روی موج خبر

۱۳۹۸/۱۰/۲۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۶۱۷۵۵

  پیام روحانی درپی عارضه جسمانی برای آیت‌الله سیستانی؛  پاد|

رییس‌جمهور در پیامی به آیت‌الله سیستانی اظهار داشت: عمل جراحی موفقیت‌‌آمیز و تداوم سلامتی حضرت‌عالی موجب مسرت اینجانب و بهجت خاطر همه ارادتمندان آن مرجع گرانقدر دینی شد. روحانی رییس‌جمهور در پیامی به آیت‌الله سیستانی تاکید کرد: عمل جراحی موفقیت‌‌آمیز و تداوم سلامتی حضرت‌عالی موجب مسرت اینجانب و بهجت خاطر همه ارادتمندان آن مرجع گرانقدر دینی شد. متن پیام روحانی به این شرح است. بسم‌‌الله الرحمن الرحیم.مرجع عالی‌قدر حضرت آیت‌الله العظمی سیستانی (دامت ظله‌‌العالی) با سلام و تحیت وافره. عمل جراحی موفقیت‌‌آمیز و تداوم سلامتی حضرت‌عالی موجب مسرت اینجانب و بهجت خاطر همه ارادتمندان آن مرجع گرانقدر دینی گردید. توفیقات روزافزون، سلامتی و شفای عاجل حضرت‌عالی را از درگاه ربوبی مسألت دارم.

   از عضویت کامل ایران در سازمان همکاری شانگهای حمایت می‌کنیم؛ ایسنا|

وزیر امورخارجه روسیه گفت که مسکو از درخواست ایران برای پیوستن به سازمان همکاری شانگهای حمایت می‌کند. به گزارش سی‌ان‌اس نیوز، سرگئی لاوروف تاکید کرد که این کشور از عضویت کامل ایران در سازمان همکاری شانگهای که در برخی موارد به عنوان وزنه‌ای در برابر ناتو و غرب دیده می‌شود، حمایت می‌کند. لاوروف در سخنانی در یک مجمع ژئوپلتیک در دهلی گفت: سازمان همکاری شانگهای دربرگیرنده چین، پنج کشور عضو سابق اتحاد شوروی (روسیه، قزاقستان، ‌تاجیکستان، قرقیزستان و ازبکستان)، هند و پاکستان است. وی ادامه داد: ایران عضو ناظر این سازمان است و ما از درخواست ایران برای عضویت کامل در آن حمایت می‌کنیم. رییس دستگاه دیپلماسی روسیه اظهار داشت: همچنین اکثر کشورهای عضو (سازمان شانگهای) از درخواست ایران حمایت می‌کنند و من اطمینان دارم که این درخواست محقق خواهد شد.

   توضیح عراقچی درباره حضور سفیر انگلیس در اغتشاشات به مجلس؛تسنیم|

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس از بررسی ابعاد سقوط هواپیمایی اوکراینی و حضور مداخله‌جویانه سفیر انگلیس در اغتشاشات مقابل دانشگاه امیر کبیر در این کمیسیون خبر داد. سیدحسین نقوی‌حسینی از جلسه این کمیسیون برای بررسی حادثه سقوط هواپیمای اوکراینی خبر داد و گفت: این موضوع روز یکشنبه 29 دی ( امروز) با نمایندگانی از سپاه پاسداران، ارتش و همچنین سازمان هواپیمایی کشوری بررسی می‌شود. وی افزود: در این جلسه ابعاد مختلف سقوط هواپیمای بویینگ اوکراینی بررسی می‌شود و گزارشی در این زمینه تهیه می‌شود و در اختیار دستگاه‌های مربوطه قرار می‌گیرد. در این جلسه با حضور سید عباس عراقچی معاون سیاسی وزیر امور خارجه و نمایندگانی از ناجا موضوع حضور مداخله‌جویانه سفیر انگلیس در اغتشاشات مقابل دانشگاه امیر کبیر بررسی می‌شود.

   حذف چهره‌ها اتفاق خطرناکی برای امروز و فردای ایران است؛ برنا|

یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب، مجلس یازدهم را اینگونه توصیف کرد: سالی که نکوست از بهارش پیداست. «سید عبدالواحد موسوی لاری»، در ارتباط با «عملکرد شورای نگهبان در تایید و ردصلاحیت نمایندگان» گفت: تا جایی که به ما گزارش شده در اکثر استان‌ها چهره‌های بسیار ارزشمند را از گردونه رقابت خارج و فضای انتخابات را به فضای حذف چهره‌ها، تبدیل کرده‌اند. این اتفاق خطرناکی برای امروز و فردای ایران است. او در ادامه در ارتباط با حضور مردم در انتخابات اینگونه بیان کرد: مردم قاعدتا به حوزه‌ای نگاه می‌کنند که فرد مطلوب و مورد تاییدشان در لیست باشد تا رای بدهند، در غیر این صورت در انتخابات شرکت نمی‌کنند.

    قطع صادرات دارو به ایران؛ برنا|

سفیر ایران در اسپانیا گفت: تحریم‌های امریکا موجب عدم دسترسی دارو برای بیماران نادر ایران شده است. «حسن قشقاوی» گفت: شرکت‌های دارویی به دلیل قطع سیستم بانکی از طریق امریکا نمی‌توانند هیچ دارویی به ایران صادر کنند و این مشکل درباره بیماران نادر نیز وجود دارد. قشقاوی در پایان تصریح کرد: دو ماه قبل از این، مدیرعامل بنیاد بیماری‌های نادر ایران سفری به مادرید داشت و به دنبال داروهایی برای بیماران نادر بود، اما شرکت‌های تولیدکننده این داروها گفتند که به علت تحریم‌های امریکا نمی‌توانند دارویی بدهند.

 

 

ارسال نظر