روی موج خبر

۱۳۹۸/۱۲/۲۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۶۵۵۲۴

  امیر حیدری فرمانده میدانی اقدامات درمانی و پیشگیری ارتش شد؛ ارتش نیوز|

فرمانده کل ارتش طی حکمی امیر سرتیپ حیدری را به عنوان فرمانده میدانی اقدامات درمانی و پیشگیری ارتش منصوب کرد. متن کامل حکم بدین شرح است: «در جهت اجرای فرمان مقام معظم رهبری و سیاست‌های ابلاغی قرارگاه حضرت امام رضا (علیه‌السلام)، فرمانده میدانی اقدامات درمانی و پیشگیری ارتش به حضرتعالی محول می‌گردد. امیدوارم با اجرای دستورات ابلاغی قرارگاه پدافند زیستی ارتش جمهوری اسلامی ایران با روحیه جهادی، مشمول دعای خیر حضرت امام خامنه‌ای (مدظله‌العالی) قرار‌گیرید و هدآیت‌اللهی و پشتیبانی ویژه حضرت بقیه‌الله اعظم (عجل‌الله تعالی فرجه‌الشریف) شامل حال شما شود تا واسطه پیروزی و برخورداری ملّت بزرگ ایران از نعمت امنیت و سلامت باشید. لازم است هرچه سریع‌تر آمادگی اجرای طرح رزمایش دفاع بیولوژیک با اولویت قم و رشت را کسب و بنا به دستور اجرا نمایید. ولا حول و لا قوّه الّا بالله العلی العظیم»

 احضار حافظ منافع امریکا به وزارت امور خارجه؛ دفتر سخنگویی وزارت خارجه |

سخنگوی وزارت خارجه از احضار سفیر سوییس و حافظ منافع امریکا به وزارت امور خارجه خبر داد.موسوی گفت: به دنبال اظهارات بی‌اساس رییس‌جمهور امریکا مبنی بر مسوول دانستن جمهوری اسلامی ایران در حمله به پایگاه نیرو‌های ائتلاف در التاجی عراق، سفیر سوییس در تهران به عنوان حافظ منافع امریکا، بعد از ظهر روز جمعه ۲۳ اسفند ۱۳۹۸ از سوی مدیرکل امریکا وزارت امور خارجه به محل این وزارت فراخوانده شد و مراتب اعتراض شدید کشورمان به این اظهارات به وی ابلاغ شد. سخنگوی وزارت امور خارجه عنوان کرد: در این ملاقات به حافظ منافع ایالات متحده گفته شد رییس‌جمهور امریکا به جای متهم کردن دیگران باید سیاست‌های غلط امریکا در حضور غیرقانونی در عراق و کشتن فرماندهان و سربازان عراقی که عامل اصلی نفرت مردم عراق از امریکا شده است را به عنوان واقعیت بپذیرد و تاکید شد در واقع سیاست‌های غلط امریکا در عراق باعث ایجاد تنش‌های کنونی است و مقامات امریکا و به خصوص آقای ترامپ نمی‌توانند با اظهارات بی‌پایه و اساس و خطرناک از زیر بار این مسوولیت شانه خالی کنند.

 جهان باید برای بحران بزرگ قرن آماده شود؛ تعادل |

سفیر ایران در فرانسه گفت: کرونا در دنیا تغییر ایجاد می‌کند و جهان باید برای بحران بزرگ قرن‌آماده شود. بهرام قاسمی در صفحه توییتر خود نوشت: «آلبر کامو که «رمان طاعون» او با «کروناویروس» دیگر بار مطرح شد، در نامه‌ای خطاب به منتقد کتابش نوشته است که بی‌شک «طاعون» در مقایسه با «بیگانه» گذار از عصیان فردی به مبارزه اجتماعی است. اگر از بیگانگان تا طاعون راهی در مسیر تحول باشد این تحول، همبستگی و مشارکت است.» سفیر ایران در فرانسه در ادامه عنوان کرد: «اکنون نیز اگر قرار است کرونا ویروس تغییری در جهان ایجاد کند که می‌کند، همبستگی و مشارکت همگانی برای جهانی امن‌تر در برابر تهدیدهایی است که مرزی نمی‌شناسند. جهان باید برای بحران بزرگ قرن آماده شود.»

 همراهی کلیدی ملت و حاکمیت در چند روز آینده در مواجهه با کرونا ؛ تعادل |

مشاور رییس‌جمهوری ضمن اشاره به اهمیت استفاده از تمام ظرفیت‌های نظام برای مقابله با کرونا به تشکیل قرارگاه بهداشتی و درمانی در ستاد کل نیروهای مسلح و همکاری این قرارگاه با ستاد ملی مقابله با کرونا، تصریح کرد: همراهی موثر ملت و حاکمیت در چند روز آینده در روند مواجهه با کرونا بسیار کلیدی است. حسام‌الدین آشنا مشاور رییس‌جمهوری در حساب کاربری خود در توئیتر نوشت: ‌«رییس‌جمهور ایران، دولت و قوای محترم قضاییه و مقننه و اینک تمامی نیروهای مسلح پای‌کار ایستاده‌اند و مردم هم به مسوولان بهداشتی خود اعتماد کامل دارند.همراهی موثر ملت و حاکمیت در چند روز آینده در روند مواجهه با کرونا بسیار کلیدی است.خود را از وسوسه‌های خناسان مراقبت کنیم.»

 اعلام آماده‌باش چهارشنبه آخر سال به استانداران؛ باشگاه خبرنگاران |

سخنگوی وزارت کشور از اعلام آماده‌باش چهارشنبه آخرسال به استانداران خبر داد و گفت: اکیپ‌های عملیاتی آتش‌نشانی و خدمات ایمنی در مراکز تجمع مستقر شوند. سید سلمان سامانی در ابلاغیه‌ای خطاب به استانداران سراسر کشور، اعلام کرد: استانداران با درنظر گرفتن محدودیت‌ها و مصوبات مدنظر ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا، ضمن پیش‌بینی تمهیدات لازم برای فراهم‌سازی آسایش و رفاه شهروندان، برنامه‌ریزی و اقدام برای پیشگیری و کنترل حوادث مربوط به چهارشنبه آخر سال را انجام دهند. در این ابلاغیه آمده است: با توجه به در پیش بودن چهارشنبه آخر سال دستور فرمایید با در نظر گرفتن محدودیت‌ها و مصوبات مدنظر ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا، ضمن پیش‌بینی تمهیدات لازم برای فراهم‌سازی آسایش و رفاه شهروندان، برنامه‌ریزی و اقدام برای پیشگیری و کنترل حوادث مربوط به شب چهارشنبه آخر سال با محوریت سازمان‌ها و واحدهای آتش‌نشانی و خدمات ایمنی و همکاری همه متولیان امر صورت پذیرد.

 

ارسال نظر