روی موج خبر

۱۳۹۸/۱۰/۲۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۶۱۲۴۵

  نیروهای امدادی در آماده‌باش کامل باشند؛ پاد|

معاون اول رییس‌جمهور در تماس‌های تلفنی جداگانه با استانداران سیستان و بلوچستان و هرمزگان، بر لزوم آماده باش نیروهای امدادی استان و تلاش برای کاهش خسارات ناشی از سیل و بارش باران تاکید کرد. اسحاق جهانگیری در این تماس‌های تلفنی گزارشی از آخرین وضعیت بارش‌های سنگین و میزان خسارات ناشی از سیل و نیز تمهیدات اندیشیده شده برای پیشگیری از بروز خسارات احتمالی به زیرساخت‌ها دریافت کرد و از استانداران این دو استان خواست، با بسیج همه امکانات، اقدامات لازم را برای کمک به سیل‌زدگان و پیشگیری از بروز خسارات به منازل و زندگی مردم انجام دهند استانداران هرمزگان و سیستان و بلوچستان نیز در این تماس‌های تلفنی، گزارشی از آخرین وضعیت بارش‌ها و میزان خسارات وارد شده به زیربناهای این دو استان ارایه کردند و به تشریح اقدامات و تمهیدات صورت گرفته برای کمک به مردم، رفع آب‌گرفتگی معابر و کاهش خسارات ناشی از باران و سیل پرداختند.

  ظریف درگذشت سلطان قابوس پادشاه عمان را تسلیت گفت؛ مهر|

محمدجواد ظریف وزیر خارجه کشورمان در پیامی توئیتری به زبان عربی درگذشت سلطان قابوس پادشاه عمان را تسلیت گفت و آن را خسارتی برای منطقه خواند. ظریف به جانشین وی هیثم بن طارق نیز تبریک گفت.

  «مهدی سنایی» مشاور ارشد وزیر امور خارجه شد؛ پرتال وزارت خارجه|

وزیر امور خارجه طی حکمی مهدی سنایی را به عنوان مشاور ارشد خود منصوب کرد. محمدجواد ظریف طی حکمی مهدی سنایی سفیر سابق ایران در روسیه را به عنوان مشاور ارشد خود منصوب کرد.

سنایی پیش از این به عنوان سفیر ایران در روسیه، رایزن فرهنگی در روسیه و قزاقستان و نماینده مجلس به کشور خدمت کرده بود. او از اساتید مطرح دانشگاه‌های کشور در حوزه آسیای میانه و قفقاز است.

سیدعباس موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه در نشست خبری خود، دوره سفارت مهدی سنایی در روسیه را بسیار موفق ارزیابی کرده بود. کاظم جلالی سفیر جدید ایران در روسیه از سه‌شنبه سوم دی وارد مسکو شد و یک روز بعد، رونوشت استوارنامه خود را تقدیم «ایگور مورگولوف» معاون وزیر خارجه روسیه کرد.

  وزیر امور خارجه پاکستان یکشنبه به تهران می‌آید؛ خبرآنلاین|

سخنگوی وزارت امور خارجه از سفر وزیر امور خارجه پاکستان به تهران خبر داد. سیدعباس موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه اعلام کرد: شاه محمود قریشی وزیر امور خارجه پاکستان روز (یک‌شنبه) به تهران سفر می‌کند. وی گفت: اهداف سفر «قریشی» دیدار و گفت‌وگو با محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه و سایر مقامات کشورمان است.

  شورای نگهبان با تشکیل وزارت بازرگانی مخالفت کرد؛ خانه ملت|

شورای نگهبان طرح تشکیل وزارت بازرگانی را مغایر با موازین شرع و قانون اساسی دانست. شورای نگهبان در نامه‌ای به مجلس شورای اسلامی نظر خود درباره چندی از طرح‌ها و لوایح را اعلام کرد. بر این اساس این شورا طرح تشکیل وزارت بازرگانی را مغایر با موازین شرع و قانون اساسی دانست.

 

 

ارسال نظر