روی موج خبر

۱۳۹۸/۱۰/۲۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۶۱۴۹۱

  متن طرح الزام ایران به کاهش مناسبات دیپلماتیک با  انگلستان؛  باشگاه خبرنگاران|

طرح الزام ایران به کاهش مناسبات دیپلماتیک با انگلستان با قید دو فوریت و امضای ۲۳ نماینده مجلس به هیات رییسه تقدیم شد. طرح الزام ایران به کاهش مناسبات دیپلماتیک با انگلستان با قید دو فوریت و امضای ۲۳ نماینده مجلس به هیات رییسه تقدیم شد. ماده واحده- از زمان تصویب این قانون دولت مکلف است تحت مناسبات دیپلماتیک خود را با کشور استعمارگر انگلستان تا حد کنسولی کاهش دهد؛ ارتقای مجدد مناسبات فقط با تصویب مجلس امکان پذیر است. تبصره: وزارت خارجه مکلف است در جهت استیفای حقوق ملت ایران علیه جنایات انگلستان از طریق مجامع حقوق بین‌المللی اقدام کرده و نتایج اقدامات خود را هر سه ماه یک بار به کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گزارش دهد.»

  انگلیس یک مسیر شرافتمندانه تغییر را

در پیش بگیرد؛ تعادل|

وزیر خارجه کشورمان معتقد است: اروپا باید شجاعت این را داشته باشد که به تعهدات خود عمل کند. محمد جواد ظریف با انتقاد و توصیه به انگلستان و اروپا در دو پیام توئیتری نوشت: اول: اشتباه دیپلماتیک؟ انگلستان در حال تقلید رفتار ایالات متحده است و کورکورانه با ماجراجویی تروریستی او همدستی می‌کند. آخرین بار که انگلستان توسط ایالات متحده به مسیر بدنامی کشیده شد، جنگ عراق بود. مساله چگونه حل و فصل می‌شود؟ یک مسیر شرافتمندانه تغییر را درپیش بگیرید و طبق دستور دادگاه، بدهی خود به ایرانیان را بپردازید.» دوم: طی بیست ماه، سه کشور اروپایی عضو برجام - با پیروی از سیاست انگلستان در جلب رضایت ایالات متحده- به دیکته‌های امریکا تن داده است. این کار هیچ نتیجه‌ای دربر نداشته و هرگز نخواهد داشت. تروئیکای اروپا می‌تواند برجام را حفظ کند، ولی نه با جلب رضایت قلدر و اعمال فشار بر ایران که به برجام پایبند بوده است. در عوض، اروپا باید شجاعت این را داشته باشد که به تعهدات خود عمل کند.

    ایران مکلف به جبران خسارت‌ حادثه هواپیمایی است ؛  روابط عمومی دیوان عالی کشور|

رییس دیوان عالی کشور، با اشاره به حادثه سقوط هواپیمای اوکراینی، گفت: جمهوری اسلامی مکلف است خسارت‌های مادی و معنوی را جبران و با مقصران این حادثه برخورد کند. سید احمد مرتضوی مقدم رییس دیوان عالی کشور در جلسه تکریم و معارفه معاون دیوان عالی کشور و تجلیل از چند تن از قضات که بیش از ٥٠ سال سابقه خدمت دارند، گفت: واقعه بد و تلخی که اتفاق افتاد آن شیرینی را تلخ کرد حادثه هواپیمای اوکراینی بود که غیر منتظره و برای همه ایرانیان نیز دردناک بود. رییس دیوان عالی کشور گفت: این حادثه یک حادثه ملی بود و قطعاً جمهوری اسلامی جبران خواهد کرد و مکلف است خسارت‌های مادی و معنوی را جبران نماید و با مقصران این حادثه برخورد کند.

  بسیاری از مردم مشمول طرح معیشتی نشده‌اند؛ باشگاه خبرنگاران|

یک عضو فراکسیون نمایندگان ولایی خواستار تجدیدنظر در شیوه پرداخت طرح معیشتی شد. محمدجواد ابطحی دیروز در تذکری شفاهی اظهار کرد: ما در مجلس طرحی دو فوریتی برای کاهش مناسبات دیپلماتیک ایران با انگلیس تدوین کرده‌ایم که لازم است همه نمایندگان به آن رأی مثبت دهند. ابطحی افزود: بسیاری از مردم به نمایندگان مراجعه می‌کنند و می‌گویند که طرح معیشتی شامل آنها نشده است، بنابراین درخواست دارم که دولت در نحوه پرداخت این طرح حمایتی تجدیدنظر کند. عبدالرضا مصری که ریاست جلسه را بر عهده داشت در پاسخ به تذکر این نماینده گفت: دولت حتماً برای عملیاتی کردن طرح معیشتی دستور جامع‌تری به دستگاه‌های اجرایی ابلاغ کند.

  انتقاد معاون دفتر رییس‌جمهور از برنامه تلویزیونی افق؛ تعادل|

معاون ارتباطات و اطلاع رسانی دفتر رییس‌جمهور بر مشخص شدن گفتمان و تشکیلات مهمانان اخیر شبکه افق که به گفته و ی برای شهروندان خط و نشان کشیدند تاکید کرد. علی رضا معزی در توئیتر نوشت: قبل از هر نقد و نظری در مورد اظهارات آقایان نادر طالب‌زاده و کوشکی و خانم ابوطالبی باید مشخص شود آنها به نمایندگی از کدام تفکر، در شبکه افق، آنتن می‌گیرند و آزادانه از رسانه ملی برای شهروندان خط و نشان می‌کشند؟

  ما جان و آبروی‌مان را برای انقلاب می‌گذاریم؛ مهر|

فرمانده نیروی هوا فضای سپاه با بیان اینکه ما هم جان و هم آبروی‌مان را برای انقلاب می‌گذاریم، گفت: همه نیروهای مسلح پای حفظ امنیت کشور، مردم، نظام و ولایت ایستاده‌اند. سردار امیرعلی حاجی‌زاده در حاشیه مراسم گرامیداشت سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی با بیان اینکه ما هم جان و هم آبروی‌مان را برای انقلاب می‌گذاریم، تاکید کرد: همه نیروهای مسلح پای حفظ امنیت کشور، مردم، نظام و ولایت ایستاده‌اند. وی با اشاره به پاسخ ایران به ترور شهید سپهبد قاسم سلیمانی توسط امریکایی‌ها تصریح کرد: دیدید که مهم‌ترین پایگاه امریکا مورد ضربات موشکی قرار گرفت و آنها نتوانستند هیچ غلطی بکنند؛ ملت ما با اطمینان بداند که ما امروز دیگر یک ابرقدرت هستیم.

 

ارسال نظر