روی موج خبر

۱۳۹۸/۱۲/۱۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۶۴۷۳۰

  «قرارگاه پیشگیری و مقابله با کرونا»

در سپاه تشکیل شد

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در پیامی از تشکیل «قرارگاه پیشگیری و مقابله با کرونا» خبر داد و اعلام کرد: سپاه و بسیج تا بازگشت شرایط عادی در صحنه‌ باقی می‌مانند. به گزارش سپاه‌نیوز، درپی شیوع ویروس کرونا در برخی مناطق کشور که نگرانی و دغدغه‌هایی را برای هموطنان به وجود آورده است، سپاه پاسداران در پیامی خطاب به ملت ایران اعلام کرد: فرزندان شما در سپاه و بسیج تا غلبه کامل بر این بیماری و بازگشت شرایط عادی، در صحنه مشارکت و کمک، آماده و فعال خواهند بود. در این پیام آمده است: سپاه با تشکیل «قرارگاه پیشگیری و مقابله با کرونا» در ستاد فرماندهی کل و واگذاری ماموریت به سازمان بهداری رزمی، دانشگاه علوم پزشکی بقیه‌الله (عج) و بسیج جامعه پزشکی متناسب با الزامات صحنه، در هماهنگی با وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی سپس قرارگاه مقابله با ویروس کرونا در کشور، آمادگی‌های همه‌جانبه خود برای هر گونه همکاری و نقش آفرینی را اعلام و عملیاتی کرده است و تاکنون دوشادوش مجاهدان حوزه سلامت، پزشکان و پرستاران فداکار و مسوولیت شناس، به ارایه خدماتی چون فعال‌سازی بیمارستان‌های ثابت و سیار، مراکز درمانی، گندزدایی و ضدعفونی کردن اماکن و محیط و  تأمین و توزیع اقلام بهداشتی ضروری پرداخته است.

  انتخاب نماینده آستانه اشرفیه نیازمند انتخابات میان دوره‌ای است؛ تعادل|

سخنگوی شورای نگهبان گفت: با توجه به درگذشت منتخب مردم آستانه اشرفیه درجریان انتخابات مجلس، طبق قانون، انتخاب نماینده مردم آستانه اشرفیه نیازمند انتخابات میان دوره‌ای دراین حوزه انتخابیه است. عباسعلی کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان در صفحه شخصی خود در اینستاگرام مطلبی درباره صحت انتخابات در برخی حوزه‌های انتخابیه منتشر کرد، که متن آن به شرح زیر است: صحت انتخابات در برخی حوزه‌ها تأیید شده و در برخی دیگر در دست بررسی است. در بعضی حوزه‌های انتخابیه نیز با توجه به شکایاتی که وجود دارد، نیاز به اعزام بازرس است و تکلیف وضعیت صحت انتخابات در این حوزه‌ها نیز پس از نظر بازرسان مشخص خواهد شد. با توجه به درگذشت منتخب مردم آستانه اشرفیه در جریان انتخابات مجلس، طبق قانون، انتخاب نماینده مردم آستانه اشرفیه نیازمند انتخابات میان دوره‌ای در این حوزه انتخابیه است.

  امریکا جایگاه حقوقی برای تعیین تکلیف درمورد آینده افغانستان ندارد؛

 وزارت خارجه|

وزارت امور خارجه در خصوص امضای توافق میان امریکا و طالبان، اعلام کرد: امریکا جایگاه حقوقی برای امضای قرارداد صلح یا تعیین تکلیف در مورد آینده افغانستان ندارد. در بیانیه وزارت خارجه آمده است: «جمهوری اسلامی ایران معتقد است توافق صلح پایدار در افغانستان تنها از طریق گفت‌وگوی بین الافغانی با مشارکت گروه‌های سیاسی آن کشور، از جمله طالبان و با در نظر گرفتن ملاحظات کشورهای همسایه افغانستان به دست خواهد آمد. ایران از هر تحولی که به صلح و ثبات در افغانستان کمک نماید، استقبال به‌عمل آورده و از تلاش‌هایی که در این راستا تحت رهبری و مالکیت افغان‌ها انجام پذیرد حمایت می‌کند. در ادامه تاکید شده: ایران معتقد است حضور نیروهای خارجی در افغانستان غیرقانونی بوده و از دلایل اصلی جنگ و ناامنی در آن کشور است. خروج این نیروها لازمه دستیابی به صلح و امنیت در افغانستان است و هر اقدامی که زمینه خروج این نیروها را فراهم کند به صلح در آن کشور کمک خواهد کرد.

  ماده ضدعفونی‌کننده «پرواز» در پایگاه شهید یاسینی تولید شد؛  ارتش نیوز|

فرمانده پایگاه هوایی بوشهر از تولید ماده ضدعفونی‌کننده «پرواز» در پایگاه شهید یاسینی بوشهر خبر داد. سرتیپ دوم خلبان علی‌اکبر طالب‌زاده دیروز با اشاره به شیوع ویروس کووید۱۹ اظهار داشت: با تلاش‌های شبانه‌روزی و ساعت‌ها کار پیوسته و مداوم، هیات اندیشه‌ورز پایگاه شکاری شهید یاسینی بوشهر موفق به تولید ماده ضدعفونی‌کننده فردی، اماکن عمومی و مواد شوینده برای ضدعفونی کردن تجهیزات کارکنان وظیفه پاسدار (دست، اسلحه، خشاب و قمقمه) همچنین ضدعفونی کردن آسایشگاه‌ها، سرویس‌های بهداشتی شد.وی اضافه کرد: این ماده ضدعفونی‌کننده که «پرواز» نام دارد علاوه بر کارکنان وظیفه پایگاه، در اختیار همه کارکنان و خانواده‌ها قرار گرفته است.

  بررسی نحوه برگزاری مجلس در ستاد کرونا؛ مهر|

سخنگوی هیات رییسه مجلس با بیان اینکه مجلس جلسه علنی ندارد، گفت: درباره تعطیلی جلسات علنی قرار شد سه نفر از اعضای هیات رییسه مجلس که پزشک هستند، با ستاد مبارزه با کرونا جمع‌بندی کنند. اسدالله عباسی با اشاره به جلسه اخیر هیات رییسه مجلس گفت: شیوع ویروس کرونا در کشورمان یکی از مسائل اصلی بود که در این جلسه مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت. وی افزود: با توجه به نامه وزیر بهداشت به رییس مجلس شورای اسلامی درباره تعطیلی مجلس سه نفر از اعضای هیات رییسه مجلس که پزشک هستند یعنی پزشکیان، قاضی‌زاده هاشمی و رنجبرزاده قرار شد در ستاد مقابله با کرونا حضور پیدا کنند و درباره کم و کیف برگزاری جلسات علنی مجلس و همچنین مسائل کنونی که در کشور اتفاق افتاده است، بررسی و جمع‌بندی کنند و نتیجه گزارش خود را به هیات رییسه ارایه دهند.

 

 

ارسال نظر