روی موج خبر

۱۳۹۸/۱۱/۱۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۶۲۹۲۰

  قانون شفافیت و نظارت بر تامین مالی فعالیت‌های انتخاباتی ابلاغ شد؛ پاد|

 رییس‌جمهوری قانون «شفافیت و نظارت بر تامین مالی فعالیت‌های انتخاباتی در انتخابات مجلس شورای اسلامی» را برای اجرا به وزارت کشور ابلاغ کرد. روحانی در اجرای اصل ۱۲۳ قانون اساسی ایران، قانون «شفافیت و نظارت بر تامین مالی فعالیت‌های انتخاباتی در انتخابات مجلس شورای اسلامی» مصوب مجلس شورای اسلامی را برای اجرا به وزارت کشور ابلاغ کرد. این قانون مشتمل بر ۱۲ ماده و ۱۴ تبصره در جلسه علنی روز یکشنبه ششم بهمن‌ماه ۱۳۹۸ در مجلس شورای اسلامی تصویب و در ۹ بهمن‌ماه ۱۳۹۸ به تایید شورای نگهبان رسید.

  روایت توییتری شمخانی از اهداف معامله قرن؛تعادل |

دبیر شورای عالی امنیت ملی معامله قرن را پازل امریکایی - صهیونیستی با هدف ایجاد داعش برای اسلام هراسی عنوان کرد. علی شمخانی دیروز در پیامی که در حساب کاربری خود در توییتر منتشر کرد، هدف از پازل امریکایی- صهیونیستی معامله قرن را ایجاد داعش برای اسلام‌هراسی عنوان کرد و نوشت: معامله قرن ضربه به ارتش کشورهای‌ اسلامی است. وی تحریم ایران با هدف تضعیف مقاومت و ایران هراسی را از دیگر اهداف معامله قرن برشمرد و ادامه داد: معامله قرن، جنگ ادراکی برای فروپاشی اجتماعی کشورهای حامی مقاومت است. دبیر شورای عالی امنیت ملی تصریح کرد: با وجود ترور سردار مقاومت شهید سلیمانی، اما مقاومت با عزم جوانان انقلابی زنده است.

  وضعیت کشور از نظر امنیت زیستی «سفید» است؛ ایرنا |

سازمان پدافند غیرعامل کشور با صدور اطلاعیه‌‌ای درباره شیوع بیماری ناشی از ویروس کرونا اعلام کرد: وضعیت عمومی کشور از منظر امنیت زیستی در شرایط «سفید» است. در اطلاعیه دیروز این سازمان درخصوص شیوع بیماری ناشی از ویروس کرونا آمده است: قرارگاه پدافند زیستی کشور با همه ظرفیت‌های لشکری و کشوری، آمادگی دارد درصورت احساس نیاز، تمام توان خود در حوزه بهداشت و درمان و مقابله با تهدیدات زیستی را در فرایند کنترل بیماری و درمان مبتلایان به کار بندد. هرچند بررسی‌های میدانی و قرائن موجود نشان می­‌دهد احتمال طغیان شیوع بیماری در ایران اندک است. سازمان پدافند غیرعامل یادآور شد: این سازمان با همکاری برخی از موسسات دانش‌بنیان داخلی مجموعه اقداماتی را جهت تحقیق و بررسی هرچه بیشتر روی منشأ بیماری و تلاش برای کشف پادتن و واکسن آغاز کرده است که درصورت حصول نتیجه به اطلاع عموم مردم خواهد رسید.

  «معامله قرن» آخرین تلاش ترامپ برای فرار از شکست بزرگ است؛ مهر |

دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا گفت: طرح «معامله قرن» آخرین تلاش‌های ترامپ برای فرار از شکست بزرگ در مقابل جبهه مقاومت است. سرلشکر سید یحیی صفوی در مراسمی به منظور گرامیداشت ایام‌الله دهه فجر در واکنش به طرح «معامله قرن»، تاکید کرد: طرح معامله قرن، ننگین‌ترین معامله در قرن است و همان‌طور که طرح خاورمیانه بزرگ با شکست مواجه شد، معامله قرن نیز با شکست مواجه خواهد شد. سرلشکر صفوی با اشاره به خیانت برخی از سران کشورهای عربی در موضوع فلسطین، اضافه کرد: هیچ‌یک از گروه‌های فلسطینی این طرح را قبول نکردند در حالی که سران برخی کشورهای عربی این طرح را پذیرفته‌اند و با سیاست‌های امریکا در منطقه همراهی می‌کنند.

  درخواست وزیر خارجه سوئد از ایران؛ برنا |

وزیر امور خارجه سوئد در حالی که کشورهای خواستار انتشار اطلاعات جعبه‌های سیاه هواپیمای اوکراینی که چندی پیش در ایران به اشتباه هدف قرار گرفته و سقوط کرد، از دادن تجهیزات و فناوری لازم این امر به ایران خودداری کرده‌اند، مواضع کشورش را درباره جعبه‌های سیاه و پرداخت غرامت به بازماندگان مطرح کرد. «آن لینده» وزیر امور خارجه سوئد در پیامی توییتری نوشت: با همکاران وزارت خارجه صحبت کردم؛ ایران باید در برابر خانواده قربانیان پرواز PS752 پاسخگو بوده، شفایت و عدالت داشته و [به موضوع] خاتمه دهد. ما خواستار خروج جعبه‌های سیاه در اسرع وقت هستیم. در تلاشیم که به خانواده‌ها و عزیزان قربانیان، غرامت حداکثر و برابر تعلق بگیرد.

  ورود شورای عالی انقلاب فرهنگی

به بحث ساماندهی کنکور؛ تسنیم |

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس از ورود شورای عالی انقلاب فرهنگی به بحث کنکور خبر داد و گفت: به همین دلیل طرحی که در مجلس تدوین شده بود فعلا مسکوت مانده است. میرحمایت میرزاده با اشاره به ارایه لایحه ساماندهی کنکور به شورای عالی انقلاب فرهنگی از سوی وزارت علوم گفت: طبق روال گذشته زمانی که موضوعی به شورای عالی انقلاب فرهنگی ارجاع داده می‌شود در آن زمینه مجلس ورودی ندارد. وی با بیان اینکه شورای عالی انقلاب فرهنگی به بحث ساماندهی کنکور ورود کرده است، ادامه داد: جزییاتی از لایحه‌ای که دولت به این شورا ارایه کرده، در اختیار مجلس قرار داده نشده است.

 

ارسال نظر