روی موج خبر

۱۳۹۸/۱۱/۲۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۶۳۲۵۷

    اصلاح آیین‌نامه پایگاه اطلاعات اشخاص حقوقی توسط هیات دولت؛ پاد|

هیات دولت آیین‌نامه پایگاه اطلاعات اشخاص حقوقی را اصلاح کرد. هیات وزیران در جلسه ۱۳بهمن ۱۳۹۸ به پیشنهاد وزارتخانه‌های کشور، دادگستری و دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و معاونت حقوقی رییس‌جمهور، آیین‌نامه پایگاه اطلاعات اشخاص حقوقی را اصلاح کرد. بر این اساس، اقلام اطلاعاتی مربوط به مجموعه نیروهای مسلح و وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و چگونگی قرار گرفتن آنها در این پایگاه، از طریق دستورالعمل اجرایی که مشترکاً از سوی ستاد کل نیروهای مسلح و هیات موضوع این آیین‌‌نامه، ظرف دو ماه از تاریخ ابلاغ این تصویب‌نامه تنظیم و ابلاغ می‌شود، تعیین خواهد شد. همچنین، به اشخاص حقوقی، نهادها و موسسات عام‌المنفعه نظیر کانون‌های وکلای دادگستری و اتاق‌های بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی و تعاون و سازمان‌های نظام‌های حرفه‌ای که به موجب قوانین یا مقررات مربوط ایجاد شده یا می‌شوند، بدون نیاز به ثبت در هر یک از قالب‌های شخصیت حقوقی، شناسه ملی اختصاص داده می‌شود. رعایت این موضوع در مورد آن دسته از اشخاص مذکور که به ثبت رسیده‌اند نیز الزامی است. در صورت ابهام در تطبیق مصادیق با این حکم، نظر معاونت حقوقی رییس‌جمهور در هر مورد ملاک عمل است.

   عمران‌خان بر اهمیت روابط برادرانه با ایران تاکید کرد؛ برنا|

نخست‌وزیر پاکستان در دیدار سفیر جدید این کشور در جمهوری اسلامی ایران بر اهمیت روابط برادرانه با ایران تاکید کرد. عمران‌خان نخست وزیر پاکستان در دیدار سفیر جدید این کشور در ایران بر اهمیت روابط برادرانه و تاریخی میان دو کشور تاکید کرد. «رحیم حیات قریشی» که اواخر آذرماه امسال به عنوان سفیر جدید پاکستان در ایران معرفی شد، این روزها و قبل از عزیمت به تهران دیدارهای مختلفی با مقام‌های عالی رتبه دولت اسلام‌آباد انجام می‌دهد.

   رونمایی از «موشک رعد ۵۰۰» و نسل جدید پیشران‌های موشکی و ماهواره‌برها؛ سپاه‌ نیوز|

آیین رونمایی از موشک رعد ۵۰۰ با موتور کامپوزیتی «زهیر» و نسل جدید پیشران‌های موشکی و ماهواره برها، با حضور سرلشکر سلامی برگزار شد. آیین بازدید از خط تولید و رونمایی از موشک رعد ۵۰۰ با موتور کامپوزیتی «زهیر» و موتور کامپوزیتی فضایی «سلمان» با نازل متحرک به عنوان نسل جدید پیشران‌های موشکی و ماهواره برها، دیروز برگزار شد. استفاده از فناوری بدنه‌های الیاف کربن قابلیت تحمل ۱۰۰ بار فشار و دمای۳ هزاردرجه سانتیگراد و دستیابی به موشک‌های بسیار سبک را فراهم می‌کند. با دستیابی به این موفقیت، ساخت ماهواره برهای سبک سوخت جامد، موشک‌های زمین به زمین با سطح مقطع راداری کم و مانورپذیر کردن موشک‌ها به منظور عبور از سپر موشکی و کاهش هزینه‌ها و افزایش تولید و کاهش پیچیدگی در تولید و نهایتاً جهش نسلی در موشک‌ها فراهم شد .

   نیروی هوافضا جهشی در فناوری نوین موشکی به دست آورد؛ ایرنا|

فرمانده کل سپاه با تاکید بر اینکه قلب سیاست‌های نوین دفاعی ایران قوی شدن است، گفت: نیروی هوافضای سپاه با ورود به تولید بدنه‌ها و موتورهای کامپوزیت، علاوه بر کاهش جرم و افزایش سرعت و آسان‌سازی تولید، جهشی در فناوری نوین موشکی به دست آورد. سردار سرلشکر پاسدار حسین سلامی قوی شدن را مرتبط با اراده‌هایی که برای ساخت قدرت تلاش می‌کنند، دانست و گفت: جنگ حقیقی ما ساخت و تولید قدرت برای قوی شدن است و این دستاوردهای پیچیده و در لبه فناوری جهانی که امروز از آنها رونمایی شد، کلید ورود ما به فضا هستند. سرلشکر سلامی در ادامه تصریح کرد: نیروی هوافضای سپاه با ورود به تولید بدنه‌ها و موتور‌های کامپوزیت، علاوه بر کاهش جرم و افزایش سرعت و آسان‌سازی تولید، جهشی در فناوری نوین موشکی به دست آورد و دانشمندان جوان، مومن و انقلابی ما در این نیرو توانستند بر ابهامات و پیچیدگی‌ها فائق آمده و موشک رعد را تولید کنند.

 

ارسال نظر