روی موج خبر

۱۳۹۸/۱۲/۱۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۶۴۸۱۰

  نخستین محموله سازمان بهداشت جهانی به ایران فرستاده شد ؛ایرنا|

خبرگزاری فرانسه دیروز گزارش داد که نخستین محموله بهداشتی و درمانی سازمان بهداشت جهانی با یک فروند هواپیمای باری از مبدا امارات متحده عربی به ایران فرستاده شده است. به گزارش خبرگزاری فرانسه از دوبی؛ این محموله امدادی سازمان بهداشت جهانی شامل 6 پزشک و بییش از هفت تن تجهیزات پزشکی و کیت‌های آزمایش کرونا، برای کمک به مبارزه با ویروس این بیماری است. روبرت بلانشارد نماینده سازمان بهداشت جهانی در امارات گفت: پرواز امروز به ایران شامل هفت هزار و 500 کیلو تجهیزات و تدارکات پزشکی مانند اقلام و کالاهای بسیار مهم ضروری برای جلوگیری از واگیری و مهار این ویروس به منظور حمایت از کارکنان بخش مراقبت‌های بهداشتی و درمانی ایران است. لانشارد با هشدار درباره کمبود تجهیزات پزشکی و درمانی در جهان، ارزش محموله فرستاده شده به ایران را شامل دستکش، ماسک جراحی و دستگاه تنفس مصنوعی، بیش از 300 هزار دلار ارزیابی کرد که با یک فروند هواپیمای باری ارتش امارات از دوبی به ایران فرستاده شده است.   

  نتانیاهو بار دیگر مدعی نظامی بودن برنامه هسته‌ای ایران شد؛ایسنا|

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی بار دیگر مدعی نظامی بودن برنامه هسته‌ای ایران شد و گفت که مانع دستیابی ایران به «سلاح هسته‌ای» خواهد شد. به نقل از شبکه صهیونیستی آروتز شوا، بنیامین نتانیاهو در سخنرانی‌اش در کنفرانس لابی صهیونیستی آیپک به برنامه هسته‌ای ایران اشاره کرده و گفت: من به شما اطمینان می‌دهم تا زمانی که من نخست‌وزیر هستم، ایران هیچ‌گاه به تسلیحات هسته‌ای دست پیدا نخواهد کرد. من می‌دانم که در حفظ امنیت آینده‌مان تنها نیستیم. ما از سراسر جهان دوستانی داریم که کنار ما هستند و دوستانی بهتر از شما اعضای سربلند آیپک نداریم که برای اتحاد به واشنگتن آمده‌اید. او در ادامه اظهار کرد: اتحاد امریکا-اسراییل قوی‌تر از همیشه است و من خبرهایی برای افراط‌گراهایی دارم که در پی تضعیف آن هستند. بهترین روزهای اتحاد امریکا-اسراییل در راه است.

  بازداشت فرد مرتکب اقدام غیرمتعارف در حرم حضرت معصومه(س)؛خبرآنلاین|

فرد مرتکب اقدام غیرمتعارف در حرم حضرت معصومه(س) دستگیر شد. حسب اعلام روابط عمومی دادسرای مرکز استان قم، با توجه به انتشار فیلم اقدام غیر متعارف یک فرد در حرم حضرت معصومه(س) و وصول گزارش به سامانه گزارشات مردمی قرارگاه کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی دادسرای قم، با دستور دادستان مرکز استان و با تلاش عوامل نیروی انتظامی این فرد شناسایی، دستگیر و بازداشت شد وبرای وی پرونده قضایی تشکیل و در حال رسیدگی است.

  سومین محموله کیت‌های تشخیص کرونا دیشب به ایران رسید؛تعادل|

سفارت ایران در چین در حساب رسمی توییتر خود نوشت: سومین محموله کیت‌های تشخیص کرونا امشب (دیشب) به ایران می‌رسد. سفارت ایران در جمهوری خلق چین در حساب رسمی خود در توییتر نوشت: در ادامه کمک‌های دولت و مردم چین، امشب سومین محموله شامل کیت‌های تشخیص، لباس‌های محافظتی یکسره برای استفاده در بیمارستان‌ها، دستگاه اکسیژن سنج و سایر تجهیزات پزشکی با پرواز باری ماهان از طریق شانگهای عازم کشورمان خواهد شد. برای غلبه بر کرونا با تمام توان در صحنه هستیم.

  پذیرش مسافران ایرانی با گواهی سلامت در آلمان؛ایلنا|

برلین اعلام کرد که پذیرش مسافران ایرانی در آلمان با گواهی سلامت مقدور است. به نقل از وزارت خارجه آلمان، با توجه به گسترش کروناویروس در بخش‌هایی از این کشور، مقام‌های بهداشتی و درمانی در آلمان پذیرش کلیه مسافران ایرانی را در گروی داشتن گواهی سلامت اعلام کردند. در این بیانیه آمده است در صورتی که مسافران گواهی سلامت نداشته باشند، پذیرش نمی‌شوند.

  لزوم توجه جدی به استان گیلان در پی شیوع کرونا؛باشگاه خبرنگاران|

مجمع نمایندگان استان گیلان در نامه‌ای به رییس‌جمهور، خواستار توجه جدی و فوری به وضعیت این استان در پی شیوع ویروس کرونا شدند. در بخشی از این نامه آمده است: احتراماً همان‌گونه که حضرتعالی مستحضرید استان گیلان به عنوان دومین استان دچار بحران شیوع ویروس کرونا شناخته شده است. از آنجایی که این ویروس هر لحظه و هر روز در حال گسترش می‌باشد، از محضر گرانقدر جنابعالی استدعا داریم دستور فرمایید نسبت به موارد مورد نیاز و کمک‌های دولتی برای مهار این ویروس از سوی هیات محترم دولت اقدام فوری و عاجل صورت گیرد.

  صحت انتخابات در ۵۰ حوزه انتخابیه دیگر تایید شد ؛توییتر|

سخنگوی شورای نگهبان گفت: در ادامه بررسی صحت حوزه‌های انتخابیه صحت ۴۵ حوزه و پنج حوزه اقلیت‌های دینی تایید شد. عباسعلی کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان در صفحه شخصی توییتر خود اظهار کرد: در ادامه بررسی صحت حوزه‌های انتخابیه صحت ۴۵ حوزه و پنج حوزه اقلیت‌های دینی تایید شد و ما اسامی این حوزه‌ها را برای همکاران وزارت کشور ارسال کردیم. سخنگوی شورای نگهبان درباره انتخابات آستانه اشرفیه و فوت منتخب این شهر گفت: برای انتخاب نماینده این شهر انتخابات میان دوره‌ای برگزار می‌شود.

 

ارسال نظر