مسوولان به ابهامات در خصوص حادثه سقوط هواپیمای اوکراینی پاسخ دهند

۱۳۹۸/۱۰/۲۳ - ۰۰:۳۷:۲۲
کد خبر: ۱۶۱۳۵۵

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: احتمال نفوذ دشمن در حادثه سقوط هواپیمای اوکراینی قابل بررسی است.

به گزارش خانه ملت، محمدحسین فرهنگی در نشست علنی دیروز (یکشنبه، 22 دی‌ماه) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور با عرض تسلیت به مناسبت فرا رسیدن ایام فاطمیه(س)، گفت: شهادت سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی دل‌های همه مظلومان، مسلمانان و هم‌میهنان را آتش زد و فضای جدیدی در کشور ایجاد کرد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی افزود: حوادث تلخ، کشته‌شدن عده‌ای از هموطنان کرمانی در تشییع سردار سلیمانی، سقوط هواپیمای اوکراینی، تصادف اتوبوس تهران- گنبد و ریزش تونل در جیرفت بر مصائب ملت افزود.

وی با بیان اینکه پاسخ جمهوری اسلامی به حرکت تاکتیکی و فریبکارانه رییس‌جمهور امریکا جای تحلیل فراوان دارد ،ضمن ابراز همدردی با خانواده‌های جانباختگان سانحه سقوط هوایپمای اوکراینی، تصریح کرد: در مورد این حادثه سوال‌ها و ابهامات زیادی برای مردم مطرح است و می‌طلبد مسوولان به آنها پاسخ دهند؛ اینکه فرمانده هوا و فضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که از ذخایر و سرمایه‌های کشور است می‌گوید در همان ساعات اولیه موضوع را به مسوولان ذیربط اطلاع داده بودیم علت این ناهماهنگی‌ها در چند روز اطلاع‌رسانی نادرست چه بوده است؟

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس با طرح این سوال که مگر رییس‌جمهور رییس شورای عالی امنیت ملی و رییس دولت نیست، گفت: چرا به دستگاه‌هایی مانند سازمان هواپیمایی کشوری اطلاع داده نشد؟ آیا آسیب به باور و اعتماد عمومی آن هم بعد از همگرایی بی‌نظیر و گسترده در جریان تجلیل از سردار سلیمانی آسیب اندکی است؟

فرهنگی ادامه داد: چرا مسوولان مربوطه موضوع چرخش هواپیما و علت آن را بررسی نمی‌کنند و مناطق ممنوع پروازی با سازمان‌های هواپیمایی و شرکت‌های هوایی و سایر مسوولان ذیربط هماهنگ نمی‌شوند؟ آیا حضور خبرنگار یک شبکه تلویزیونی مخالف نظام در آن منطقه و فیلمبرداری از صحنه سقوط در آن لحظه تصادفی بوده و تداعی همان لحظه‌ای را نمی‌کند که مرحوم ندا آقا سلطان تیر می‌خورد و اتفاقا یک فرد خاص مرتبط با این شبکه‌ها از تمام لحظات حادثه فیلمبرداری می‌کند؟ آیا احتمال نفوذ، عمدی بودن واقعه و علت واقعه اختلال در سامانه و سیستم الکترونیکی قابل بررسی نیست؟

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: اینکه همزمان مسوولان امریکایی ایده را به‌طور جدی مطرح می‌کنند و همزمانی با تمامی حوادث گفته شده جای بررسی ندارد؟

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی یادآور شد: در شرایط فعلی همگرایی مردم و آنچه مردم ما در جای جای جمهوری اسلامی ایران در ارتباط با اظهار ارادت به مقام سردار سپهبد شهید سلیمانی ابراز کردند باید استمرار یابد و باید از پاسخ‌های سخت و کوبنده‌ای که جمهوری اسلامی ایران در عرصه‌های مختلف از خود به نمایش گذاشت تقدیر کنیم.

وی افزود: در این زمینه‌ها اقدامات خود را در ارتباط با رهگیری نفوذ در داخل و رصد کردن حرکات و نمایش‌های فریبکارانه دشمن جنایتکارمان را که با تروریسم داخلی سابقه بی‌نظیر از خود برجای گذاشت باید استمرار دهیم؛ از همه مردم در سراسر کشور سپاسگزاری می‌کنیم که صبورانه و با دقت مسائل را پیگیری و هوشیاری خود را در مورد کارهای تخریبی که دشمن در ارتباط با حوادث مختلف به نمایش می‌گذارد حفظ می‌کنند.

 

ارسال نظر