روی موج خبر

۱۳۹۸/۱۱/۲۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۶۳۵۹۴

  پیگیری آزادی مرزبانان ربوده‌شده

 از طریق دولت پاکستان؛ ارتش‌نیوز|

فرمانده مرزبانی کشور در خصوص مرزبانان ربوده شده گفت: در سفر به پاکستان از طریق مسوولان ذی‌ربط پیگیر آزادی مرزبانان ربوده شده هستیم. سردار رضایی در مراسم اعطای خودرو‌های ارس در محل فرماندهی مرزبانی سیستان و بلوچستان در زاهدان، مرز‌های این استان را از مرز‌هایی با اهمیت دانست و گفت: ۵۰۰ دستگاه خودروی ارس که از جمله خودرو‌های تاکتیکی- نظامی است به همت مرزبانی تهیه شده و یک‌چهارم آنها به سیستان و بلوچستان اختصاص یافته است. فرمانده مرزبانی کشور تاکید کرد: علاوه بر خودرو‌های تاکتیکی، موتور سیکلت‌ها و خودرو‌های ایمن و نفربر‌های رزمی را هم امروز در استان عملیاتی کردیم که بخشی از تقویت ناوگان خودرویی و ارتقای تحرک در استان خواهد بود. او در خصوص مرزبانان ربوده شده ادامه داد: در سفر به پاکستان از طریق مسوولان ذی‌ربط در پاکستان پیگیر هستیم که آنها هم قول همکاری داده‌اند لذا ما تلاش می‌کنیم با همکاری مسوولان پاکستانی مرزبانان را به آغوش گرم خانواده‌هایشان برگردانیم، زیرا از دغدغه‌های جدی ما است.

  شناسنامه و کد ملی برای رای دادن الزامی است؛ فارس|

دبیر ستاد انتخابات کشور گفت: مدارک لازم برای کسانی که قصد حضور در انتخابات به منظور رای به نامزدهای انتخاباتی دارند شامل شناسنامه و کارت ملی یا کدملی می‌شود. سیداسماعیل موسوی در مورد جزییات مدارک رای‌دهندگان در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و میان‌دوره‌ای خبرگان رهبری گفت: مدارک لازم برای کسانی که قصد حضور در انتخابات به منظور رای به نامزدهای انتخاباتی دارند شامل شناسنامه و کارت ملی یا کدملی می‌شود. وی در پاسخ به این سوال که ایا رای دادن با کارت ملی و شناسنامه قدیمی و غیر هوشمند مانعی ایجاد می‌کند یا خیر؟ گفت: هیچ مانعی برای رای دادن این افراد ندارد.

  رونمایی از دو دستاورد «پاد اخلالگر»

و «جست‌وجوگر ضدرادار»؛ سپاه نیوز|

در چهارمین کنگره بین‌المللی شهدای مدافع حرم و امنیت که در محل سالن اجلاس سران برگزار شد از دو دستاورد علمی جدید سپاه رونمایی شد. یکی از این دستاوردها پادِ اخلالگر باندِ پهن با نام و یاد شهید عبدالله باقری است که وسلیه‌ای است برای اخلال در سامانه‌های راداری تا کارایی آنها کاهش یابد. این اخلالگر در رادار سامانه پدافندی و جنگنده‌ها و ناوها عمل اخلال را انجام می‌دهد و سبب می‌شود که کارایی سامانه راداری دشمن کاهش یابد یا دچار مشکل اساسی در عملیات جست‌وجو و رهگیری شود.

  جنگنده‌های میراژ به رادار و تسلیحات ایرانی مجهز شدند؛ تسنیم|

جانشنین فرمانده نیروی هوایی ارتش از تجهیز جنگنده‌های میراژ نهاجا به رادار و تسلیحات بومی خبر داد. امیر حمید واحدی درباره تجهیز و تسلیح جنگنده‌های میراژ F-1 نیروی هوایی ارتش به تجهیزات بومی گفت: هم‌اکنون مشکل رادار این جنگنده بر طرف شده و جنگنده‌های میراژ به رادار بومی تجهیز شده‌اند. آذرماه سال 93 نیز محمد اسلامی معاون وقت وزیر دفاع از تجهیز جنگنده‌های میراژ به سیستم سلاح ایرانی خبر داده و گفته بود که می‌توان حتی موشک‌های کروز با برد 300 کیلومتر نیز روی این جنگنده نصب کرد. میراژ F-1 جنگنده تهاجمی ساخت شرکت داسو فرانسه است و در سال 1973 در ارتش فرانسه و چند کشور دیگر به‌کارگیری شد. این جنگنده در انواع مختلف برای ماموریت‌های متفاوت از جمله برتری هوایی، شکاری و پشتیبانی نزدیک زمینی طراحی و تولید شده است و قادر است با به‌کارگیری طیف متنوعی از تسلیحات ماموریت‌های متفاوتی را اجرا کند.

  دستور ویژه برای پیگیری پرونده تخلف از جانب خانواده شهیدان افراسیابی؛ ایلنا|

رییس قوه قضاییه خطاب به مادر پنج شهید خانواده افراسیابی گفت: شما یکی از بزرگ‌ترین سرمایه‌گذاران این انقلاب هستید. حجت‌الاسلام رییسی در دیدار با مادر شهیدان افرایسابی افزود: ما تا جایی که قوت داریم، سعی می‌کنیم از این سرمایه‌گذاری بزرگ شما برای انقلاب حفاظت کنیم و اجازه ندهیم که این سرمایه‌گذاری از بین برود. رییس قوه قضاییه همچنین در پاسخ به گلایه خانواده شهیدان افراسیابی درباره پرونده زمین‎خواری در منطقه لواسانات تاکید کرد: در این پرونده و پیرو گزارشاتی که به قوه قضاییه رسید، مسوولان شهری متخلفی که در زمین‎خواری‌های آن منطقه نقش داشتند، تحت پیگرد قرار گرفتند. درباره تصاحب بخش‎های از زمین پروسعت کلاک هم گزارشاتی دریافت شد که با اقدام قوه قضاییه کل این زمین در منطقه کلاک از دست افراد متخلف بازپس گرفته شده و به بیت‎المال بازگردانده شد.

  مقابله با طرح تجزیه کشور‌های منطقه یکی از اقدامات مهم سردار سلیمانی بود؛ تعادل|

دستیار ویژه رییس مجلس یکی از اقدامات مهم سردار سلیمانی، مقابله با طرح تجزیه کشور‌های منطقه دانست. حسین امیرعبداللهیان در صفحه شخصی خود در اینستاگرام نوشت: ترامپ آشفتگی روانی دارد. عربستان آل سلمان برای تحقق طرح صهیونیستی- امریکایی تجزیه منطقه و تشکیل دولت‌های کوچک و تحت الحمایه در عراق و سوریه تلاش می‌کند. در ادامه آمده است: یکی از اقدامات مهم سردار سلیمانی، مقابله با طرح تجزیه کشور‌های منطقه بود، تلاش‌های موفق وی با قدرت ادامه می‌یابد تا امنیت در ایران و منطقه پایدار بماند.

 

 

ارسال نظر