روی موج خبر

۱۳۹۸/۱۱/۱۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۶۳۰۸۱

  محمدعلی افشانی تایید صلاحیت شد؛ فارس|

سخنگوی حزب اعتماد ملی از تایید صلاحیت محمدعلی افشانی عضو ارشد این حزب و تشکل سیاسی خبر داد. اسماعیل گرامی مقدم سخنگوی حزب اعتماد ملی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه احزاب خبرگزاری فارس از تایید صلاحیت محمدعلی افشانی عضو ارشد این حزب و تشکل سیاسی خبر داد. وی گفت: دیروز به آقای محمدعلی افشانی اعلام شده است که صلاحیتشان تایید شده است. گرامی مقدم درباره احتمال تغییر حوزه انتخابیه محمدرضا خبار از تهران به کاشمر نیز گفت: دقیقا اطلاع ندارم اما آقای خباز قاعدتا باید تغییر حوزه بدهد چرا که طبق مصوبه شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان امکان لیست دهی در تهران وجود ندارد. برخی خبرها نیز حکایت از تایید صلاحیت محمدحسین مقیمی استاندار سابق تهران دارد.

  به برجام و اینستکس متعهدیم؛ ایسنا|

سفیر انگلیس در تهران گفت که به تازگی به تهران بازگشته و سفری که اخیرا به لندن داشته است از قبل برنامه‌ریزی شده بود. راب مک ایر که بعد از بازداشت مقابل دانشگاه امیرکبیر به خاطر برخی اقدامات تحریک امیز مورد اعتراض وزارت خارجه ایران و مردم قرار گرفت با انتشار ویدیویی در صفحه اینستاگرام اعلام کرد که اخیرا به تهران بازگشته است و سفرش به لندن را سفر مهمی دانست که از مدت‌ها قبل برنامه‌ریزی شده است. وی گفت که در سفر اخیرش به لندن با وزیر خارجه انگلیس و دیگر مقامات ارشد دیدار داشته است و درباره پیشبرد موضوعات مهم میان ایران و بریتانیا صحبت کرده است. مک ایر در ادامه گفت: ما می‌خواهیم درباره برجام با آلمان، فرانسه، روسیه و چین همکاری کنیم تا بتوانیم نگرانی بین‌المللی درباره برنامه هسته‌ای ایران و نگرانی‌های ایران درباره مزایای اقتصادی حاصل از آن را برطرف کنیم. وی همچنین از سفر هفته گذشته مقامات اینستکس به ایران خبر داد و درباره همکاری انگلیس در برجام و اینستکس بعد از خروج از اتحادیه اروپا گفت: ما کاملا نسبت به این دو موضوع متعهد می‌مانیم.

  پیشرفت‌های مدافعان آسمان کشور موجب مباهات است؛ سپاه‌نیوز|

رییس ستاد کل نیروهای مسلح تاکید کرد: پیشرفت‌ها و دستاوردهای شگرف مدافعان آسمان کشور در عرصه‌های مختلف موجب مباهات نیروهای مسلح و آحاد ایرانیان غیرتمند است. در بخشی از پیام سردار سرلشگر پاسدار محمد باقری به‌مناسبت ۱۹ بهمن روز نیروی هوایی ارتش آمده است : این بیعت تاریخی و ظفرمند پس از پیروزی انقلاب، شکل‌گیری نیروی هوایی ارتش ایران را پس از رهایی از حقارت‌های بزرگ ناشی از سیاست‌های غرب و حضور مستشاران امریکایی در عرصه‌های مختلف راهبردی این نیرو، در مسیری افتخار آفرین به یکی از ارکان اقتدار دفاعی و بازدارندگی کشور رهنمون ساخت به گونه‌ای که امروز پیشرفت‌ها و دستاوردهای شگرف مدافعان آسمان کشور در عرصه‌های مختلف مدیریتی، ساختاری، سامانه‌ها، تجهیزات و فناوری‌های متناسب با الزامات اطمینان بخش دفاعی، موجب مباهات نیروهای مسلح و آحاد ایرانیان غیرتمند است.

  احتمال تمدید معافیت‌های انرژی عراق برای واردات از ایران؛ ایسنا|

برخی منابع به یک نشریه امریکایی اطلاع داده‌اند که واشنگتن به احتمال قوی معافیت‌های عراق برای واردات انرژی از ایران را تمدید خواهد کرد. خبرگزاری اسپوتنیک به نقل از «وال استریت ژورنال» مدعی شد که امریکا قصد دارد معافیت تحریمی واردات انرژی عراق از ایران را دوباره تمدید کند. یک منبع به نشریه وال استریت ژورنال اطلاع داده است: ما می‌خواهیم فشار حداکثری بر ایران حفظ شود، اما اینکار نباید به ضرر ثبات اقتصادی همسایگان آن کشور انجام شود. تعدادی از کارمندان کاخ سفید امریکا پیشنهاد کردند معافیت تحریمی واردات انرژی دوباره تمدید شود که هفته آینده تاریخ آن به پایان می‌رسد.

  هیچ نیازی به حضور بیگانگان در منطقه نیست؛ مهر|

فرمانده نیروی هوایی ارتش گفت: انقلاب ایران تأثیرات زیادی بر مناسبات بین‌المللی گذاشته و در این چهل و یک سال با رهبری امام راحل و رهبری معظم انقلاب، امید را در دل مستضعفان جهان ایجاد کرده است.و امیر نصیرزاده همچنین تاکید کرد که برای تامین امنیت منطقه نیازی به حضور نیروهای بیگانه وجود ندارد. امیر عزیز نصیرزاده در پیش خطبه‌های نماز جمعه این هفته تهران اضافه کرد: نیروی هوایی همیشه کنار مردم است. وقتی در زمان عید نوروز برخی مناطق کشور با سیل مواجه شد، کارکنان نیروی هوایی تعطیلات عید را رها کردند و به کمک مردم شتافتند. در عملیات مردم یاری حدود دو هزار تن بار را کارکنان نیروی هوایی جابه‌جا کردند.

  باید همیشه مراقب ایران باشیم ؛ایسنا|

وزیر دفاع ایالات متحده در جریان سخنرانی و پرسش و پاسخ در واشنگتن عنوان داشت که امریکا باید همیشه در قبال کشورهایی همچون ایران و کره شمالی هوشیار باشد. به گزارش سایت وزارت دفاع امریکا، «مارک اسپر» وزیر دفاع ایالات متحده در جریان سخنرانی و پرسش و پاسخ در واشنگتن گفته «ما با تهدیدهای مستمر از سوی کشورهای یاغی مانند ایران و کره شمالی روبرو هستیم و باید دایماً در قبال این کشورها هوشیار باشیم.» مارک اسپر در جریان نشست خود در موسسه جان هاپکینز در عین حال با اشاره به حضور روسیه و چین در خاورمیانه می‌گوید نهاد تحت رهبری او باید در قبال این کشورها و اقدامات آنها نیز هوشیار باشد.

 

 

ارسال نظر