روی موج خبر

۱۳۹۸/۱۰/۲۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۶۱۴۰۳

  روحانی بر به‌کارگیری امکانات برای مدیریت نهایی سیلاب‌ها تاکید کرد؛ پاد|

رییس‌جمهوری درتماس تلفنی با استاندارسیستان وبلوچستان درجریان مسائل ومشکلات این استان درپی بارش‌های شدید و وقوع سیل قرارگرفت و دستورات لازم رابرای تسریع در روند امدادرسانی صادرکرد. روحانی روز دوشنبه در تماس تلفنی با «احمد علی موهبتی» استاندار سیستان و بلوچستان در جریان مسائل و مشکلات این استان در پی بارش‌های شدید و وقوع سیل قرار گرفت و دستورات لازم را برای تسریع در روند امدادرسانی صادر کرد. رییس‌جمهوری همچنین در پیامی با تبریک انتصاب «هیثم بن طارق آل سعید» به عنوان سلطان عمان ابراز امیدواری کرد، روابط فی‌مابین در دوره زعامت وی نیز با حکمت و درایت، بیش از پیش و در همه زمینه‌ها گسترش یابد. روحانی دیروز در این پیام خطاب به هیثم بن طارق آل سعید سلطان عمان اظهار داشت: امیدوارم روابط فی‌مابین در دوره زعامت شما نیز با حکمت و درایت، بیش از پیش و در همه زمینه‌ها گسترش یابد. وی در این پیام تبریک از خداوند متعال، سلامتی و موفقیت آن جناب و عزت و سربلندی مردم برادر سلطنت عمان را مسألت کرد.

  درخواست فرانسه، آلمان و انگلیس

از ایران؛ ایسنا |

در حالی که کشورهای اروپایی به هیچ یک از تعهدات برجامی شان عمل نکرده‌اند، تروییکای اروپا [فرانسه، آلمان و انگلیس] روز یک‌شنبه به‌طور مشترک در بیانیه‌ای از تهران خواستند که به پایبندی کامل به برجام بازگشته و از آن‌چه آن را تخطی بیشتر عنوان کرده‌اند، خودداری کند. بر اساس گزارش خبرگزاری آناتولی، آنها همچنین اعلام کردند که به توافق هسته‌ای «همچنان پایبند هستند.» در بیانیه تروییکای اروپا مطرح شده است: ما از ایران می‌خواهیم که تمام اقدامات ناسازگار با توافق را به حالت قبل بازگردانده و به پایبندی کامل بازگردد. این کشورها همچنین از ایران خواسته‌اند که «از اقدام قهری یا اشاعه[تسلیحات هسته‌ای] خودداری کند و ما آماده‌ایم در این زمینه با ایران همکاری کنیم تا ثبات در منطقه حفظ شود.». علاوه بر این، در بیانیه تروییکای اروپایی مطرح شد: ما آمادگی‌ خود را برای ادامه دادن به همکاری در راستای تنش‌زدایی در منطقه و [برقراری] ثبات در منطقه دوباره اعلام می‌کنیم.

  ظریف دفتر یادبود سلطان قابوس را امضا کرد؛ وزارت خارجه |

«محمدجواد ظریف» وزیر امور خارجه با حضور در سفارت عمان در تهران، دفتر یادبود سلطان فقید عمان را امضا کرد. وزیر امور خارجه در پیامی توییتری به زبان عربی درگذشت سلطان قابوس پادشاه عمان را تسلیت گفت و آن را خسارتی برای منطقه خواند. ظریف در این پیام به جانشین سلطان قابوس، هیثم بن طارق نیز تبریک گفت. وی روز گذشته به نمایندگی از دولت و ملت ایران برای شرکت در مراسم گرامیداشت سلطان فقید عمان به مسقط سفر کرده و با سلطان هیثم بن طارق پادشاه جدید عمان دیدار کرد.  وزیر امور خارجه در این دیدار، ضمن تسلیت درگذشت سلطان قابوس، آغاز مسوولیت هیثم بن طارق به عنوان پادشاه جدید عمان را تبریک گفت و آمادگی جمهوری اسلامی ایران را برای توسعه و تعمیق روابط دوستانه و دیرینه دو کشور اعلام داشت.

 

ارسال نظر