روی موج خبر

۱۳۹۸/۱۰/۲۳ - ۰۰:۲۶:۲۱
کد خبر: ۱۶۱۳۳۲

   مسوولیت ممنوعیت پروازهای مسافربری در موقعیت جنگی با سپاه نیست؛ ایلنا |

نماینده تهران با اشاره به اظهارات فرمانده سپاه گفت: بحث کلیدی ممنوعیت پروازهای مسافربری در موقعیت جنگی بود که عنوان شد که این مسوولیت با سپاه نیست و کسی دیگر باید دستور دهد. علیرضا رحیمی درباره جلسه غیرعلنی دیروز مجلس با بیان اینکه سردار سلامی از جانباختگان هواپیمای مسافربری اوکراینی با نام شهید یاد می‌کرد، عنوان کرد: وی از مردم ایران و خانواده‌ها عذرخواهی کرد و درباره حساسیت شرایط آ‌سمان ایران بعد از حمله موشکی صحبت کرد. وی ادامه داد: بخش قابل توجهی از سوالات نمایندگان بی‌پاسخ ماند و نتوانستند پرسش‌های خود را مطرح کنند و برخی از جزییات و ابهامات بی‌جواب ماندند. سلامی گفت: بحث کلیدی ممنوعیت پروازهای مسافربری در موقعیت جنگی بود که عنوان شد که این مسوولیت با سپاه نیست .وی درباره اینکه بحث استعفای مسوولان در این جلسه مطرح شد، گفت: خیر، هیچ بحث استعفایی مطرح نشد.

  خط تماس برای مساعدت به بازماندگان هواپیمای اوکراین؛ تعادل |

وزارت امور خارجه برای مساعدت به بازماندگان فاجعه هواپیمای اوکراینی خط تماس پاسخگوی شبانه‌روزی برقرار کرد. محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه در حساب کاربری خود در توییتر از برقراری خط تماس شبانه روزی برای مساعدت به بازماندگان فاجعه دردناک هواپیمای 752 اوکراین خبر داد. وزیر امور خارجه در توییتر نوشت: «با عرض تسلیت و پوزش مجدد، به منظور مساعدت به بازماندگان فاجعه دردناک هواپیمای 752 PS#، وزارت امور خارجه خط تماس پاسخگوی شبانه‌روزی 982161153009+ را برقرار کرد.» به گفته ظریف نمایندگی‌های ایران موظف به مساعدت به خانواده‌ها و آشنایان قربانیان هستند.

  همکاری کامل ایران در تحقیقات مربوط به هواپیمای اوکراینی؛ ایسنا |

وزیر امور خارجه سوئد به عنوان یکی از کشورهایی که شهروندانش در پرواز هواپیمای مسافربری اوکراینی، حضور داشته‌اند، خواستار همکاری ایران با تحقیقات این حادثه شد. آن لینده وزیر امور خارجه سوئد در واکنش به سقوط هواپیمای اوکراینی در ایران در پیامی توییتری نوشت: ایران مسوولیت سقوط هواپیما را که به جان باختن ۱۷۶ نفر از ۱۷ شهروند سوئدی هم میان آنها بوده‌اند، بر عهده گرفت. او همچنین در ادامه نوشت: ما خواستار همکاری کامل ایران در تحقیقات هستیم. ارتباطی نزدیک با کشورهای متاثر[از این حادثه] داریم. واکنش وزیر خارجه سوئد در پی این مطرح می‌شود که درپی وقوع حادثه سقوط یک فروند هواپیمای مسافربری بویینگ ۷۳۷ خطوط هوایی کشور اوکراین ستاد کل نیروهای مسلح، اعلام کرد: بر اثر بروز خطای انسانی و به صورت غیر عمد، هواپیمای مسافربری اوکراینی مورد اصابت قرار گرفته که متاسفانه موجب به شهادت رسیدن جمعی از هموطنان عزیز و جان باختن تعدادی از اتباع خارجی شد.

  دستگیری به عنوان یک خارجی ناشناس در یک تجمع غیرقانونی؛ تعادل |

معاون وزیر امور خارجه کشورمان اعلام کرد که سفیر انگلیس شب گذشته بازداشت نشده بود و فقط به عنوان یک فرد ناشناس خارجی در یک تجمع «غیرقانونی» به مدت چند دقیقه بازداشت شده بود. عراقچی، در واکنش به اظهارات جوزپ بورل مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا درباره دستگیری راب مک‌ایر سفیر انگلیس در تهران، شب گذشته در تجمع دانشجویی مقابل دانشگاه امیرکبیر،  در پیامی توییتری نوشت: وقتی پلیس به من اطلاع داد که مردی دستگیر شده است و ادعا می‌کند که سفیر انگلیس است، من گفتم غیر ممکن است! فقط پس از مکالمه تلفنی‌ام با او، با بهت‌زدگی زیادی شناختم که خود اوست.

  تحریم‌های امریکا علیه زنان و کودکان ایران است؛ ایرنا |

چاینا دیلی پرشمارگان‌ترین روزنامه انگلیسی زبان چین با اشاره به اینکه تحریم‌های امریکا علیه هیچ کشوری مفید نبوده است، نوشت: واشنگتن باید بداند ضرر تحریم‌ها متوجه مردم ایران، زنان و کودکان است. چاینا دیلی دیروز گزارش کرد امریکا باید شرایط را تغییر دهد مسیر قبلی را عوض کند این کشور باید بداند که تحریم نه تنها علیه ایران بلکه ضد هیچ کشور دیگری مفید نبوده و نتیجه نداده است. گزارش می‌افزاید: دو کشور بارها تاکید کرده‌اند که به دنبال جنگ نیستند و اگرچه در روزهای اخیر دچار منازعات جدی شده‌اند اما هنوز خطر جدی رویارویی نظامی وجود ندارد و دو کشور می‌توانند با هم وارد مذاکره شوند.

  سفیر انگلیس به وزارت خارجه احضار شد؛ باشگاه خبرنگاران|

سفیر انگلیس در تهران به دلیل رفتار نامتعارف و حضور در تجمعات غیرقانونی توسط دستیار وزیر امور خارجه و مدیرکل اروپا به وزارت امور خارجه احضار شد. بعد از ظهر دیروز آقای رابرت مک ایر سفیر انگلیس در تهران به دلیل رفتار نامتعارف و حضور در تجمعات غیرقانونی توسط دستیار وزیر امور خارجه و مدیرکل اروپا به وزارت امور خارجه فراخوانده شده و مراتب اعتراض رسمی جمهوری اسلامی به ایشان و دولت انگلیس ابلاغ شد. در این دیدار به آقای مک ایر یادآوری گردید که حضور سفرای خارجی در تجمعات غیرقانونی هیچ تناسبی با مسوولیت‌های ایشان به عنوان نماینده سیاسی کشور متبوع خود ندارد و مخالف مفاد کنوانسیون ۱۹۶۱ روابط دیپلماتیک وین است و دولت انگلستان می‌بایست در این خصوص توضیح دهد.

 

ارسال نظر