روی موج خبر

۱۳۹۸/۱۱/۱۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۶۲۷۴۶

  ۵۷ میلیون و ۹۱۸ هزار نفر واجد شرایط شرکت در انتخابات دوم اسفند؛ وزارت کشور|

رییس ستاد انتخابات کشور گفت: واجدین شرایط شرکت در انتخابات دوم اسفند ماه ۱۳۹۸، ۵۷ میلیون و ۹۱۸ هزار نفر هستند که از این تعداد ۲ میلیون و ۹۳۱ هزار نفر رأی اولی محسوب می‌شوند. جمال عرف درباره تعداد واجدین شرایط شرکت در انتخابات مجلس و میان‌دوره‌ای خبرگان رهبری اظهار کرد: طبق بررسی‌های مستمر و تخصصی کمیته‌ای ویژه در ستاد انتخابات کشور با حضور نمایندگان مرکز آمار ایران، ثبت احوال کشور و مشاورین متخصص جمعیت شناس، واجدین شرایط شرکت در انتخابات اسفند ماه ۱۳۹۸، ۵۷ میلیون و ۹۱۸ هزار و ۱۵۹ نفر هستند که از این تعداد ۲ میلیون و ۹۳۱ هزار و ۷۷۶ نفر رأی اولی محسوب می‌شوند. وی همچنین اعلام کرد: از کل واجدین شرایط شرکت در انتخابات دوم اسفند ۹۸، تعداد ۲۹ میلیون و ۳۹ هزار و ۱۵۲ نفر مرد و تعداد ۲۸ میلیون و ۸۷۹ هزار و ۶ نفر زن هستند. انتخابات یازدهمین دوره مجلس و میاندوره‌ای مجلس خبرگان، روز دوم اسفندماه ۱۳۹۸ برگزار خواهد شد.

  بیانیه اتحادیه اروپا در مورد سفر بورل به ایران؛ ایلنا|

بعد از مشخص شدن سفر روز دوشنبه مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا به کشورمان اتحادیه اروپا در مورد سفر بورل به ایران بیانیه‌ای صادر کرد. به گزارش پایگاه اینترنتی اتحادیه اروپا، این اتحادیه در مورد سفر جوزپ بول مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا به ایران بیانیه‌ای صادر کرد. در این بیانیه آمده است: در این سفر بورل با حسن روحانی، علی لاریجانی رییس مجلس ایران و محمد جواد ظریف دیدار خواهد کرد. اتحادیه اروپا در ادامه این بیانیه نوشت: این سفر فرصتی برای گفت‌وگو درباره تحولات جاری است. همچنین این سفر بیانگر تعهد اروپا به حفظ برجام و همکاری بین اتحادیه اروپا و ایران است.

  هند می‌تواند درگیری میان ایران و امریکا را حل کند؛ ایلنا|

مقام هندی تاکید کرد که هند می‌تواند به عنوان میانجی میان ایران و امریکا عمل کند و اکنون زمان آن رسیده که هند که به یک قدرت بزرگ جهانی تبدیل شده است، خلأ را پر کند. به گزارش راشاتودی، «یوگی ادیتیانات» سروزیر ایالت «اوتارپرادش» هند در سخنرانی خود گفت: جهان منتظر است تا هند برای کاهش تنش میان ایران و امریکا وارد عمل شود. زمانی بود که ایالات متحده می‌توانست به عنوان یک میانجی برای کاهش اختلاف‌ها عمل کند. این موضوع مدت‌هاست که از بین رفته است. اکنون زمان آن رسیده هند که به یک قدرت بزرگ جهانی تبدیل شده است، خلأ را پر کند. وی گفت: پیش از این وقتی ملت‌های کوچک نمی‌توانستند مسائل را حل کنند امریکا وارد می‌شد. اما اکنون همه می‌گویند که هند می‌تواند وارد شود و درگیری میان ایران و امریکا را حل کند.

  تبریک موسوی به نخست‌وزیر عراق؛ باشگاه خبرنگاران|

سخنگوی وزارت خارجه در پیامی به نخست‌وزیر عراق انتصاب او به این سمت را تبریک گفت.

سید عباس موسوی در پیامی با اشاره به انتخاب نخست‌وزیر جدید عراق اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران در راستای ادامه حمایت‌های خود از استقلال، حاکمیت ملی، تمامیت ارضی و تحکیم مبانی دموکرسی در عراق و نیز درخواست مشروع دولت و ملت عراق برای خروج نیرو‌های امریکایی از خاک آن کشور، از انتخاب جناب محمد توفیق علاوی به عنوان نخست‌وزیر جدید این کشور استقبال می‌کند و ضمن آرزوی موفقیت برای ایشان، امیدوار است که وی بتواند با تشکیل دولت جدید، خواسته‌های بحق مردم و مرجعیت عالی دینی این کشور را برای ایجاد یک عراق باثبات و دارای جایگاه مهم منطقه‌ای تحقق بخشد.

  جمهوری اسلامی نقطه عطفی در تاریخ بشریت است

رییس سازمان انرژی اتمی گفت: جمهوری اسلامی نقطه عطفی در تاریخ بشریت است و این را گذر زمان نشان خواهد داد که از زمانی که انقلاب اسلامی رخ داده تحولات بعد از آن در جهان، تحولاتی عمیق، فراگیر و سریع بوده است. صالحی به فروریزی اتحاد جماهیر شوروی و شرایطی که الان در امریکا به وجود آمده و مانند گرویدن جوانان به دین و جدا شدن آنها از پوچ‌گرایی اشاره و اظهار کرد: در غرب پوچ‌گرایی غوغا می‌کرد ولی امروز بعد انقلاب اسلامی گرایش به دین، خداباوری و دین‌باوری روز به روز در میان جوانان بیشتر می‌شود. رییس سازمان انرژی اتمی خاطرنشان کرد: امام (ره) کاری کرد که واقعا انسان‌ها مجددا چشم‌های خود را شست و شو کرده و حقیقت ناب را دیدند.

 

 

ارسال نظر