وزیر خارجه امارات بر همبستگی با دولت و ملت ایران در مبارزه با کرونا تاکید کرد

۱۳۹۸/۱۲/۲۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۶۵۶۰۴

گروه ایران|

یکی از راهبردهای مهم دولت دوازدهم برای عبور از چالش‌های پیش روی کشور ایجاد مناسبات ارتباطی تنگاتنگ با مسوولان دولت‌ها در سطح جهان برای انعکاس اقدامات خصمانه آمریکا بر علیه کشورمان و آثار آن بر برنامه‌های دولت برای مقابله با ویروس کروناست؛ بر اساس همین راهبرد است که هم رییس‌جمهوری و هم وزیر امور خارجه‌اش این روزها دامنه وسیعی از تماس‌های بین‌المللی را با سایر کشورها برنامه‌ریزی کرده‌اند تا تهدیدهای برآمده از کرونا را تبدیل به فرصتی برای توسعه مناسبات ارتباطی برای عبور همگانی از این چالش بدل کنند. دیروز هم شیخ عبدالله بن زایدآل نهیان وزیر خارجه امارات در تماس تلفنی با محمد جواد ظریف بر همبستگی با دولت و ملت ایران در مبارزه با کرونا تاکید کرد. به گزارش اداره کل اطلاع‌رسانی و امور سخنگویی وزارت امور خارجه، شیخ عبدالله بن زاید آل نهیان وزیر خارجه و همکاری بین‌المللی امارات متحده عربی دقایقی پیش در تماس تلفنی با وزیر امور خارجه بر همبستگی با دولت و ملت ایران در مبارزه با شیوع کرونا تاکید کرد. محمد جواد ظریف نیز ضمن قدردانی از اعلام همبستگی و کمک‌های امارات، کرونا را موضوعی جهانی خواند که عزم، همکاری و همیاری همه کشورهای جهان برای شکست آن ضرورت دارد.

پیش از این محمد جواد ظریف و المار ممدیارف وزیران امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان در گفت‌وگویی تلفنی در خصوص شیوع کرونا در منطقه و جهان و لزوم همکاری جمعی همه کشورها رایزنی و تبادل نظر کردند. وزیر امور خارجه در این گفت‌وگو ضمن قدردانی از کمک‌های دولت و ملت جمهوری آذربایجان، تحریم‌های ظالمانه و یکجانبه ایالات متحده امریکا را مانعی مهم بر سر راه مبارزه کشورمان با این ویروس خطرناک خواند و یادآوری کرد ایران و جهان این مرحله سخت را پشت سر خواهند گذاشت.

 تحریم‌های ظالمانه امریکا

مانعی مهم بر سر راه مبارزه با کروناست

وزیر امور خارجه تحریم‌های ظالمانه و یکجانبه ایالات متحده امریکا را مانعی مهم بر سر راه مبارزه ایران با ویروس خطرناک کرونا خواند و تاکید کرد: ایران و جهان این مرحله سخت را پشت سر خواهند گذاشت. به گزارش اداره کل اطلاع‌رسانی و امور سخنگویی وزارت امور خارجه، محمد جواد ظریف و المار ممدیارف وزیران امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان دیروز در گفت‌وگویی تلفنی در خصوص شیوع کرونا در منطقه و جهان و لزوم همکاری جمعی همه کشورها رایزنی و تبادل نظر کردند. وزیر امور خارجه در این گفت‌وگو ضمن قدردانی از کمک‌های دولت و ملت جمهوری آذربایجان، تحریم‌های ظالمانه و یکجانبه ایالات متحده امریکا را مانعی مهم بر سر راه مبارزه کشورمان با این ویروس خطرناک خواند و یادآوری کرد ایران و جهان این مرحله سخت را پشت سر خواهند گذاشت.

 

 

ارسال نظر