابراهیم رییسی

   رییس قوه قضاییه

  جلسات رییس‌جمهور در ساختمان حافظیه برگزار می‌شود ؛پاد|

رییس دفتر رییس‌جمهور با انتقاد از انتشار برخی مطالب خلاف واقع در برخی رسانه‌ها در خصوص محل برگزاری نشست‌های روحانی، این مطالب را موجب تشویش اذهان عمومی کشور و سوءاستفاده رسانه‌های بیگانه عنوان کرد و خواستار رعایت اخلاق و انصاف از سوی این رسانه‌ها شد. «محمود واعظی»، دیروز در پاسخ به پرسش پایگاه اطلاع‌رسانی دولت گفت: دستورالعمل و پروتکل‌های بهداشتی وزارت بهداشت و ستاد ملی مدیریت کرونا برای همگان الزامی است؛ دولت و ریاست‌جمهوری بر اساس این دستورالعمل‌ها ملاقات‌ها و جلسات را با شرایط جدید تشکیل می‌دهد.جلسات دولت و برخی از شوراها لازم است در فضایی تشکیل شود که ملاحظات بهداشتی کاملا رعایت شود و به همین جهت جلسات دولت و شوراهادر مجموعه حافظیه که در سال ۷۶ احداث شده است، تشکیل می‌شود.

  پرواز ویژه تهران-میلان، ۲۹ اسفند انجام می‌شود؛ مهر|

سفارت ایران در ایتالیا از برقراری یک پرواز ویژه میان تهران و میلان برای روز ۲۹ اسفند خبر داد.

سفارت ایران در ایتالیا اطلاعیه‌ای در زمینه برقراری یک پرواز ویژه از میلان به تهران خبر داد. در این اطلاعیه آمده است: «هموطنان گرامی، مسافران محترم هما نظر به محدودیت‌های به وجود آمده در خصوص شیوع ویروس کرونا و تاثیر آن بر شبکه پروازهای بین‌المللی هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران، به‌ویژه در مسیرهای اروپایی، به اطلاع می‌رساند: شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران در راستای خدمت رسانی به هم میهنان عزیز، در مورخ ۲۹ اسفند (۱۹ مارس) یک پرواز در مسیر تهران- میلان- تهران برقرار کرده است. هموطنان عزیز می‌توانند با مراجعه به دفاتر فروش هما یا آژانس‌های مسافرتی نسبت به رزرو جا و تهیه بلیت اقدام کنند. امید است با کاهش و رفع این بحران جهانی، پروازهای هما به مقاصد بین‌المللی به روال عادی بازگردد.

  مسوولان ایرانی در کنار مردم با کرونا مبارزه می‌کنند؛ برنا|

دبیرکل حزب‌الله لبنان گفت: هنگامی وزرا و مسوولان ارشد و پزشکان در ایران قبول مسوولیت می‌کنند و شخصیت‌های بزرگی در این کشور به کرونا مبتلا می‌شوند، این یعنی آنها و خانواده‌هایشان به جاهای دیگری که امنیت داشته باشد، فرار نکرده‌اند بلکه در کنار مردم با کرونا مبارزه می‌کنند. سید حسن نصرالله، در رابطه با ابتلای دکتر ولایتی به کرونا گفت: برادرم آقای ولایتی به دلیل اینکه مشاور رهبر معظم انقلاب است به کرونا مبتلا نشده است بلکه به دلیل اینکه او رییس بیمارستانی در تهران است که در خط مقدم مقابله با کرونا قرار دارد، به این ویروس مبتلا شده است. هنگامی وزرا و مسوولان ارشد و پزشکان در ایران قبول مسوولیت می‌کنند و شخصیت‌های بزرگی در این کشور به کرونا مبتلا می‌شوند، این یعنی آنها و خانواده‌هایشان به جاهای دیگری که امنیت داشته باشد، فرار نکرده‌اند بلکه در کنار مردم با کرونا مبارزه می‌کنند و این باعث افتخار برای آنان است.

  ارسال کمک ازبکستان به ایران برای مقابله با کرونا؛ صداوسیما|

کمک‌های انسان‌دوستانه ازبکستان برای مقابله با کرونا به ایران ارسال شد. کمک‌های انسان‌دوستانه ازبکستان دیروز (دوشنبه) به منظور مقابله با ویروس کووید-۱۹ به ایران ارسال شد. این کمک شامل مقادیری از اقلام بهداشتی و درمانی به منظور مبارزه با شیوع ویروس کرونا توسط یک هواپیمای ازبکی عازم ایران شد. گفتنی است، از زمان اعلام شیوع کرونا در ایران کشورهای مختلفی از جمله چین، انگلیس، قطر جمهوری آذربایجان، فرانسه، آلمان، روسیه و ژاپن کمک‌های مالی و اقلام بهداشتی را در اختیار ایران گذاشته‌اند. تحریم‌های ظالمانه امریکا علیه ایران سبب شده است که کشورمان به‌شدت نیازمند برخی اقلام بهداشتی و درمانی باشد.

 

ارسال نظر