کدام چهره‌ها تایید یا رد صلاحیت شدند؟

۱۳۹۸/۱۰/۲۳ - ۰۰:۲۵:۲۰
کد خبر: ۱۶۱۳۲۹
کدام چهره‌ها تایید یا رد صلاحیت شدند؟

بر اساس اعلام شورای نگهبان کار بررسی صلاحیت‌ داوطلبان کاندیداتوری یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی شنبه شب پایان یافت و از صبح دیروز فرمانداری‌ها نتیجه تایید یا رد صلاحیت داوطلبان را اعلام کردند. طبق زمانبندی تعیین‌شده برای انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، روز شنبه ۲۱ دی، آخرین مهلت هیئت‌های نظارت استانی برای رسیدگی به شکایات داوطلبین ردصلاحیت شده بود و بعد از این مرحله تلاش برای رسیدگی به شکایات آن‌دسته از نامزدهایی آغاز شده بود که نسبت به عدم احراز صلاحیتشان شکایت دارند. اما در شرایطی که فضای عمومی کشور از دیروز تحت تاثیر خبر احراز یا عدم احراز صلاحیت‌های قرار گرفته بود؛ صبح دیروز شورای نگهبان نیز در سومین اطلاعیه خود، اعلام کرد: «آن دسته از داوطلبان نمایندگی یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی که صلاحیت آنان مورد تایید قرار نگرفته است بر اساس تبصره‌‌های ۲، ۳ و ۴ ماده ۵۲ قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی و ماده ۳۴ آیین نامه اجرایی آن، می‌توانند جهت ارایه شکایت خود به دفاتر نظارت و بازرسی بر انتخابات استان مربوطه  یا در تهران به نشانی بزرگراه بسیج، بلوار هجرت، مجموعه ورزشی جهان پهلوان تختی مراجعه نموده و پس از دریافت و تکمیل فرم شکایت، مدارک خود را تحویل داده و رسید آن را دریافت کنند.».  اما در شرایطی که برخی از کاندیداها از وضعیت بررسی صلاحیت‌شان ابراز بی‌اطلاعی می‌کردند کدخدایی در توییتر نوشت: « بر اساس تبصره ۲ ماده ۵۲ قانون انتخابات، فرمانداران یا بخشداران موظفند نظر هیات مرکزی نظارت مبنی بر تایید یا رد صلاحیت داوطلبان را که از هیات نظارت استان دریافت نموده‌اند، به نامبردگان ابلاغ تا در صورت اعتراض به رد صلاحیت خود کتبا به شورای نگهبان شکایت نمایند.»

   نمایندگان استان مازندران، خوزستان و فارس در صدر رد صلاحیت‌شدگان

از میان 12 نماینده استان مازندران تنها سه نماینده تایید صلاحیت‌ شدند. ولی‌الله نانواکناری، عبدالله رضیان و علی اسماعیلی نماینده نور از جمله تایید صلاحیت‌شدگان این استان هستند. طبق شنیده‌های خبرنگار پارلمانی اعتمادآنلاین، پنج تن از میان 18 نماینده استان فارس از جمله رحیم زارع نماینده آباده و صفاشهر و بوانات، کوروش کرم‌پور نماینده فیروزآباد، فراشبند و قیر و کارزین، علاءالدین خادم نماینده سپیدان، مسعود گودرزی نماینده ممسنی و مسعود رضایی نماینده شیراز رد صلاحیت شده‌اند. در استان خوزستان نیز از میان 18 نماینده مجید ناصری‌نژاد نماینده شادگان، علی ساری نماینده اهواز، جواد کاظمی‌نسب نماینده اهواز، اقبال محمدیان نماینده رامهرمز، غلامرضا شرفی نماینده آبادان و عامر کعبی دیگر نماینده آبادان رد صلاحیت شده‌اند. حمیده زرآبادی نماینده قزوین نیز جزو رد صلاحیت‌شدگان است. عبدالله سامری نماینده بوشهر و عبدالحمید خدری نماینده بوشهر هم رد صلاحیت شدند. از میان نمایندگان استان گیلان در مجلس شورای اسلامی غلامعلی جعفرزاده نماینده رشت، مهرداد لاهوتی و محمد مهدی افتخاری نماینده فومن رد صلاحیت شده‌اند. حسین مقصودی و رمضانعلی سبحانی‌فر 2 نماینده سبزوار هم در میان رد صلاحیت‌شدگان هستند. غلامرضا کاتب نماینده گرمسار، محمدعلی پورمختار نماینده کبودرآهنگ، بهروز بنیادی نماینده کاشمر و حمید بنایی نماینده گناباد استان خراسان، محمدابراهیم رضایی نماینده خمین، علی وقفچی نماینده زنجان، عباسعلی پوربافرانی نماینده نایین و نادر قاضی‌پور نماینده ارومیه نیز رد صلاحیت شده‌اند. جواد کولیوند و عزیز اکبریان 2 نماینده استان البرز نیز رد صلاحیت شده‌اند.

   کدامیک از نمایندگان فعلی مجلس

رد صلاحیت شدند

برخی از نمایندگان فعلی مجلس از حوزه انتخابیه تهران و برخی کلان‌شهرها که برای کاندیداتوری در انتخابات مجلس یازدهم ثبت نام کرده بودند با اعلام نظر نهایی هیات نظارت بر انتخابات، رد صلاحیت شدند. بهرام پارسایی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: من پیش از این از سوی هیات اجرایی انتخابات رد صلاحیت شده بودم و از روز گذشته که نتایج هیات‌های نظارت اعلام شده خبری مبنی بر تایید صلاحیت هم دریافت نکردم. وی اضافه کرد که موضوع بررسی صلاحیتش را دنبال نمی‌کند. به گفته پارسایی در حال حاضر و با توجه به وقایع اخیر کشور تایید یا رد صلاحیت نمایندگان اولویت مردم نیست. محمد دامادی نیز به ایسنا گفت که رد صلاحیت شده است. همچنین جلیل رحیمی جهان آبادی رییس فراکسیون اهل سنت مجلس نیز به دلیل آنچه عدم التزام به اسلام عنوان شده رد صلاحیت شده است. همچنین بهروز نعمتی درباره انتشار اخباری مبنی بر رد صلاحیتش به ایسنا گفت: تا این لحظه خبری مبنی بر رد صلاحیت به دست من نرسیده است. سیدحسین نقوی حسینی گفت که علی رغم انتشار اخباری مبنی بر رد صلاحیت وی چنین چیزی به او ابلاغ نشده است. علی مطهری نیز در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به انتشار اخباری مبنی بر رد صلاحیتش در برخی خبرگزاری‌ها گفت که هنوز چیزی در این زمینه به او ابلاغ نشده است. طیبه سیاوشی نیز به ایسنا گفت: که براساس بند مربوط به عدم التزام به نظام رد صلاحیت شده است. سیده حمیده زرآبادی هم به ایسنا گفت: رد صلاحیت من به استناد بند مربوط به عدم التزام به اسلام عنوان شده است. در همین حال غلامرضا حیدری نماینده مردم تهران با اشاره به انتشار اخباری مبنی بر رد صلاحیتش گفت که هنوز چیزی در این باره به او ابلاغ نشده است. فاطمه سعیدی هم علت ردصلاحیت خود را بند مربوط‌ به عدم التزام به نظام عنوان کرد.

 

 

ارسال نظر