فرزندان ایران در آغوش مام میهن

۱۳۹۸/۱۰/۱۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۶۰۷۳۴
فرزندان ایران در آغوش مام میهن

گروه ایران|

به فاصله یک روز بعد از شهادت سردارسپهبد قاسم سلیمانی و در شرایطی که هنوز تبعات این حادثه در سطوح منطقه‌ای و بین‌المللی ادامه دارد؛ مراسم باشکوه وداع با پیکر سردار سپهبدسردار سلیمانی و شهدای مقاومت دیروز در عراق برگزار شد. حادثه‌ای که تبعات آن نه تنها فضای کلی منطقه غرب آسیا را در نوردیده بلکه سایر مناطق و کشورها نیز از کوبا و اکوادور و ونزوئلا در جنوب قاره امریکا و اروپا تا کشورهایی چون چین، کره جنوبی و مالزی در شرق آسیا و از غزه همیشه در آتش و خون تا بحرین و یمن و اردن و... همگی نقاطی هستند که بعد از شهادت سردار سپهبد سلیمانی نسبت به حادثه تروریستی واکنش نشان دادند.

دیروز اما از عراق خبر رسید که نیروهای امریکایی حتی از پیکر سردار سپهبد سلیمانی ترس و واهمه زیادی دارند به‌طوری که بر اساس گزارش ایسنا هلی‌کوپتر‌های جنگی امریکایی مدام بر سر تشییع‌کنندگان پیکر شهدای مقاومت در عراق پرواز می‌کردند . تشییع‌کنندگان عراقی اما دست‌نوشته‌هایی به زبان انگلیسی در دست داشتند که در آن بر مخالفت خود با حضور امریکا در کشورشان و اولویت اخراج نیرو‌های آن تاکید می‌کرد. آنها همچنین در مصاحبه با خبرنگار شبکه المیادین تاکید کردند، خاکی که سلیمانی و المهندس از آن به وجود آمده‌اند هزاران تن مثل آن دو را به وجود خواهد آورد و با صدای بلند اعلام کردند تا زمانی که از امریکا انتقام نگیرند، آرام نخواهند گرفت. رهروان راه شهدای مقاومت که در ادامه تاکید می‌کردند: شهدای ما مایه افتخار ما هستند. ما فرزندانی را می‌پرورانیم که از امریکا متنفر باشند و انتقام شهدا را بگیرند.

 به گفته تشییع‌کنندگان، گروه‌های مقاومت و حشد شعبی قادر به تغییر معادله هستند و گروه‌های سیاسی باید موضعی منسجم بگیرند.

روز گذشته سفارت ایران در بغداد اعلام کرد تشییع پیکر پاک سرداران شهید اسلام، دیروز صبح (شنبه) در بغداد انجام و بنا به درخواست آحاد مردم عراق، پیکرهای مطهر در شهرهای مقدس کربلا و نجف نیز تشییع و سپس عصر یکشنبه به تهران انتقال خواهند یافت. همچنین تصاویری از حضور عادل عبدالمهدی، نخست‌وزیر مستعفی عراق در مراسم تشییع شهدای حشد شعبی و سردار قاسم سلیمانی منتشر شد.

 عمار حکیم رییس جریان اپوزیسیون حکمت و نیز همام حمودی، رییس مجلس اعلای اسلامی عراق از دیگر شرکت‌کنندگان در این مراسم بودند.

  اهواز، مشهد، تهران، قم و کرمان

 میزبان سپهبد شهید ایران

با پایان مراسم تشییع شهدای مقاومت در عراق، سخنگوی سپاه پاسداران آخرین وضعیت برنامه‌های مراسم تشییع پیکر سپهبد شهید قاسم سلیمانی در ایران را تشریح کرد.

سردار شریف با یادآوری اینکه مراسم تشییع پیکر سردار شهید قاسم سلیمانی در عراق باشکوه بسیاری برگزار شد، گفت: روز (یکشنبه) صبح پیکر ایشان به شهر اهواز وارد می‌شودو از ساعت 7:30 تا 9:30 برنامه برای وداع با پیکر ایشان در اهواز پیش‌بینی شده است.

وی افزود: از آنجایی که خوزستان نماد دفاع مقدس است، مردم خوزستان درخواست کردند تا مراسم وداع با پیکر سپهبد شهید سلیمانی در این شهر برگزار شود که فرمانده کل سپاه با این درخواست موافقت کرد.

سخنگوی سپاه اظهار کرد: پس از اهواز پیکر ایشان حوالی ساعت ۱۳ به مشهد انتقال پیدا خواهد کرد. بعد از اتمام مراسم در مشهد، پیکر ایشان به تهران انتقال پیدا می‌کند و ساعت 19:30 شب مراسم یکشنبه وداع با پیکر سردار سلیمانی در مصلی تهران برگزار می‌شود. شریف گفت: مراسم تشییع و نماز بر پیکر مطهر این شهید نیز از ساعت ۸ صبح دوشنبه در دانشگاه تهران برگزار خواهد شد و بعد از آنکه مقام معظم رهبری بر پیکر ایشان نماز می‌خوانند پیکر آن شهید از مسجد دانشگاه به سمت میدان آزادی تشییع خواهد شد. بعد از تهران ساعت ۱۴ الی ۱۶ بعد از ظهر مراسم وداع با پیکر ایشان در قم برگزار می‌شود و بعد از آن پیکر سپهبد شهید سلیمانی برای خاکسپاری به کرمان منتقل می‌شود. وی تصریح کرد: حضور میلیونی مردم در این مراسم پیام خاصی را به حامیان انقلاب اسلامی خواهد داد که برخورد با دشمن و ایجاد امنیت دستور کاری است که از آن شهید به یادگار مانده است . بر اساس اعلام‌های انجام شده مراسم‌های تشییع پیکر سپهبد شهید قاسم سلیمانی از فردا (یکشنبه) آغاز و در اهواز، مشهد، تهران، قم و کرمان برگزار می‌شود.


کاظمین، نجف و کربلا   قدرشناسانه سردار سلیمانی   را   تشییع کردند

مشاور رییس‌جمهور در توییتر خود نوشت؛ کاظمین، نجف و کربلا قدرشناسانه سردار سلیمانی را تشییع کردند. به گزارش «تعادل»، «حسام‌الدین آشنا»، مشاور رییس‌جمهور، در توییتر خود نوشت: شهید حاج قاسم سلیمانی فقط فرزند کرمان و عاشق مشهد و مقیم تهران نیست. او واسط ملت ایران و امت اسلام است. کاظمین و نجف و کربلا قدرشناسانه او را تشییع کردند. مشاور رییس‌جمهور با بیان اینکه «سلیمانی، سلیمان ایران است»، تاکید کرد: «همت کنید تا در مسیری اربعینی وارد کشور شود و مردم در چهار گوشه ایران بتوانند او را مشایعت کنند.»

 

ارسال نظر