همصدایی در چهل و یکمین بهار آزادی

۱۳۹۸/۱۱/۲۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۶۳۳۳۳
همصدایی در چهل و یکمین  بهار آزادی

گروه ایران |

صبح روز گذشته مردم تهران همزمان با مردم سراسر کشور با حضور در راهپیمایی سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی یک بار دیگر همبستگی و اتحاد خود را به نمایش گذاشتند. جشن پیروزی چهل و یکمین سال انقلاب با حضور مردم در تهران و بیش از ۵۲۰۰ نقطه در کشور در حالی آغاز شد که یک سال از فشار حداکثری امریکا، افزایش تحریم‌ها علیه ایران و چهل روز از ترور سردار شهید قاسم سلیمانی می‌گذشت و مردم کشورمان این روز را گرامی داشتند. از ساعات اولیه ۲۲ بهمن هموطنانمان به خیابان‌ها آمدند تا نشان دهند، سیاست تهدید و تحریم اثر نداشته و وقتی پای عزت و امنیت کشور در میان باشد ایرانی در صحنه حاضر می‌شود.

چهل و یک سال پیش در یک چنین روزهایی بود که در دل زمستان سال57 و در شرایطی که ایران یکی از سردترین بهمن ماه‌های تاریخش را سپری می‌کرد؛ بهار به خانه‌های دل مردم این سرزمین راه یافت و در افکار آنها شکوفه‌های آزادی و استقلال جوانه زد؛ مردمی که سال‌ها زیر بار استبداد داخلی و استعمار خارجی اعتماد به نفس خود را برای مشارکت در ساخت دنیایی بهتر از دست داده بودند؛ در این روز با چنان اعتماد به نفسی به خیابان‌های تهران و سایر شهرها سرازیر شدند که هیچ تحلیلگر و کارشناسی در گوشه گوشه جهان قادر به تفسیر و تعبیر پیشامدهایی که در حال وقوع بودند؛ نشد. در سایه این پیروزی بود که ملت ایران طعم «جمهوری اسلامی» را چشید و از یوغ قرن‌ها حکومت ستمشاهی رهایی یافت و هر سال طلوع خورشید یک چنین روزی را جشن گرفت. اینگونه بود که 22بهمن ماه بر تارک این سرزمین روزی شد که ملت ایران تولد دوباره‌اش را می‌بایست جشن می‌گرفت. مسیر تازه‌ای آغاز شده بود؛ مردمی که تا دیروز اعتماد به نفس لازم برای برداشتن کوچک‌ترین قدمی را نداشتند به درجه‌ای از رشد و شکوفایی دست پیدا کردند که توانستند در مسیر تحقق رویاهایشان گام بردارند . سنگرها یکی پس از دیگری فتح شد؛ در صحنه نظامی دشمنان به عقب رانده شدند؛ در صحنه علمی و آموزشی ایرانیان در لیست‌ترین‌ها قرار گرفتند؛ در زمینه‌های فکری و ورزشی دستاوردهای تازه‌ای خلق شد که تا پیش از این بیشتر به رویا شبیه بودند؛ در حوزه علوم پیشرفته و دانش هسته‌ای پیشروی‌ها آغاز شد و... در میان این همه توفیق و رشد، اما اقتصاد و معیشت یگانه حوزه‌ای بود که هنوز با مطالبات مردم فاصله داشت؛ این شد که توسعه اقتصادی و رشد فزاینده معیشتی مهم‌ترین اولویت گام دوم انقلاب شد و جهت‌گیری‌ها برای بهبود شاخص‌های اقتصادی آغاز شد.

چهل و یک سال بعد از آن روز تاریخی و در حالی که شرایط ایران؛ منطقه و جهان باز هم در یکی از حساس‌ترین مقاطع تاریخی خود است، میلیون‌ها ایرانی در جای جای این سرزمین تاریخی به مناسبت چهل و یکمین سال پیروزی انقلاب شان دیروز در حالی به خیابان‌ها آمدند و همصدا با یکدیگر «ایرانی توسعه یافته، پاینده، مقتدر و متحد» را فریاد زدند که بارش شدید برف در نقاط مختلف کشورمان هم نتوانست خللی در حضور پرشکوه ایرانیان ایجاد کند. در این میان تقارن جشن پیروزی انقلاب و چهلمین روز شهادت سردار سلیمانی و همرزمانش بر زیبایی‌های این جشن بزرگ افزود و عنوان تازه‌ای را بر تارک این روز نشاند؛ «فجر سلیمانی» لفظی بود که مردم حاضر در صحنه انقلاب از آن برای تشریح همزمانی چله سردار رشید اسلام و سالگرد پیروزی انقلابشان استفاده کردند. جشنی که از هر قشر و طبقه‌ای نماینده‌ای در آن حاضر بود. از پیر و جوان و زن و مرد تا دانشجویان، دانش‌آموزان و کارگران؛ از نیروهای کشوری و لشگری تا اهالی اقتصاد و اساتید دانشگاهی؛ از روشنفکران کراوات زده تا بسیجیان چفیه بسته و... شکل و شمایلی شبیه به همان روزهایی که آتش انقلاب مردم ایران در هیاهوی منطقه و جهان زبانه گرفت و مسیر تاریخ منطقه و جهان را دستخوش تغییر و دگرگونی قرار داد.

    برای مردم ایران هیچ روزی به عظمت و بزرگی 22 بهمن نیست

رییس‌جمهور در مسیر راهپیمایی پرشور مردم تهران در 22 بهمن به مناسبت سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران تصریح کرد: حضور پرشور مردم در راهپیمایی 22 بهمن بهترین پاسخ قوی در برابر کاخ سفید و ستمگران و ندای آزادی ملت بزرگ ایران است.

روحانی در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: برای مردم ایران هیچ روزی به عظمت و بزرگی 22 بهمن نیست و اجتماع مردم ایران در سراسر کشور، پرشورتر از هر سال دیگر، نشانگر آن است که مردم برای آزادی و استقلال خود اهمیت زیادی قایل هستند.

رییس‌جمهور تصریح کرد: امسال به‌خاطر آنکه امریکا با اعمال فشار اقتصادی، شهادت سردار بزرگ کشورمان و پایمال کردن حقوق فلسطینی‌ها بزرگ‌ترین جنایت را علیه ملت ایران مرتکب شده است، حضور باشکوه مردم پاسخ قوی در برابر آن محسوب می‌شود.

    زمان آن رسیده از توهمات خود دست‌بردارید

 وزیر امور خارجه در توییتی خطاب به رییس‌جمهور امریکا نوشت: زمان‌ آن رسیده که از توهمات خود دست‌بردارید همه ایرانیان در دفاع از کشور و شرف خود ید واحده هستند. محمد جواد ظریف دیروز ابتدا در حساب کاربری خود در توییتر نوشت: «جمعیت عظیمی از ایرانیان به خیابان‌ها آمدند تا چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلابشان را گرامی دارند و به قهرمانان جان‌باخته خود ادای احترام کنند. پیامی به ترامپ و اذنابش: زمان آن فرا رسیده که از توهمات خود دست‌بردارید. به‌رغم همه چالش‌ها و اختلاف نظرها، همه ۸۲ میلیون ایرانی در دفاع از کشور و شرف خود ید واحد هستند.» و در ادامه در مراسم راهپیمایی ۲۲ بهمن در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به اقدام تروریستی ترامپ در ترور سردار سلیمانی اقدامی منفور ارزیابی کرد. وزیر امور خارجه اظهارداشت: مردم مهم‌ترین مبنای قدرت جمهوری اسلامی ایران هستند و با همین مردم است که هرکس به مردم تکیه کند هرکس امید و اعتمادش بعد از خدا به مردم ایران باشد، می‌تواند موفق باشد. موفقیت ما در تکیه بر مردم است.

وی یادآورشد: مردم در مراسم بزرگداشت شهید قهرمان سپهبد سلیمانی نشان دادند که در واقع با کسی عهد بستند و برای آن فردی به خیابان آمدند که امریکایی‌ها او را دشمن خود می‌دانستند. امریکایی‌ها باید از حضور یک درس بگیرند. ظریف تصریح کرد: مراسم تشییع پیکر شهید سلیمانی یک رفراندوم عمومی بود که به امریکایی‌ها اعلام کنند کسی که تروریست است امریکا است.


حضور «الیاس حضرتی» نماینده مردم تهران در راهپیمایی 22 بهمن

همزمان با حضور اقشار و طیف‌های مختلف مردمی، نمایندگان ملت در مجلس دهم نیز با حضور در راهپیمایی 22بهمن ماه با آرمان‌های انقلاب یک‌بار دیگر بیعت کردند. چهره‌هایی چون الیاس حضرتی، علی مطهری، احسان مازنی، کواکبیان؛ وکیلی و... از جمله نماینده‌هایی بودند که در راهپیمایی پیروزی انقلاب حاضر شدند.  الیاس حضرتی، نماینده مردم تهران در مجلس و قائم‌مقام حزب اعتماد ملی که در راهپیمایی 22 بهمن، سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی حضور یافته بود ضمن گفت‌وگو با مردم حاضر در راهپیمایی به پرسش‌هایی که در خصوص موضوعات مختلف مطرح می‌شد؛ پاسخ دادند.

 

 

ارسال نظر